2015-04-08, 09:57
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenphill
Tja!

Är det någon mer än jag som får så fruktansvärt dålig syn under mitt tram rus?. Att fokusera på ett sms eller en text i telefonen är värdelöst. Kan läsa i 10-15 sekunder sedan blir allt helt suddigt och jag får titta bort eller blunda i en halv minut.. att göra någon annan aktivitet är ingen fara, det är ända st när jag ska fokusera på telefonen.. och det har bara varit såhär den senaste månaden.

Bara denna texten tog 15 min att skriva
Det kallas dimsyn och är vanligt på de flesta opiater och opioider, särskilt om du blandar med cannabis eller benso men även utan dessa är det ett ganska så vanligt förekommande.
Citera
2015-04-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
da jag bara tagit tram 1 gang tidigare och da tog jag 100 mg utan vare sig ganja eller benso.

I vilket land vistas du, TH..?
Vad kostar ett gram i landet du vistas i..?

100 mg tramadol, 5-10 mg diazepam och en del THC på det kommer ge dig ett fint rus utan tolerans för trammen. Det är i vilket fall en väldigt bra kombo. Nu äter du inte så stora mängder tramadol, men i de fallen en gör det så är det fördelaktigt att röka gräs då det höjer tröskeln för krampanfall.

Nu svarar jag för någon annan men men...

TH är grymt när det kommer till priser jag brukade köpa 100 burkar för 350 baht (<100 kr). En karta japanska (bättre kvalitet) tram i Thailand kan kosta ca 20-30 kr. Benzon är samma priser där oftast, 10 baht st för diazepam t.e.x.

Det gäller dock att vara lite smart då de inte säljer till vem som helst. Har du ingen social cred (Thailand har väldigt annorlunda kultur jämfört med Sverige, varför Thailändare i stort ogillar "fallanger" (västerlänningar). I det fallet man lär sig kulturen, kan några ord Thai och är kulturrevisionistisk så bör en få ut både tram och benso överallt.). I annat fall kan det ta 5-10 försök vilket förvisso inte är något problem då det finns apotek typ varje 100 meter i städerna.

Ni som oroar er över Tramadol och alkohol samt andningsuppehåll: Man SKA vara försiktig med opiater och alkohol. Med det sagt så är rädslan lite obefogad, jag har ätit säkert ett gram och druckit utan att dö. Jag rekommenderar inte att någon super och tar mycket tram men nån öl eller fyra på 300-400 mg är lugnt. Samma sak att supa hårt en 10-12 timmar efter intag av under 1 gram är ingen större fara. Är det nu så att du lyckats med devisen "Once you get into a serious drug collection the tendency is to push it as far as you can", så släng i dig 50 mg efedrin eller ekvivalent dos vaket.
Citera
2015-04-09, 07:41
Medlem
Fjantors avatar
Blir så jäkla hård i magen av tram 100mg depat..
Dricker tarmreglerande pulver, men det hjälper ju inte..
Blir förstoppad som en gris och sen blir jag dålig pga det..

Kan bli liggande i flera dagar med svettningar pga förstoppningen..
Några bra tips..?
Citera
2015-04-09, 12:11
Medlem
Glidmedel och en sån där liten mat tång och försök dra ut dom, har inte provat själv men förra gången var jag på väg, kändes som röven skulle spricka och jag insåg hur mycket min fru älskar mig. Finns receptfria piller för att förhindrat det, bara fråga så ger dig dom en, kosta inte så mycket 40 kr kanske.
Citera
2015-04-10, 00:13
Medlem
Tja, käkat 1500mg paracetamol 90mg kodein 400mg Tramadol 30mg Atarax känner inte speciellt mycket fast har dock fraktur i ben, kommer det att öka i effekt om något tag? intog tramadolen och ataraxen för 20 minuter sedan
Citera
2015-04-10, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fandapox
Tja, käkat 1500mg paracetamol 90mg kodein 400mg Tramadol 30mg Atarax känner inte speciellt mycket fast har dock fraktur i ben, kommer det att öka i effekt om något tag? intog tramadolen och ataraxen för 20 minuter sedan
Var det depot på tramadolen eller? Eller tolerans?
Citera
2015-04-10, 15:43
Medlem
Fjantors avatar
Nån som brukar få blodtrycksfall då ni äter tram..?
Fick nyss då ja va ute och gick med hunden..
Snurrig som tusan och trött....
Citera
2015-04-10, 15:53
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor

Det händer. Om jag ligger ner och sen reser mig för hastigt så brukar det snurra till
Citera
2015-04-10, 15:54
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor

Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Det händer. Om jag ligger ner och sen reser mig för hastigt så brukar det snurra till

Oki fick det då ja va ute och gick med hunden...
Tog en 100mg depat vid lunch....
Mest legat hela dagen iofs och slappat i soffan..
Citera
2015-04-10, 16:20
Medlem
zebrabodys avatar
Nybörjare på just tramadol, bra första dos mån tro? Kapslar (inte depot).
I allmänhet så brukar jag inte vara så där jätte lättpåverkad.
Och hur lång tid kan man tänkas behöva vänta på effekt
Citera
2015-04-10, 16:25
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebrabody
Nybörjare på just tramadol, bra första dos mån tro? Kapslar (inte depot).
I allmänhet så brukar jag inte vara så där jätte lättpåverkad.
Och hur lång tid kan man tänkas behöva vänta på effekt

Börja med 300mg. 2-3 timmar innan full effekt. Lägg dig sedan ner och njut framför en favoritfilm
Citera
2015-04-10, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Var det depot på tramadolen eller? Eller tolerans?

Var kapsel, harrejävlar vad de slog på bra senare, tog 4 imorse kl 8-9 och har mått super hela dagen och tagit 200mg lyrica nu samt sskalll kanske dricka lite alkohol eller borde man avstå det helt så man inte blir flöddrad o dräggig?
En fråga till: hur kmr Lyrican påverka mig samt tram euset nu? Om jag tar det i omgångar (100) x 3/4 gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in