Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Skrämseleffekten har knappast blivit mindre, tvärtom så har demoniseringskampanjerna mot SD varit brutalare än någonsin - nu senast då ledande politiker hävdar att SD är fascister.
Det gör ju inte direkt så att förskoleläraren Agneta -42 blir helivrig att uttrycka sina SD-sympatier.
Jag minns en artikel för cirka 10 år sedan, vilken beskrev hur det gick till när dansk folkeparti plötsligt tog fart. Den var på danska, vilket jag inte behärskar, men ungefär så här gick det till (extremt dålig danska):
Folket: - Udlänningarna skall ud, så vi kommer rösta på dansk folkeparti.
Dansk media: - Men det kan ju i ikke, de är ju rasistisk!
Folket: - Kalle mig rastistisk eller vad fan du vill, men ud skall dom!
Alltså. I artikeln beskrevs hur det alldeles plötsligt kom en dag när danskarna sket i vad media skrev. Ballongen hade spruckit. Kejsaren var naken. Och folket tog saken i egna händer.
Sverige befinner sig i denna stund exakt där danskarna befann sig. Vi är ju lite mildare än danskarna, så det handlar inte om att utlänningarna skall ut, utan att det inte skall komma flera. Vi är uppenbarligen i det läget, att folket tycker att Stefan Löfven är en pellejöns som kallar SD för fascister:
- "Kalla oss fascister eller vad fan du vill, men nu måste invandringen strypas annars går det åt helvete med Sverige". [Märk väl, att media inte riktigt har hoppat på fascist-beteckningen; i flera artiklar talas det om Löfvén är ute på hal is och inte vet vad han pratar om].
Det lär dock ta ett tag innan förskolelärare Agneta -42 fattar vad det handlar om. Hon är inte insatt utan gör som den stora massan och det är först när hennes man, facket eller någon annan auktoritet har bestämt sig som Agneta -42 tar steget.