Citat:
Ursprungligen postat av
diva59
Ha, ha DU har varit BÄST hela tiiden! Men nu tror ju madamen fortfarande att hon styr, som jag sagt hela tiden läs på om manipulatöter o vem som styr densamme.Vi äger Dig just nu, sorry men så det,
Något som äcklar mig extra mycket med fröken Berny är hur hon utnyttjar sin position i LSS-världen, dvs att hon lever nära människor med olika former av funktionsnedsättning och av en eller annan anledning utstötta och isolerade i övriga samhället. Det är oerhört lätt att bli god vän med sådana människor, svältfödda på bekräftelse och gillande lapar de i sig Bernys "vänskap" utan att vara i stånd att någonsin begripa att hon utnyttjar dem, förmodligen både socialt och ekonomiskt.
Att kontakta dessa i ett försök att få dem att se sanningen känns inte heller så ädelt då man mer eller mindre säger till dem att deras vänskap är falsk, att deras kompis kallt utnyttjar dem på alla sätt tänkbara och att det tyvärr är möjligt pga att de är så gravt eftersatta att de inte kopplar som vi normalbegåvade gör.
Jag tror att många av de få totalt okritiska vänner hon har kvar är just lågbegåvade på ett sätt som gör dem extra sårbara för manipulation och totalt blinda för verkligheten. Sorgligt nog så lojala mot sin oerhört nära vän författarinnan och överlevaren Berny att de ser våra ifrågasättanden av och kritik mot hennes leverne och karaktär som ytterligare bevis på att vi är kalla monster och hon en kämpe och ett offer.