2014-12-10, 23:34
Medlem
SugaredThoughtss avatar
För mycket rödvin?
Citera
2014-12-10, 23:34
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Är nog inte tredje världen han klagar över... krokodiltårar pga "ojämställdheten" i Sverige känns ju så fejk och löjlig. Visst, svenska feminister är så extremt känsliga och gillar drama och uppmärksamhet, men komigen.

"Propaganda rakt igenom" var det som fick mig att reagera...
Citera
2014-12-11, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Så kvinnors situation i 3e världen är påhittad enligt dig?

Spela inte dum, den vita kollektiva skulden för allt ont i världen som vänstern jämt och ständigt tjatar om. Vänsterpropaganda rakt igenom.
Citera
2014-12-11, 01:57
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
För mycket rödvin?

För lite mat och sömn snarare.
Citera
2014-12-11, 02:00
Medlem
FittJannes avatar
Jag ser det för vad det är. Lyteskomik.
Citera
2014-12-11, 02:19
Medlem
"Jag är vit, det gör också att jag har en maktställning mot andra" Jag dog.
Citera
2014-12-11, 02:25
Medlem
[quote=Lydan|51431097
Själv tycker jag att det är religioner och kulturer som dikterar att män äger kvinnors kroppar som är problemet, och inte själva jämställdhetskampen. För som vi vet har feminister sällan yttrat några negativa tankar om religion eller subsahar kultur som eventuella problem.

QUOTE]

Ja, och då är det ju ett problem att dessa religioner och kulturer inte är tillräckligt jämställda.
Citera
2014-12-11, 02:52
Medlem
Ni som pratar om tredje världen... visst, det är mer ojämlikt än här, men sluta tro att det är levande helvete. Självklart är det så i krigsdrabbade länder, men det är det för andra inblandade också. Sedan finns det grader i helvetet, men det är ändå ett helvete...

Ni som kommer att hävda att jag försvarar kvinnlig omskärelse: nej, definitivt inte, men å andra sidan skulle jag inte heller vilja bli skuren i snorren av en medicinman. Jag har varit en del i Afrika (sub-Sahara) och det är inte uteslutande plågsamt eller ens så att de inte får jobba (det får de, i överflöd), eller vad det nu är västvärlden tror.
Citera
2014-12-11, 04:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviaren

Vad för slags sjuk människa säger något sådant? Jag önskar bara att en svart kille skulle säga åt henne att hålla käften.
Citera
2014-12-11, 06:13
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviaren

Och i samma mening cementerar hon vithetsnormen då det bara finns vit och dom andra. Och hur man lyckas tillskriva makt och egenskaper till pigmentering är en gåta. Särskilt eftersom pigmenteringen förändras beroende på hur många soltimmar du utsätts för. Så alla är uppenbarligen kapabla till att utveckla olika hudfärger så försvinner makten efter hönan solat ett par dagar då hon då inte längre är vit?
Citera
2014-12-11, 11:19
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
/.../

Om män i Saudi våldtar är det svenska mäns fel. Och det får man så klart tycka om man vill. När Saudi blir feministiskt så är även jag övertygad om att problemen där kommer att minska. Men är feminismen verkligen rätt ände att börja med när det kommer till afrika och mellanöstern?

...
Saudi kan bli feministiskt när de aktuella problemen har försvunnit.
Sen att feminism leder till nya problem är en annan femma...
Citera
2014-12-11, 15:01
Medlem
playmates avatar
Det var ett otroligt rörande och starkt tal, heja Linnea!

Ni kan fortsätta leva i er lilla bubbla om att Sverige är ett jämställt land där feminism inte behövs, och helt ignorera det faktumet att cirka 17 kvinnor mördas varje år av en man de lever i en nära relation med, samtidigt som cirka 100 kvinnor våldtas varje dag. Ha även i åtanke att det ALLTID är lite bättre att vara en kvinna som tar sig an manliga attribut som att vara tuff och hård, än vad det är för en man att ta sig an kvinnlig attribut som känslosam och mjuk. Men visst, vi är superjämställda och båda könen ses som lika bra och respektabla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in