Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
DU har faktisk också själv ett ansvar för hur du presenterar din tro; vilket kan göras på olika sätt i huvudkatogorierna:
1/ Mentalt störd pådyvlande teism.
2/ "Vettig" teism.
Det är faktiskt sant.
Förväntade mig i ärlighetens namn mest påhopp när jag gjorde inlägget, därav min nonchalanta stil.
Jag skall inte säga att jag är vettig, för det är jag nog inte, men att ses som mentalt störd vore ju väldigt missvisande kan jag tycka.
Att jag har valt att ha en tro har många orsaker som sträcker sig tillbaka igenom mitt liv och mina upplevelser. Det finns där djupt förankrat så att säga. Det finns mått utav arv, tradition och andras övertygelse, det skall jag inte sticka under stolen med, men det som faktiskt fick mig att ge mig än åt Jesus beror mycket på min personliga upplevelse.
Samtidigt så har jag ju faktiskt mått psykiskt dåligt under en stor del utav mitt liv, och när man då anklagar sådana som mig för att vara mindre reflekterande eller eftertänksamma så tar jag ju åt mig i viss mån.
Sen skall man komma ihåg att detta är flashback, och det är en viss jargong som gäller här, och skall man kunna passa in så bör man följa den på gott och (mest) ont.