2014-12-08, 15:21
Medlem
Resanhems avatar
Någon som upplevt ordentligt reducerad effekt av tramadol efter MDMA bruk? Tog dagen efter och dagen efter det och fick knappt effekt på 700mg båda gångerna. Trammet är bra då det har fungerat tidigare. Tar bara på helgerna så min tolerans kan väl ändå anses vara relativt låg.

EDIT: Eller underskattar jag min tolerans? Jag har väl tagit runt 400-700mg doser fre-lör-sön och sedan varit utan resterande vecka under kanske 2-3månaders tid. Har även haft längre pauser än en vecka under denna period.
Senast redigerad av Resanhem 2014-12-08 kl. 16:16.
Citera
2014-12-08, 22:43
Bannlyst
Hej har införskaffat mig 600MG tram nu grön/vit kapslar 50mg. men grejen är jag har tagit tram en gång tidigare då var dom helt vita och jag tog då 250-300mg kände inte av det alls kliade lite på hakan bara.. några tips ska jag slänga i mig alla direkt eller vad föreslår ni?
Citera
2014-12-08, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSunken
Har en fråga till någon bättre vetande:

När jag ska sova bort slutet av ett tramrus (200 mg) så har jag väldigt svårt att somna. Ligger och andas tyngre och tyngre och glider långsamt in i drömmarnas värld. Så fort jag somnat (efter ca 60 min) väcks jag tvärt av okänd anledning, helt genomblöt av svett, verkligen så det droppar om mig. Är dock inte anfådd och har inga obehagskänslor.

Det händer ca varje timme hela natten när jag ska sova på tram, det blir i princip ingen sömn alls, bara halvsovande i dyngsura lakan.

Varför blir det så? Vaknar jag för att jag slutar andas? Har ju hört att de flesta sover bra på tram, men jag vågar knappt sova på det längre.

Tacksam för svar!

Njut medans det fortfarande varar! Blev så i början för mig också, tyckte det var det bästa under hela ruset förut. Nu somnar jag nästan direkt varje gång, ibland utan noddningar... suck.
Citera
2014-12-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockeh
Hej har införskaffat mig 600MG tram nu grön/vit kapslar 50mg. men grejen är jag har tagit tram en gång tidigare då var dom helt vita och jag tog då 250-300mg kände inte av det alls kliade lite på hakan bara.. några tips ska jag slänga i mig alla direkt eller vad föreslår ni?

Tycker inte du ska slänga i dig allt på en gång bara för att du inte kände något senast. tramadol kan vara lurigt
Citera
2014-12-10, 07:30
Medlem
Audacias avatar
Någon som känner följande biverkningar på Tramadol; Samma känsla som när man är full, och börjar känna sig sådär för full så man får sånt där "lagg" i hjärnan och så känner man sig lite yrslig och "stickig" samtidigt? Någon som varit med om dessa och kan verifiera?

Tacksam för svar!
Citera
2014-12-10, 10:21
Medlem
Strongmanx2s avatar
Ny på tram fronten.

Men intog 500mg totalt under 3dagar, mådde bra i flera dagar efteråt och trots att det var två veckor sedan så har värken i axeln inte kommit tillbaka.

Är detta min nya mirakelmedicin?
Vilka risker finns att ligga på 500mg-1000mg per månad?
Citera
2014-12-10, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Ny på tram fronten.

Men intog 500mg totalt under 3dagar, mådde bra i flera dagar efteråt och trots att det var två veckor sedan så har värken i axeln inte kommit tillbaka.

Är detta min nya mirakelmedicin?
Vilka risker finns att ligga på 500mg-1000mg per månad?

500-1000mg är 2-5 engångsdoser för folk utan tolerans. Som med alla andra droger så är risken att du tycker om det lite för mycket och börjar tänja på gränserna. Tolerans lär du inte märka av ifall du sprider ut ditt bruk, så jag vet inte riktigt vad du förväntar dig för svar.
Citera
2014-12-10, 14:22
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realstarz
500-1000mg är 2-5 engångsdoser för folk utan tolerans. Som med alla andra droger så är risken att du tycker om det lite för mycket och börjar tänja på gränserna. Tolerans lär du inte märka av ifall du sprider ut ditt bruk, så jag vet inte riktigt vad du förväntar dig för svar.

Förlåt, skulle formulerat mig bättre.
Jag tänkte vara lika lat som nästan alla andra på detta forum och få informationen serverad ^^

Jag undrar ifall toleransen ökar om man äter 1000mg i månaden, eller om det är en säker nivå att hålla det på, givetvis går allt att missbruka.

En snabbsökning på Fass gav mig beskedet om att maxdos per dygn låg på 400mg, då borde mina 1000mg på 30dygn vara utan fara.

Tack för ditt svar!
Citera
2014-12-10, 17:58
Medlem
NisseGhandis avatar
Kan man vara immun mot detta ämne? Hur mycket jag än har tagit så upplever jag ändå ingen eufori eller avslappning, ej heller någon smärtlindrande effekt. Har provat dos så hög som 1000mg av apotekets tramadol Stada, men Nada.
Citera
2014-12-10, 18:12
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseGhandi
Kan man vara immun mot detta ämne? Hur mycket jag än har tagit så upplever jag ändå ingen eufori eller avslappning, ej heller någon smärtlindrande effekt. Har provat dos så hög som 1000mg av apotekets tramadol Stada, men Nada.

Ja det kan man. Så är det med alla ämnen. Jag har tyvärr inga studier som påvisar detta.

Se upp med kramprisken på så höga doser.
Citera
2014-12-10, 20:41
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Någon som upplevt ordentligt reducerad effekt av tramadol efter MDMA bruk? Tog dagen efter och dagen efter det och fick knappt effekt på 700mg båda gångerna. Trammet är bra då det har fungerat tidigare. Tar bara på helgerna så min tolerans kan väl ändå anses vara relativt låg.

EDIT: Eller underskattar jag min tolerans? Jag har väl tagit runt 400-700mg doser fre-lör-sön och sedan varit utan resterande vecka under kanske 2-3månaders tid. Har även haft längre pauser än en vecka under denna period.

Bumpar min fråga i förhoppning att någon kan svara. Är toleransbildningen så pass hög på tramadol att man blir immun efter enbart bruk på helger på så korttid som 2-3 månader? Dessutom så har längre pauser (2 veckor) tagits två gånger under denna period.
Citera
2014-12-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Bumpar min fråga i förhoppning att någon kan svara. Är toleransbildningen så pass hög på tramadol att man blir immun efter enbart bruk på helger på så korttid som 2-3 månader? Dessutom så har längre pauser (2 veckor) tagits två gånger under denna period.

Jag har svårt att tro att det rör sig om tolerans. Har du brukat andra opiater/opioider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in