Vem i hela fridens namn vill någonsin ge sig in i samarbete med sossarna igen?
Hur dyrt kommer det inte bli för S att locka med V om ca 100 dagar? Vad blir då priset att få med MP 2015? Stabilt, Lövén. Stabilt. Man får väl betrakta röggröna blocket som över tills vidare.
Alliansen då? Om C och FP går till S är alliansens block över för överskådlig framtid.
Om KD och FP åker ur har vi en rejält försvagad allians.
Undrar om Löven verkligen är intresserad av att ge alliansen frikort att regera fritt i minoritet till 2018 genom att ändra reglerna. Det skulle kunna bli M och C som regera ensamt majestät om de ändrar reglerna.
Sentio, SD 17,5%. En grym utveckling från 12,9% på mindre än 3 månader!!
OT: Idag värvade jag med största sannolikhet en ny SD röst, kanske två. En man +60 som jag känt i ca 10 år och som alltid röstat på moderaterna och tidigare högerpartiet tror jag att jag lyckades få upp ögonen på hur seriösa SD är. Han sa att ledningen verkar bra men att det finns stolpskott. Var då, frågade jag. Ute i kommunerna? Alla partier har "sina" stolpskott ute i kommunerna.
Jag sa att vi har inte råd med +200000 till som går på bidrag varje år. Vem ska betala bostäderna? Infrastrukturen? Skolan? Sjukvården? Bortsett från den ekonomiska aspekten så har vi fått ett jäkligt otryggt samhälle. Hans fru är lärare. Du skulle bara höra vad hon säger, sa han. När hon och hennes kollegor sitter och pratar, jag vågar inte berätta för dig vilka ord de tar i munnen, men de är såå förbannade och trötta på invandrarna (inte alla invandrare).
Jag sa att jag röstade SD i förra valet trots att jag alltid varit moderat, och att jag egentligen fortfarande är moderat. Gamla moderaterna finns inte längre, utan de har blivit liberaler. Läs SD program. Det har jag gjort sa han och jag håller med dem om det mesta. Tack förresten för tipset om Julia Caesar på snaphanen.dk . Jäkligt seriöst skrivet. Måste vara en riktig journalist det där.
Jag sa också att jag störde mig på gamla sossar som röstade på S av gammal hävd trots att Göran Persson på den tiden sket i arbetarrörelsen. Man måste omvärdera ens politiska ledare och partier. För mig var det ett enormt stort steg att lämna M. Ja sa han det är det. Vi har ju alltid röstat M, både pappa och mamma. Mamma var värst, vi fick stänga av TV:n när Palme pratade.
Den här mannen är europachef för ett multinationellt bolag. Han är på gång att pensionera sig och han känner hur mycket folk som helst i Sverige och han är fullständigt orädd att säga vad han tycker i alla sammanhang. När han bestämt sig för SD kommer han få en drös andra med sig. Han är en ledare även i det privata och har som sagt ett enormt kontaktnät.