2014-12-11, 16:14
  #37
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Vilka är det som mördar männen? Är det främst män eller kvinnor?

Jag tänker på statistiken som presenteras i en BRÅ-rapport där följande är taget från:


Jag tror inte att det är en individuell bedömning. En man med kvinnliga attribut ses som en fjolla (eller blir kallad bög, för att det är något vääääldigt negativt tydligen) men en tjej med manliga attribut ses lite mer som cool? Tänker på hur det är för barn, att det är alltid lite bättre att vara pojkflicka än flickpojke.

Håller helt med. Själv tvingar jag mina söner att i minst en timme varje dag gråta ut om hur patriarkatet hindrar dem ifrån att uppnå sina mål.
Mina döttrar har sedan de kunnat gå fått lära sig att de är utsända att döma levande och döda och en del i pedagogiken har varit att jag undervisat dem i att avliva kaniner.
Citera
2014-12-11, 16:19
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Det var ett otroligt rörande och starkt tal, heja Linnea!

Ni kan fortsätta leva i er lilla bubbla om att Sverige är ett jämställt land där feminism inte behövs, och helt ignorera det faktumet att cirka 17 kvinnor mördas varje år av en man de lever i en nära relation med, samtidigt som cirka 100 kvinnor våldtas varje dag. Ha även i åtanke att det ALLTID är lite bättre att vara en kvinna som tar sig an manliga attribut som att vara tuff och hård, än vad det är för en man att ta sig an kvinnlig attribut som känslosam och mjuk. Men visst, vi är superjämställda och båda könen ses som lika bra och respektabla.
Seriöst kvinnor som mördas i nära relationer har sig själva att skylla. Vad skulle samhället kunna göra? Låsa in henne. Dessa tjejer tenderar att vara som knarkare, det går inte att tvångsbehandla och så fort man kommer ut köper man nytt knark. Så fort dom kommer ut så springer dom tillbaka till sin misshandlade man.
Citera
2014-12-11, 16:25
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Vilka är det som mördar männen? Är det främst män eller kvinnor?

Jag tänker på statistiken som presenteras i en BRÅ-rapport där följande är taget från:


Jag tror inte att det är en individuell bedömning. En man med kvinnliga attribut ses som en fjolla (eller blir kallad bög, för att det är något vääääldigt negativt tydligen) men en tjej med manliga attribut ses lite mer som cool? Tänker på hur det är för barn, att det är alltid lite bättre att vara pojkflicka än flickpojke.

Du svarade inte på min fråga: Är det jämställt att 70% av alla mördade är män, eller ska man försöka jämna ut det? Oavsett gärningsHEN.

Jag kan vara ett gott exempel och svara på din fråga: Ja det är främst män som är gärningsmän, men det är inte det jag tog upp för diskussion. Det existerar inget krig mellan könen, så det som torde vara mest intressant att se på vilka som drabbas. Är mord OK om det sker "inom könen"??

Nu skriver du det igen. "ALLTID _lite_ mer" - det är inte alls ALLTID något. Har du inblick i varenda skrymsle? Och hur stor skillnad är "lite"? Tror inte du kan hitta någon kausalitet mellan denna skillnad och den maktskillnad i samhället du försöker påvisa.
Citera
2014-12-11, 16:41
  #40
Medlem
Människor dör för att idioter som henne och ni andra hjälper religiösa parasiter att skaffa barn de inte kan försörja. Problemet är inte att människor dör, det är att det föds alldeles för många.
Men när man lurar människor att skänka pengar till preventivmedel så är man ju så jävla pantad så det finns inte. Afrikaner använder inte preventivmedel, de är dessutom emot abort för att det går emot deras tro.
Musikhjälpen aka överbefolkningshjälpen, jag förstår verkligen inte hur man orkar bry sig om dessa fattiga parasiter som enbart förstör världen, speciellt i en tid då elefanter och andra djur är på väg att bli utrotningshotade.
__________________
Senast redigerad av trancedanne 2014-12-11 kl. 16:46.
Citera
2014-12-11, 16:55
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Självklart har alla sexualbrott med jämställdhet att göra, det handlar om rätten till sin egen kropp. Nästan alla människor är emot våldtäkt och tycker att det är hemskt, men vi har också en tydlig bild av vad vi tycker att våldtäkt är. Våldtäkt är att hoppa fram ur en buske på natten och överfalla någon, att hålla fast någon som skriker och tvinga sig till penetration. Vi måste få med de andra aspekterna av våldtäkt. Tjatsex, strunta i samtycke, ha sex med någon i ett hjälplöst tillstånd. Alla fall där det inte finns ett tydligt JA måste vi se som sexuella övergrepp och inte bara vifta bort det med att mannen "inte förstod" eller att "han trodde att hon ville". Så många tjejer och kvinnor utsätts för övergrepp och får aldrig upprättelse för det, för att vi inte har en skärpt lagstiftning. Som jag skrev tidigare, i grund och botten handlar det om att tjejer och kvinnor inte har samma rätt till sin egen kropp i lika hög grad som killar och män, att tjejers och kvinnors kroppar alltid är allmängods som får tafsas på, sexualiseras, objektifieras och våldföra sig på.

Det finns ingen oberoende metafysisk entitet som utgör "rätten till sin egen kropp". Vad som finns är en löst sammansatt konventionell uppfattning kring andras självbestämmande, vilken delvis får stöd juridiskt. För att denna uppfattning ska ha någon bäring krävs att alla inblandade tillerkänner den ett värde. Det går inte att "ta sig rätten över någon annans kropp" eller "bryta mot rätten till den egna kroppen". Det enda man kan göra är att erkänna eller förneka uppfattning om att människor har "rätt" till sin egen kropp, och väljer man genom ord eller handling det senare så avsäger man också "rätten" till sin egen kropp. Det kommer alltid finnas människor som inte anser det nödvändigt att erkänna den typen av moraliska uppfattningar.

Tyvärr har skräpideologier som liberalismen skapat en naiv inställning bland människor genom "naturliga rättigheter" och liknande trams, att handlingar vi betraktar som brottsliga på något sätt skulle utgöra brott mot naturen. Den skapar också märkliga uppfattningar som du ger uttryck för i att "omoraliska handlingar" består i nån slags kunskapsbrist. Våldtäkter är avskytt och otänkbart för de flesta män därför att det bryter mot den personliga uppfattning om ordning och hotar "flocken" (allt från familjemedlemmar till mer abstrakta enheter som nationen), så väl som indirekt en själv via sin starka association med andra grova våldshandlingar. Människor som manifesterar bristande empati är i förlängningen ett mot alla trygghet.

Människor som begår brott som våldtäkt har vissa kognitiva funktioner nedsatta, vilket kan bero på flera olika faktorer. De misslyckas i att relatera konsekvenserna av sina handlingar till sig själva direkt eller indirekt. Det sista de kommer lyssna till är generella normer som inte ens gör anspråk på att vara personliga. Vissa kanske rentav upplever det som tändvätska eftersom de hatar andra människor.
Citera
2014-12-11, 17:12
  #42
Medlem
En manshat propaganda om dagen. Det var dagens det där. Linnea idag, Karin imorgon.
Citera
2014-12-11, 17:16
  #43
Medlem
sxephils avatar
Jag klickade på länken men hittar inte vilken tidpunkt händelsen utspelar sig.

Hur hittar jag tidpunkten som TS skriver?

EDIT: Hittade en youtube-länk: https://www.youtube.com/watch?v=F4JmLnZoxSk
__________________
Senast redigerad av sxephil 2014-12-11 kl. 17:23.
Citera
2014-12-11, 17:20
  #44
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Det var ett otroligt rörande och starkt tal, heja Linnea!

Ni kan fortsätta leva i er lilla bubbla om att Sverige är ett jämställt land där feminism inte behövs, och helt ignorera det faktumet att cirka 17 kvinnor mördas varje år av en man de lever i en nära relation med, samtidigt som cirka 100 kvinnor våldtas varje dag. Ha även i åtanke att det ALLTID är lite bättre att vara en kvinna som tar sig an manliga attribut som att vara tuff och hård, än vad det är för en man att ta sig an kvinnlig attribut som känslosam och mjuk. Men visst, vi är superjämställda och båda könen ses som lika bra och respektabla.

Haha, ja just det och i vissa länder mördas 17 kvinnor varje dag, hedersmördas av sin egen familj, och ibland rent av genom stening - eftersom det tydligen är en korrekt och lämplig bestraffningsmetod. Och när de inte mördas så lever de i vad som mest är att betrakta som direkt slaveri och får överhuvudtaget inte ens köra bil. Men det här är väl okej, för att opponera sig mot det är ju islamofobiskt och så kan vi ju inte ha det!

Och sedan har du mage att gråta över kvinnoproblem i Sverige. Man häpnar!

I övrigt visar det här mest att den här typen av människor verkar ha en del psykiska problem. Det vore intressant att se en undersökning rörande psykisk ohälsa bland radikala feminister.
__________________
Senast redigerad av El Capitano 2014-12-11 kl. 17:23.
Citera
2014-12-11, 17:22
  #45
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag klickade på länken men hittar inte vilken tidpunkt händelsen utspelar sig.

Hur hittar jag tidpunkten som TS skriver?

P3 la ut klippet på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=F4JmLnZoxSk
Citera
2014-12-11, 17:23
  #46
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
P3 la ut klippet på Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=F4JmLnZoxSk

Tack jag hittade det typ 5 sekunder innan ditt inlägg :P

Men tack för hjälpen!

Asså jag blir rädd för jag kan se hur hjärntvättad hon är.

Dagens feminism kommer ledda till allas fördärv, inklusive kvinnornas. Dekadens.

Det är tredje världen kvinnorna behöver hjälp. Inte i Sverige.

Sen glömmer hon hur jävla lite män är värda också. Män ses som soldater som kan ersättas. Hon ser bara den lilla manliga eliten. Jag skulle vilja påstå att snittmannen i Sverige har det sämre än snittkvinnan.

Svensk feminsim är en jävla sekt. Jävla offer.
__________________
Senast redigerad av sxephil 2014-12-11 kl. 17:37.
Citera
2014-12-11, 17:35
  #47
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Så kvinnors situation i 3e världen är påhittad enligt dig?
Har vi ett ansvar att bry oss om kvinnor och män i tredje världen?
Citera
2014-12-11, 17:39
  #48
Medlem
Fruktpojkens avatar
1. Som alla har sagt, lyssna inte på skiten.
2. Människor i Afrika dör för att den vite mannen inte längre styr. Detta kommer tyvärr aldrig gå in i skallen hos den blödiga rasistvänstern som hatar vita.
Svarta afrikaner visar gång på gång att de är inkapabla att styra ett land, det hemska är att människor måste dö för att vita töntar som Linnea måste få bli varm på insidan av att regnbågens barn ska hålla varandra i händerna och styra ett land tillsammans.


Hur skapas en person som Linnea? Är det indoktrinering från massmedia? Är det indoktrinering från statligt ägd media? Är det skolgången?

Det är judarnas fel känns lite väl enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in