Citat:
Ursprungligen postat av
Kallepedal
Kan inte Åkesson komma tillbaka snart. Eller är det så att det måste komma ett nytt parti som har mer moderna och normala åsikter om verkligheten. Ta bort tramset om nationalism, för vad f-n är det egentligen? Självklart ska riksdagen och regeringen jobba för nationens bästa samtidigt som kommunrepresentanter ska jobba för kommuninnevånarna. Låt SvP få ensamrätten på att använda ordet nationalism och jobba för att få ett så bra Sverige som möjligt.
Jag håller med SD i det mesta i partiprogrammet och valmanifestet men jag kallar mig inte nationalist. Som jag skrev i inledningen, kan det inte bildas ett nytt parti utan en massa tokskallar.
Problemet med "er" nya sd röster är ju att bakom den välpolerade pr-retorik som Jimmie Åkesson framför står ju sverigedemokraternas partiprogram som ingen ny sd röst verkar hs läst. Man vet att sd är invandrings kritiska. Men det är ju bara en liten liten del av sds agenda.
Vad Söder säger i denna artikel och intervju är ju inget nytt med Sverigedemokraterna...
Det sitter en PR byrå och biter sig i naglarna nu och längtar efter Jimmie som höll sig till manus.
Söder och den riktiga kraften bakom partiet vill slänga in en högre växel och förmedla sin politik inte bara prata om invandring..
Vi har i Sverige en massa folk som bott här i hundratals år som inte är svenskar. Samer, Judar, tornedalsfinnar osv.
Ta bort statsfinansierad kultur som inte speglar Sverige och svensk kultur. Nu tänker sdare ja fan vi ska inte betala för negermusik. Det är inte problemet... Kulturen är så mycket mer..
Sätt er ner och läs sverigedemokraternas partiprogram 2014.
Sen letar ni upp partiprogrammet från t.ex 2002 innan de hade råd att köpa en dyr PR-byrå som PK:ade ner allt till mer snäll nationalistisk politik.