2014-12-13, 12:40
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
micke, den typen av retorik känns för min del igen från plugget i högstadiet
den förste i gänget som fick knulla hånade och var spydig när vi andra kommenterade nån snygg tjej
hans kommentar var typ "vad ska ni göra åt saken, ni har inte knullat och vet inte hur man gör etc etc"
låt vara att han förlorade oskulden till nån rugguggla på 55+ år ( vilket motsvarar konflikten i ukraina om man nu ska använda metaforer)
de svenska nationalister som stöder ryssarna i konflikten kanske väntar hellre på att få knulla en het 24 årig blondin ( vilket motsvarar sverige i en framtida konflikt)
eller så gör man som jag bankar på en 40+ ( vilket motsvarar polen eller nåt annat meningslöst på sin höjd)
Ja Aron, du kan sitta och hitta på metaforer och olika upplägg eller gud vet vad, men i slutändan så kommer det till en slående punk, en ovilja att offra sig för ett högre mål. De flesta av er är egoistiska fegisar, punkt. Och hade jag inte haft så pass god insyn om de karaktärer som rör sig i och omkring den nationella rörelsen hade jag kanske inte varit så säker, men nu vet jag och därför blir det helt fantastiskt underhållande att se era försöka att bortförklara er egen feghet

/Micke
Citera
2014-12-13, 12:44
Medlem
KrabbGurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Ja Aron, du kan sitta och hitta på metaforer och olika upplägg eller gud vet vad, men i slutändan så kommer det till en slående punk, en ovilja att offra sig för ett högre mål. De flesta av er är egoistiska fegisar, punkt. Och hade jag inte haft så pass god insyn om de karaktärer som rör sig i och omkring den nationella rörelsen hade jag kanske inte varit så säker, men nu vet jag och därför blir det helt fantastiskt underhållande att se era försöka att bortförklara er egen feghet

/Micke

Det finns säkert jättemånga ynkryggar och fegisar bland nationella, men att alla som är modiga och offervilliga automatiskt skulle anse att Ukraina är ett "högre mål" är tveksamt. Jag hade tyckt det var synd om alla bra individer i rörelsen kastade bort sitt liv på något så värdelöst.
Citera
2014-12-13, 13:17
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabbGuru
Det finns säkert jättemånga ynkryggar och fegisar bland nationella, men att alla som är modiga och offervilliga automatiskt skulle anse att Ukraina är ett "högre mål" är tveksamt. Jag hade tyckt det var synd om alla bra individer i rörelsen kastade bort sitt liv på något så värdelöst.
Du har helt rätt i det, mitt inlägg riktar sig väl främst till de som gjort världens sak av Ukraina/Ryssland.

/Micke
Citera
2014-12-13, 13:20
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrabbGuru
Jag hade tyckt det var synd om alla bra individer i rörelsen kastade bort sitt liv på något så värdelöst.
Citat:
Du har helt rätt i det

Du har inte lust att presentera de där siffrorna på din överlägsna intelligens snart?
Citera
2014-12-13, 13:40
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Du har inte lust att presentera de där siffrorna på din överlägsna intelligens snart?
Jadu baggebo, om du inte kan tolka den där enkla texten kan jag nog bara beklaga sorgen

/Micke
Citera
2014-12-13, 14:52
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristendom
Jag såg en intervju med "rebell" från Ukraina. Och han sa att om man inte har någon militär bakrund
(som är mer än militärtjänstegöring någon gång för länge sen) så finns det igentligen inte så
mycket nytta man kan göra. Eftersom strider blir allt mer avancerad och dom nybörjar erfarenheter man kunde få i början finns inte längre.

Han sa även att dom som skriver på diverse forum eller kanske har någon kanal med många följare gör kanske till och med mer nytta än dom själva som strider på plats.

Så visst det säger självt att man skulle helst vilja skicka alla nationella från europa till kriget i Ukraina.Dels slipper man deras skriverier som upplyser folk , samtidigt som dom bekämpar fienden.

Dom som driver nordfront, skriver här osv gör MYCKET mer nytta här än dom skulle göra någon annan stans. Jag tycker också att jag gör mer nytta genom att skriva.
Mja... Det är väl nu om någonsin man har all möjlighet i världen att lära sig, att det inte gick att lära sig speciellt mycket som färsking vid de stora slagen är väl en självklarhet, men nu när striderna är lågintensiva så är det ju som taget ut textboken för att lära sig strida. I övrigt så skulle jag vilja hävda att alla strider inte är som på film där Delta force drar fram i värsta läckra stridsformationen och går bananas, så det finns en plats för alla.

/Micke
Citera
2014-12-13, 15:17
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Kanske är det så, vad vet jag. Min poäng var dock att dessa som kan stå emot liberala proffs-tyckare
på grund av att dom är pålästa är för viktiga för att skickas ut i krig.
Det finns många som konflikter berör mycket mer än ryssar i Ryssland och det är dom som bor i Nikolaev, Hersona osv. Vill dom inte ha någon förändring och följa NWO agenda så är det deras sak.
Dock vill vi inte höra något NS-snack från dom sen, dom får finna sig i dom
"Konvertiter" dom är.
Det behövs "internet-krigare" även i väpnade konflikter då det idag förs ett lika intensivt krig på nätet som på marken, men att hävda att svenska nationalister på något sätt skulle fylla den rollen är att kraftigt höja sin egen vikt till skyarna. I det här specifika fallet så är det enkom undanflykter, om man nu ser till hur vissa lyft den här frågan till skyarna som den viktigaste striden mot NWO sedan Jesu födelse, så blir det pinsamt när man sedan ser hur de frenetiskt vägrar att engagera sig annat än på nätet - TROTS - att deras "krigande" har noll och inget inflytande i världen eller ens i Sverige. Dagligen så kontaktas Svenska Ukrainafrivilliga av nationalister och vanligt folk som på ett eller annat vis vill stödja det som pågår i Ukraina, de flesta med pengar eller utrustning. Medan den andra sidan som ivrigt påhyllas av Motståndsrörelsen och en handfull jon från Flashback, inte ens kan bidra med något annat än ord, inte en krona eller ens ett par sockor har man skickat.

Jag har sporadisk kontakt med andra nationalister som strider tillsammans med Motorola eller i andra pro-ryska enheter, även de säger att Skandinavien är en skam då enbart en person från den nationalistiska miljön har slutit upp. Det rör sig alltså om norrmannen som strider tillsammans med Motorola, som för övrigt är en sympatisk kille som jag önskar komma hem levande. Så det kanske är hög tid för svenska nationalister att kliva ner från sina höga hästar när t.o.m brasilianska nationalister sluter upp, allt medan vår "elit" sitter på Flashback och tycker till.

/Micke
Citera
2014-12-13, 16:25
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Det stödet man fick är väldigt viktigt kanske inte för kriget i sig.Men.
Den visar att nationella rörelse har väldigt djup förståelse för geopolitik. Och antagligen är det vad som behövs, mainstream är kort sagt dött och totalt inte sägande.
Mja, att ovillkorligen ställa sig bakom Putin trots hans fängslande av nationalister, stödjandet av Palestina och en massa andra tokiga uppslag, visar ju inte på någon större geopolitisk insyn utan snarare bara att man är någon förvirrad socialkonservativ rysslandsvän varken mer eller mindre, och här får man väl ge Nordfront ett visst mått av erkännande då de iaf försökt hålla sig neutrala i sitt förhållningssätt gentemot Putin.

/Micke
Citera
2014-12-23, 10:29
Medlem
Klart, att svenskarna strider i Ukraina, speciellt nationalister. Ukrainska nationalistiska parti Svoboda och vår Svenskarnasparti samarbetar ju intimt. De har även intervjun med Jarosj. Se den http://www.youtube.com/watch?v=jpFCdBKDUMM
Men jag är väldigt övertygat om att Jarosj har so stora mäktiga ambitioner. Hur kan han rädda Europa om de kan inte rädda sig själv?
Citera
2014-12-23, 17:48
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart14
Klart, att svenskarna strider i Ukraina, speciellt nationalister. Ukrainska nationalistiska parti Svoboda och vår Svenskarnasparti samarbetar ju intimt. De har även intervjun med Jarosj. Se den http://www.youtube.com/watch?v=jpFCdBKDUMM
Men jag är väldigt övertygat om att Jarosj har so stora mäktiga ambitioner. Hur kan han rädda Europa om de kan inte rädda sig själv?

https://www.svenskarnasparti.se/2014...oboda-pa-is-2/
Citera
2014-12-24, 02:10
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
God jul föresten!

/Micke

З Різдвом på dig med
Hur ser det ut vid fronten under julhelgen?
Citera
2014-12-24, 03:04
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
З Різдвом på dig med
Hur ser det ut vid fronten under julhelgen?
För stunden är jag i Sverige och raggar lite sponsorer går helt klart över förväntan måste jag säga Men annars är det rätt lugnt, en mindre beskjutning med artilleri på en av Azovs vägspärrar men inget värre iaf.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in