2014-12-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensFrilla
[Du kanske har rätt, men detta är din subjektiva åsikt om sexuellahandlingar.
Kan dra ett exempel om det motsatta. Har träffat flera liknade åsikter som följande.
Träffade på en tjej på massagesalon som verkade kanska skärpt som hadde rubbet på menyn och ville sälja det dyraste alternativet. Efter en stunds snack fram och tillbaka, så visade det sig att även mamssan skulle få en del av extran, förklarade att jag var inte villig att medverka till detta då mamssan redan tagit handom massageavgiften och är jag i mot hallikverksamhet. Och då fick jag lungt och stilla förklartat för mig att detta var bara business..och mamssan tillhandahöll skydd och lite extra tvätt blev det ju samt att kunderna kom ju till mamssans salong. Det tyckte hon var ok business deal.
Att hon satte på kunder dagarna i ända hadde hon inga problem med ( bara de inte hadde för stora don ) det är ett jobb för henne only work, handjob or fucking no differenece only work...så här var det inget heligt med sex...utanför jobbet var det en annan femma. Hon kunde känna sig blyg inför män som visade intresse för henne i andra sociala sammanhang och var mer strikt med traditioner och koder gällande det sociala umgänget.

Ja, för det första är väl i stort sett alla åsikter vi presenterar här subjektiva. Naturligtvis. Och för det andra så kan du ju alltid hitta extremer som avviker från mönstret. För du påstår väl knappast att hon är representativ varken för masserande thaidamer eller för kvinnosläktet i stort?

Att thaiman dessutom direkt vet vem du talar om förstärker ju påståendet att hon är tämligen unik. Hon är undantaget som bekräftar regeln.

Och märk väl att jag säger att det både är skillnad på ett handjobb och ett samlag, men att bägge är att betrakta som sexuella handlingar. Det var ju dessa två saker ni diskuterade och ställde mot varandra. Och bägge sidor låste fast sig vid antingen/eller.

Jag började också mitt inlägg med att era diskussioner var väldigt svartvita. Eller hur.[/quote]

Åsikter framförs ibland som om de vore fakta.
Hela kvinnosläktet har inte sitt förvärv i massagesalonger och bland thaidamer som knegar på salong så är trenden att det erbjuds mer och mer avancerade extratjänster...då är vi i gruppen för vilken hon kanske är representativ...att hon skulle vara unik, tror jag inte heller då jag träffat på flera med detta resonemang.
Enligt min erfarenhet så är hon inte ett undantag som bekräftar regeln... Skulle argument som att "Thaiman vet ven hon är" göra henne unik? på vilket sätt? Inte omöjligt att Thaiman känner henne..Han tycks ha en ganska stor bekantskapskrets bland thaidamer...men föga troligt, då mina erfarenheter kommer från en annan del av landet med lite mix från landsorten och en hyffsat tätbefolkad region närmare övriga Europa än vad som tycks vara Thaimans hemtrakter.
Bland massöserna i denna region har en del erfarenhet från Danska Thaisalonger vilket givetvis kan ha påverkat de erfarenheter jag fått. Så visst mina slutsatser kanske inte är representativa för huvudstadsområdet..men vet helt säkert att den Danska invadrarpolitiken även berikat Stockholmsområdet med Thaidamer.
Som jag fattat i inläggen på tråden så vill man ge bilden att kukmassage ingår i Thaimassage...och att det är inte sex...och vad det är får var och en tycka som man vill men
jag känner till några damer som vet att de är duktiga på massage utan extra och är stolta över sina skills. De hadde inga svar på i vilken massageskola i Thailand de lär ut kukmassage. Om det finns någon som har ett riktig svar på det, vore jag tacksam för upplysningen.
Citera
2014-12-04, 20:28
Medlem
thaimans avatar
[QUOTE.Underligt resonumang
Jag har besökt minst 100salonger i Sthlm, alla utom en har erbjudit det mesta,och jag har också stött på massörer som skrattar röven av sig då jag påpekar att även avrunkningar är sex tjänster .
utbildning eller inte, de vill enbart tjäna pengar därmed inte sagt att jag nappar på alla erbjudanden.

=peter123456|51352430]Ja, för det första är väl i stort sett alla åsikter vi presenterar här subjektiva. Naturligtvis. Och för det andra så kan du ju alltid hitta extremer som avviker från mönstret. För du påstår väl knappast att hon är representativ varken för masserande thaidamer eller för kvinnosläktet i stort?

Att thaiman dessutom direkt vet vem du talar om förstärker ju påståendet att hon är tämligen unik. Hon är undantaget som bekräftar regeln.

Och märk väl att jag säger att det både är skillnad på ett handjobb och ett samlag, men att bägge är att betrakta som sexuella handlingar. Det var ju dessa två saker ni diskuterade och ställde mot varandra. Och bägge sidor låste fast sig vid antingen/eller.

Jag började också mitt inlägg med att era diskussioner var väldigt svartvita. Eller hur.[/quote]

Hela kvinnosläktet har inte sitt förvärv i massagesalonger och bland thaidamer som knegar på salong så är trenden att det erbjuds mer och mer avancerade extratjänster...då är vi i gruppen för vilken hon kanske är representativ...att hon skulle vara unik, tror jag inte heller då jag träffat på flera med detta resonemang.
Enligt min erfarenhet så är hon inte ett undantag som bekräftar regeln... Skulle argument som att "Thaiman vet ven hon är" göra henne unik? på vilket sätt? Inte omöjligt att Thaiman känner henne..Han tycks ha en ganska stor bekantskapskrets bland thaidamer...men föga troligt, då mina erfarenheter kommer från en annan del av landet med lite mix från landsorten och en hyffsat tätbefolkad region närmare övriga Europa än vad som tycks vara Thaimans hemtrakter.
Bland massöserna i denna region har en del erfarenhet från Danska Thaisalonger vilket givetvis kan ha påverkat de erfarenheter jag fått. Så visst mina slutsatser kanske inte är representativa för huvudstadsområdet..men vet helt säkert att den Danska invadrarpolitiken även berikat Stockholmsområdet med Thaidamer.
Som jag fattat i inläggen på tråden så vill man ge bilden att kukmassage ingår i Thaimassage...och att det är inte sex...och vad det är får var och en tycka som man vill men
jag känner till några damer som vet att de är duktiga på massage utan extra och är stolta över sina skills. De hadde inga svar på i vilken massageskola i Thailand de lär ut kukmassage. Om det finns någon som har ett riktig svar på det, vore jag tacksam för upplysningen.[/quote]
Citera
2014-12-05, 22:14
Medlem
Typ thaimassage salongerna,är eg rena bordeller el?Pengar viktigare än all heder.Privat ede ju hemska,men i arbetet tydligen som vilken hora som helst.....Polisen bryr sej ej om deras verksamhet,ef som chefen&kollegor går dit regelbundet....Värre med öststatsbordeller....Patetiskt!Bättre idka sex med en vacker polis!Kostar lite whiskey bara.....big smile!
Citera
2014-12-06, 02:39
Medlem
Jag har inte sett så många tips om salonger i norrnärförort (solna tex) inte peka ut någon och inte sända pm om det heller. Men lite allmänt närgångna tips skulle uppskattas Jag tycker inte om chansningar utan vill ha det bästa om någon upplevt det.
Citera
2014-12-06, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBigBoy
Jag har inte sett så många tips om salonger i norrnärförort (solna tex) inte peka ut någon och inte sända pm om det heller. Men lite allmänt närgångna tips skulle uppskattas Jag tycker inte om chansningar utan vill ha det bästa om någon upplevt det.

Solna har väl runt 20 salonger, och om du vågar dig en station åt något håll, Sumpan exempelvis, har du ytterligare 40-50. Jag garanterar att väldigt många av recensionerna kommer från det området.
Nu har du att göra i en vecka eller så.
Citera
2014-12-06, 06:00
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Ja, för det första är väl i stort sett alla åsikter vi presenterar här subjektiva. Naturligtvis. Och för det andra så kan du ju alltid hitta extremer som avviker från mönstret. För du påstår väl knappast att hon är representativ varken för masserande thaidamer eller för kvinnosläktet i stort?

Jag började också mitt inlägg med att era diskussioner var väldigt svartvita. Eller hur.

jag känner till några damer som vet att de är duktiga på massage utan extra och är stolta över sina skills. De hadde inga svar på i vilken massageskola i Thailand de lär ut kukmassage. Om det finns någon som har ett riktig svar på det, vore jag tacksam för upplysningen.[/quote]

Nu diskuterar vi detaljer som ibland kan gränsa till hårklyveri, vilket kan vara ganska tröttande. Men ok då: När jag säger skolor så menar jag inte fysiska skolor i Thailand. Ordet kan även användas icke bokstavligt. Jag använder det alltså som ett uttryck för olika sätta att tänka och jobba inom thaimassagen.

Vad gäller hur vanligt det är eller inte, vilket egentligen kanske inte är så intressant, så kan du vara säker på att de allra flesta handjobberskor och fullservice-knullarinnor måste lära sig hanteringen den hårda vägen. Dvs det är ingenting som thaitjejerna från början rycker på axlarna åt. Deras känslor inför de första dussinen - eller så - sprutande kukar på feta äckelgubbar, är nog allt annat än alldagliga.

Btw när vi ändå berör ämnet fysiska massageskolor, så har jag hört från ett par seriösa och mycket duktiga thaiknåderskor, att Wat Po är en skola som inte står särskilt högt i kurs inom skrået. Varför? Jo, därför på Wat Po kan du enkelt köpa dig en examen med tillhörande diplom. Om du sen kikar runt på diplomen som hänger på väggarna i salongerna du besöker, så kan du snart konstatera att Wat Po är den i särklass vanligast förekommande skolan. Mao säger inte dessa diplom ett skit om kvalitén på massagen som erbjuds.

Mod: vad är det för fel, citatmarkeringen funkar dåligt!? Inte bara för Petter123456789101112.... utan nu även i mina inlägg..
Senast redigerad av KungensFrilla 2014-12-06 kl. 06:03.
Citera
2014-12-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Enligt uppgift finns det mer än 300 salonger i Stockholm med omnejd. Minst 80 procent av dessa erbjuder Happy end, och då avrundar jag väldigt snålt. Skulle nog kunna skriva 90 procent om det handlade om någon på varje salong. Alla kanske inte gör det, men någon/några gör det.

Jäkla synd man skall gå in på en av dom 10-20% Som inte har det på menyn :P
Citera
2014-12-13, 18:14
Medlem
Holisistics avatar
Någon som kan rekommendera ett bra ställe i Stockholm? Typ Kungsholmen.

Något ställe med snygga massöser och trevligt bemötande, samt det där lilla extra...

Var på ett ställe idag där massösen inte var särskilt trevlig och dessutom inte ville massera hela timmen utan hävdade att tidräkningen började vid betalningen och inte när själva massagen börjar
Citera
2014-12-13, 23:34
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Någon som kan rekommendera ett bra ställe i Stockholm? Typ Kungsholmen.

Något ställe med snygga massöser och trevligt bemötande, samt det där lilla extra...

Var på ett ställe idag där massösen inte var särskilt trevlig och dessutom inte ville massera hela timmen utan hävdade att tidräkningen började vid betalningen och inte när själva massagen börjar
Vilken trist inställning av massösen! Misstänker att man inte får outa salongen här, men skriv en förödande recension på Thaimassageguiden så folk kan hålla sig borta. Tidsfusk är tyvärr rätt vanligt...
Citera
2014-12-14, 01:56
Medlem
KungensFrillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
Vilken trist inställning av massösen! Misstänker att man inte får outa salongen här, men skriv en förödande recension på Thaimassageguiden så folk kan hålla sig borta. Tidsfusk är tyvärr rätt vanligt...

Dessutom ska man tala om för henne att man tänker göra det - och att man kommer att varna alla sina vänner för denna salong, plus att man dessutom själv aldrig kommer att sätta sin fot där igen...
Citera
2014-12-16, 18:06
Medlem
Delta78s avatar
Citat:
Dessutom ska man tala om för henne att man tänker göra det - och att man kommer att varna alla sina vänner för denna salong, plus att man dessutom själv aldrig kommer att sätta sin fot där igen...

Helt sant och rätt inställning. Men har den uppfattningen att salongsägarna är själva inne på TMG, för att bättra på sitt rykte, eller ibland bättra på sitt redan dåliga ryckte. T.ex får en salong en negativ recension, så kommer det typ 3-4 positiva recensioner om samma salong någon dag senare. Och/eller att dom snackar skit om en andra salonger, genom att lämna dåliga recensioner. Recensionerna är då i regel skrivna på engelska eller riktigt dålig svenska. Trist att man inte kan ta åt sig negativ kritik, och göra något positivt av det?! Eller så är det som vanligt att pengar styr allt!
Citera
2014-12-16, 21:25
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Jag sa lite diskret att jag kanske inte kommer tillbaka isf.

Men det var tydligen inget problem eftersom de redan har mycket kunder. Stället är för övrigt rätt stort men verkar bara ha två personer som jobbar där. En gammal kärring som ser enormt sur och besvärad ut av ens närvaro. Samt en tjej som är helt ok snygg men betedde sig som jag beskrivit.

Inget höjdarställe mao
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in