2014-12-12, 20:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är INTE "bara så" ... bästa såpbox-predikant.

Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Jo, om Gud vill.

Du reformulerar ju endast: "Det bara är så".

Och svaret är fortfarande: "Nej, det är INTE bara så".

Citat:
Om man tänker till lite.

Om "man" tänkte till skulle "det bara är så" inte förekomma i en seriös debatt. Men det är såklart annorlunda i ditt pådyvlande såpbox-predikande.
Citera
2014-12-12, 20:35
Bannlyst
Jesus är sanningen.

Så jo, det är visst så. Eller föredrar du lögnen och mörkret?
Citera
2014-12-12, 20:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jesus är sanningen.

Det är INTE "bara så" även om du papegojelikt upprepar det konstant från din såpbox.

Citat:
Eller föredrar du lögnen och mörkret?

Falsk dikotomi (~TRAMS).
Citera
2014-12-12, 20:44
Bannlyst
Du kan ju hoppas att han är lögnen om du vill men en dag kommer Gud öppna dina ögon, det tror jag.
Citera
2014-12-12, 20:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du kan ju hoppas att han är lögnen om du vill

Gissa dig inte till vad jag "vill" eller inte vill.

Citat:
men en dag kommer Gud öppna dina ögon, det tror jag.

Vad du tror är din sak; bara du inte försökar stoppa din tro ner i halsen på mig (vilket du ofta har svårt för att hålla dig från).
Citera
2014-12-12, 20:49
Medlem
VelvetReds avatar
Jag är kristen och tror att Jesus är Gud.

Do what you like with that...
Citera
2014-12-12, 21:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jag är kristen och tror att Jesus är Gud.

Do what you like with that...

DU har faktisk också själv ett ansvar för hur du presenterar din tro; vilket kan göras på olika sätt i huvudkatogorierna:

1/ Mentalt störd pådyvlande teism.

2/ "Vettig" teism.
Citera
2014-12-12, 21:21
Bannlyst
Står i bibeln att vi ska förvänta oss att människorna spottar och pratar skit om oss. Vi som håller oss till sanningen.

Citat:
"Saliga är de som är fattiga i anden, dem tillhör himmelriket. Saliga är de som sörjer, de skall bli tröstade. Saliga är de ödmjuka, de skall ärva jorden. Saliga är de som hungrar och törstar efter rättfärdighet, de skall bli mättade. Saliga är de barmhärtiga, de skall få barmhärtighet. Saliga är de renhjärtade, de skall se Gud.

Saliga är de som skapar frid, de skall kallas Guds barn. Saliga är de som blir förföljda för rättfärdighetens skull, dem tillhör himmelriket. Saliga är ni, när människor hånar och förföljer er, ljuger och säger allt ont om er för min skull.Gläd er och jubla, ty er lön är stor i himlen. På samma sätt förföljde man profeterna före er.
http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/bergpred.htm

28 sidor utan att detta nämns verkar det som.
Senast redigerad av saggeliten 2014-12-12 kl. 21:24.
Citera
2014-12-12, 21:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Står i bibeln att vi ska förvänta oss att människorna spottar och pratar skit om oss.

Surpriiiise. Som om profetior om kritik av pådyvlande galenskap skulle ge legitimitet för napkinism.

Citat:
Vi som håller oss till sanningen.

Visst; "sanningen" om att ni är napkinister. Och ...?
Citera
2014-12-12, 21:30
Bannlyst
det var inte till dig, kära Bogo.
Citera
2014-12-12, 21:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
det var inte till dig, kära Bogo.

Eftersom ditt substanslösa predikande är allmänt och generaliserande kvittar det vem du addresserar.
Citera
2014-12-12, 21:44
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
DU har faktisk också själv ett ansvar för hur du presenterar din tro; vilket kan göras på olika sätt i huvudkatogorierna:

1/ Mentalt störd pådyvlande teism.

2/ "Vettig" teism.

Det är faktiskt sant.

Förväntade mig i ärlighetens namn mest påhopp när jag gjorde inlägget, därav min nonchalanta stil.

Jag skall inte säga att jag är vettig, för det är jag nog inte, men att ses som mentalt störd vore ju väldigt missvisande kan jag tycka.

Att jag har valt att ha en tro har många orsaker som sträcker sig tillbaka igenom mitt liv och mina upplevelser. Det finns där djupt förankrat så att säga. Det finns mått utav arv, tradition och andras övertygelse, det skall jag inte sticka under stolen med, men det som faktiskt fick mig att ge mig än åt Jesus beror mycket på min personliga upplevelse.

Samtidigt så har jag ju faktiskt mått psykiskt dåligt under en stor del utav mitt liv, och när man då anklagar sådana som mig för att vara mindre reflekterande eller eftertänksamma så tar jag ju åt mig i viss mån.

Sen skall man komma ihåg att detta är flashback, och det är en viss jargong som gäller här, och skall man kunna passa in så bör man följa den på gott och (mest) ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in