Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Ordagrant citat av följdfrågan från advokaten i rättsalen; hmm men det var väl bara lögn
JH jo ja

Källhänvisning hört talas om det någon gång?
Citera
2014-12-12, 01:49
Medlem
Willow1s avatar
[quote=dip|51447471]Nej, jag vet inte. Så snälla berätta. Vilka delar av hundarna som återfanns i källaren.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Extremitet

Prova styrka dina påståenden istället för att löst hänvisa att det skall finnas i Aftonbladets rapportering. Bevisbördan ligger helt och hållet på dig nämligen, eller lärde dom dig inte vad retorik är och hur en diskussion funkar gällande sakframställan osv?[/

Exkrementer ska det stå
Citera
2014-12-12, 01:51
Medlem
Citat:
Exkrementer ska det stå

Källhänvisning till dina påståenden. Börja där.
Citera
2014-12-12, 02:43
Medlem
Willow1s avatar
Någon som minns vilken sida FUP är på. Jag har inte läst JA kommentare på FB till LL.
Citera
2014-12-12, 09:07
Medlem
Citat:
Någon som minns vilken sida FUP är på. Jag har inte läst JA kommentare på FB till LL.

Kolla första.
Citera
2014-12-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Källhänvisning till dina påståenden. Börja där.

dip, nu får du väl för sjutton ge dig?!

Prova med en lite trevligare ton när du mästrar andra, så ska du se att de blir mer benägna att tillmötesgå dig...
Jag vet inte hur andra tycker, men åtminstone är jag mer än lovligt trött på dessa ständiga påhopp på varandra om intelligens o.s.v.

Jag skulle kunna blockera dig, jag vet, men jag vill gärna ha helheten och ibland skriver du faktiskt sånt jag håller med om och tycker är vettigt. Det är bara din ton som känns lite överdriven...
Citera
2014-12-12, 12:35
Medlem
Scrupcis avatar
http://na.se/nyheter/askersund/1.2748867-allt-fran-dagens-rattegang

"Oskar Schriever-Abeln
Hon berättar att hon fick ett positivt graviditetstest. "Jag ville inte berätta om det, men gjorde det ändå. Han tyckte det var jättejobbigt"
via·9 days ago!

Hon erkänner INTE att hon ljugit om att ha varit gravid, i direktrapporteringen från NA har du inget som stöd gällande detta. Hon ljög om aborten. Jag kopierade från dag 2 om du vill leta efter det Willow1.

Om du läser både JA:s berättelse och JH:s berättelse i FUP så så märker du att hon gjort flera gravtest, ett positivt och sedan ett negativt. Hon gjorde ytterligare ett negativt test hemma hos JA för att bevisa att hon talade sanning när hon sa att aborten var gjord. Jag har ingen anledning att ljuga, och jag kommer inte att ge mig när du hänvisar till källor som motbevisar dig, tex NA:s liverapportering.
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-12 kl. 12:39.
Citera
2014-12-12, 12:46
Medlem
Willow1, jag var på rättegången alla dagar. Jonna har inte sagt att hon hittat på att vara med barn. Jag tycker att ni som blir upprörda ska läsa FUP ordentligt om ni över huvud taget ska bli upprörda, annars blir det jättejobbigt. Om hon ljugit om allt eller bara delar kan vara intressant. Jag förstår att du är upprörd Willow1, men du har inte rätt. Jag var där, hon sa inte så. Var du där?
Citera
2014-12-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrupci
http://na.se/nyheter/askersund/1.2748867-allt-fran-dagens-rattegang

"Oskar Schriever-Abeln
Hon berättar att hon fick ett positivt graviditetstest. "Jag ville inte berätta om det, men gjorde det ändå. Han tyckte det var jättejobbigt"
via·9 days ago!

Hon erkänner INTE att hon ljugit om att ha varit gravid, i direktrapporteringen från NA har du inget som stöd gällande detta. Hon ljög om aborten. Jag kopierade från dag 2 om du vill leta efter det.

Du har helt rätt i det du säger. Hon ljög om aborten för att J.A inte skulle oroa sig för att han tyckte det var jobbigt. Hon berättar vidare att J .A ville att hon skulle "springa" till sjukhuset och göra abort vilket fick henne att ljuga för att dra på det...Helt förståeligt. Hon berättar väldigt ingående om detta i huvudförhör från tingsrättens ljudupptagningar som jag lyssnat på.
Citera
2014-12-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassgirl

Vädja till begåvningsreserven istället. Okunskap och ignorans är ett val, och kommer behandlas därefter. Kolla dom två posterna före denna, är tragiskt att sådana ens behöver skrivas.

Allt är så inrutat på att JH är ett monster för hur den här historien slutade, att man är beredd att helt ursäkta alla andra felande parter i en soppa som pågått över 10 månader. Och bekvämt bara slänga det i knäet på henne och två sina händer medans man ger henne horn i pannan.

Citat:
Ursprungligen postat av rustab
Jonatan vittnar om att hon hotade med självmord och skriver till och med i mess att hon ska sluta med det, så där har vi ett JA. Samma person vittnar om att hon blir arg för minsta lilla och blir galen mellan åt. Så även där ett JA.

Utåtagerande i affekt, i ett gräl? Och sen får du ifrågasätta JN också, detta är samma person som tyckte det var konstigt att JH blev svartsjuk och ansåg att det var helt korrekt att han gick på fester ensam (utan JH) hos sitt ex. Och uppenbarligen har han inte ansett det varit så värst besvärligt eftersom han ej bemödat att söka sig till annat boende. Trots att det framkommer att det var vad dom kommit överens om redan innan JH träffade JA.
Senast redigerad av dip 2014-12-12 kl. 13:31.
Citera
2014-12-12, 12:51
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassgirl

Prova med en lite trevligare ton när du mästrar andra, så ska du se att de blir mer benägna att tillmötesgå dig...
Jag vet inte hur andra tycker, men åtminstone är jag mer än lovligt trött på dessa ständiga påhopp på varandra om intelligens o.s.v.

Jag skulle kunna blockera dig, jag vet, men jag vill gärna ha helheten och ibland skriver du faktiskt sånt jag håller med om och tycker är vettigt. Det är bara din ton som känns lite överdriven...

Jag tycker nog snarare att ni andra får ge er, det går inte att motbevisa någon bara för att man själv tycker annorlunda, man måste ha RÄTT för att vinna. Rätt i det här fallet är att ha information från trovärdiga källor.

FarbrorNyfiken verkar inte vara helt på vissa andras sida, undrar hur hens uppfattning ska motbevisas? Ska hen läsa på Aftonbladet för att rätta till det hens öron tyckte sig höra under rättegången?
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-12 kl. 13:17.
Citera
2014-12-12, 12:56
Medlem
Scrupcis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Du har helt rätt i det du säger. Hon ljög om aborten för att J.A inte skulle oroa sig för att han tyckte det var jobbigt. Hon berättar vidare att J .A ville att hon skulle "springa" till sjukhuset och göra abort vilket fick henne att ljuga för att dra på det...Helt förståeligt. Hon berättar väldigt ingående om detta i huvudförhör från tingsrättens ljudupptagningar som jag lyssnat på.

Bra, blir tröttsamt att argumentera mer om detta. Var hittar du ljudupptagningarna?
Och tack för medhållet och informationen!
Senast redigerad av Scrupci 2014-12-12 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in