2014-12-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraeksjuk
uppenbarligen så har jag inte sett det därav frågan. på bloggen eller på fejs? stod det att de ska skaffa eller har skaffat?

Andreas påstod att det var hans gamla hund.
Möjligtvis har han lika många "gamla" husdjur som han har "gamla" barn hos sina "gamla" fästmöar.

Intressant att se vilka hon har tagit bort som vänner på facebook. Många av hennes mest envisa försvarare har dumpats (de var väl inte tillräkligt coola), alla familjemedlemmar, alla som hade med Nilas att göra...

edit: tvåa på bollen där...
Citera
2014-12-14, 16:20
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nä tror inte hon, i dagsläget, har någonsomhelst, kontakt med soc. Hon lever numera på sjukpenning, och kommer så göra resten av livet. Det är "vi" som betalar det. Hon får ut ca 7.000 kr/mån, Andreas, som snickare, har säkert en bra lön. Men ska då betala underhåll till 5 barn, plus att Berny nu måste börja återbetala till KFM. "Glitter"tiden är förhoppningsvis förbi.

Men jag hoppas oxå att myndigheterna har lite koll på damen, hon bor trots allt på ett LSS boende. Så en ev "baby" kollas säkert NOGA. Hoppas vid Gud att det INTE blir något barn, men MANNEN verkar ju i alla fall vara fertil så det räcker o blir över. Men krävs ju en mamma oxå o hon är förhoppningsvis inte fertil!

Så vitt jag förstått så betalar han inte underhåll till något av barnen.
Citera
2014-12-14, 16:26
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Andreas påstod att det var hans gamla hund.
Möjligtvis har han lika många "gamla" husdjur som han har "gamla" barn hos sina "gamla" fästmöar.

Intressant att se vilka hon har tagit bort som vänner på facebook. Många av hennes mest envisa försvarare har dumpats (de var väl inte tillräkligt coola), alla familjemedlemmar, alla som hade med Nilas att göra...

edit: tvåa på bollen där...

Jag fattar inte varför jag inte är blockerad än med tanke på hur jag med stor träffsäkerhet men trevlig ton pissat henne i munnen.
Citera
2014-12-14, 16:31
Medlem
Ha, ha DU har varit BÄST hela tiiden! Men nu tror ju madamen fortfarande att hon styr, som jag sagt hela tiden läs på om manipulatöter o vem som styr densamme.Vi äger Dig just nu, sorry men så det,
Citera
2014-12-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Jag fattar inte varför jag inte är blockerad än med tanke på hur jag med stor träffsäkerhet men trevlig ton pissat henne i munnen.

Jag tror att hon tycker att du är rätt cool, just på grund av din humor och träffsäkerhet.
Det hon verkligen verkar förakta är de lite svaga brudar som alltid försvarar henne (som sättet hon behandlade pajnis på här.) Hon är en mobbarnatur som i förlängningen alltid ställer sig på de starkas sida.
Citera
2014-12-14, 16:46
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ha, ha DU har varit BÄST hela tiiden! Men nu tror ju madamen fortfarande att hon styr, som jag sagt hela tiden läs på om manipulatöter o vem som styr densamme.Vi äger Dig just nu, sorry men så det,

Något som äcklar mig extra mycket med fröken Berny är hur hon utnyttjar sin position i LSS-världen, dvs att hon lever nära människor med olika former av funktionsnedsättning och av en eller annan anledning utstötta och isolerade i övriga samhället. Det är oerhört lätt att bli god vän med sådana människor, svältfödda på bekräftelse och gillande lapar de i sig Bernys "vänskap" utan att vara i stånd att någonsin begripa att hon utnyttjar dem, förmodligen både socialt och ekonomiskt.

Att kontakta dessa i ett försök att få dem att se sanningen känns inte heller så ädelt då man mer eller mindre säger till dem att deras vänskap är falsk, att deras kompis kallt utnyttjar dem på alla sätt tänkbara och att det tyvärr är möjligt pga att de är så gravt eftersatta att de inte kopplar som vi normalbegåvade gör.

Jag tror att många av de få totalt okritiska vänner hon har kvar är just lågbegåvade på ett sätt som gör dem extra sårbara för manipulation och totalt blinda för verkligheten. Sorgligt nog så lojala mot sin oerhört nära vän författarinnan och överlevaren Berny att de ser våra ifrågasättanden av och kritik mot hennes leverne och karaktär som ytterligare bevis på att vi är kalla monster och hon en kämpe och ett offer.
Citera
2014-12-14, 16:53
Medlem
Och det bästa av allt- hon har idag, vad vi vet, INGA DJUR whatsoever i sin ägo. ! - noll till Flashback, Länge leve Flashback, Här har vi lyckats!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2014-12-14, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag har en i min bekantskapskrets som anses vara "mindre begåvningshandikappad" som födde barn och fick det omplacerat från dag ett. Förvisso har hon kontakt med barnet, men jag måste ändå undra om Berny verkligen skulle få behålla ett barn speciellt länge om hon gick igenom en graviditet (inte stor chans) och födde det.

Berny har en sådan tät kontakt med socialtjänsten att jag har svårt att tro att de skulle se mellan fingrarna (speciellt om A sticker). Men vem vet?

Du glömmer nu att Berny kan snacka sig ur allt, och även om det är hon som säger det, är det inte hon som säger det. Att få behålla ett "kärleksbarn" ska nog inte vara ett problem för henne, hon har säkert ett direktnummer hem till Soc-utredaren redan.

Citera
2014-12-14, 18:05
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Du glömmer nu att Berny kan snacka sig ur allt, och även om det är hon som säger det, är det inte hon som säger det. Att få behålla ett "kärleksbarn" ska nog inte vara ett problem för henne, hon har säkert ett direktnummer hem till Soc-utredaren redan.

Ah, jo jag glömde. Är det direktnumret som gör att hon kan ringa och få ut sekretessbelagda uppgifter klockan elva på kvällen?
Citera
2014-12-14, 18:13
Medlem
Citat:
Något som äcklar mig extra mycket med fröken Berny är hur hon utnyttjar sin position i LSS-världen, dvs att hon lever nära människor med olika former av funktionsnedsättning och av en eller annan anledning utstötta och isolerade i övriga samhället. Det är oerhört lätt att bli god vän med sådana människor, svältfödda på bekräftelse och gillande lapar de i sig Bernys "vänskap" utan att vara i stånd att någonsin begripa att hon utnyttjar dem, förmodligen både socialt och ekonomiskt.

Att kontakta dessa i ett försök att få dem att se sanningen känns inte heller så ädelt då man mer eller mindre säger till dem att deras vänskap är falsk, att deras kompis kallt utnyttjar dem på alla sätt tänkbara och att det tyvärr är möjligt pga att de är så gravt eftersatta att de inte kopplar som vi normalbegåvade gör.

Jag tror att många av de få totalt okritiska vänner hon har kvar är just lågbegåvade på ett sätt som gör dem extra sårbara för manipulation och totalt blinda för verkligheten. Sorgligt nog så lojala mot sin oerhört nära vän författarinnan och överlevaren Berny att de ser våra ifrågasättanden av och kritik mot hennes leverne och karaktär som ytterligare bevis på att vi är kalla monster och hon en kämpe och ett offer.
Du ÄR underbar!½ Kranarm kramar io igen kramars!
Citera
2014-12-14, 18:27
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att det, på Facebook, stod helt kort

eller liknande. Diskussion, frågor och påhopp drog igång rätt omedelbart, jag var en av dem men verkar inte ha blivit blockad än så länge. Andreas gick in och sa åt alla att skaffa ett liv typ och att hunden var hans. Statusen och diskussionen togs bort och byttes ut med statusarna

och

Det är vad jag vet.

Aha, okej, Tack.

Vidrigt.
Citera
2014-12-14, 18:50
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Jag vill minnas att det, på Facebook, stod helt kort

eller liknande. Diskussion, frågor och påhopp drog igång rätt omedelbart, jag var en av dem men verkar inte ha blivit blockad än så länge. Andreas gick in och sa åt alla att skaffa ett liv typ och att hunden var hans. Statusen och diskussionen togs bort och byttes ut med statusarna

och

Det är vad jag vet.

Han hotade ju även en person och skrev att h*n inte visste vem h*n hade att göra med. Det var därför tråden togs bort.. Både hans chef och LSS-boendet kommer att få samtal imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in