2014-12-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
håller med, bedrövlig hybris.

Bara jag som ser CL-äventyret som en engångshändelse? Fram till att motsatsen bevisats.

Nej, MFF har ju nått framgångar trots stor spelaromsättning, det är väl bara Halsti som är kvar ifrån guldåret 2010. Så om de använder pengarna rätt så kanske de kommer bli ännu bättre i framtiden.
Citera
2014-12-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Med bättre lag menar jag att oavsett vilka man nu kan tänkas värva för CL pengarna kommer man (förmodligen) fortfarande va sämre på pappret än motståndarna.
Varför det? Om vi nu skulle värva en "vass rutinerad spelare" i varje lagdel, så skulle vi knappast vara sämre på pappret än särskilt många lag i Champions Route.

Sedan kanske jag överdrev lite, men vi har lite mer än "goda chanser" att kvala in om vi skulle göra de värvningarna som den andre snubben föreslog.
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
håller med, bedrövlig hybris.

Bara jag som ser CL-äventyret som en engångshändelse? Fram till att motsatsen bevisats.
Är det "bedrövlig hybris" att ha som ganska självklar målsättning att nå CL nästa år och faktiskt tro på det? Jag trodde själv inte vi skulle nå CL i år, nu blev det så och givetvis ska vi spela där nästa år igen. Det är nog snarare du som är överdrivet pessimistisk, som du har varit flera gånger tidigare.
Citera
2014-12-10, 18:15
Medlem
NirvanAs avatar
Kan lag från samma länder lottas mot varandra i åttondelsfinalerna?
Citera
2014-12-10, 18:16
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Överdriv inte nu. Vi har goda chanser att kvala in med den truppen vi har redan (med Thern, Ricardinho och Halsti borträknade). Om vi skulle värva in en "vass rutinerad spelare" i varje lagdel (vilket inte kommer att ske) så hade det snarare varit helt uteslutet att inte kvalificera sig och väl inne i gruppspelet så hade någon slags avancemangsplats varit ett måste.

Med vassa spelare menade jag spelare som är ytterligare några procent bättre än dem ni har för tillfället. Menade inte att ni skulle värva stjärnor från Premier League och äventyra klubbens framtid..

Om ni inte siktar på att få in ett par nya spelare som håller lite högre klass än årets trupp så är MFF nog ganska unika i fotbollsvärlden med att inte vilja förstärka laget när det finns möjlighet och resurser.
Citera
2014-12-10, 18:20
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan lag från samma länder lottas mot varandra i åttondelsfinalerna?

Nej.
Citera
2014-12-10, 18:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Varför det? Om vi nu skulle värva en "vass rutinerad spelare" i varje lagdel, så skulle vi knappast vara sämre på pappret än särskilt många lag i Champions Route.

Sedan kanske jag överdrev lite, men vi har lite mer än "goda chanser" att kvala in om vi skulle göra de värvningarna som den andre snubben föreslog.
Möjligt att ni är är bättre än vissa lag på vägen, men de sträcker sig inte länge än så. Det går inte ihop med:
Citat:
så hade det snarare varit helt uteslutet att inte kvalificera sig och väl inne i gruppspelet så hade någon slags avancemangsplats varit ett måste.

Ganska självklar målsättning att gå till CL nästa år?
De finns ingenting självklart i att Malmö ska spela i CL nästa år, ni var underdogs på vägen dit (utom mot Ventspils) och hade marginalerna med er, bara att ta er till EL vore bra, bättre än så vore nästintill en överprestation likt det i år. Ni är erkänt starka på hemmaplan men på bortaplan har de varit betydligt sämre.

EDIT: När vi ändå är inne på ämnet: Vass rutinerad spelare i varje lagdel. Va betyder de mer exakt om man ska spekulera?
Senast redigerad av ZlatanMania 2014-12-10 kl. 18:22.
Citera
2014-12-10, 18:35
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Överdriv inte nu. Vi har goda chanser att kvala in med den truppen vi har redan (med Thern, Ricardinho och Halsti borträknade). Om vi skulle värva in en "vass rutinerad spelare" i varje lagdel (vilket inte kommer att ske) så hade det snarare varit helt uteslutet att inte kvalificera sig och väl inne i gruppspelet så hade någon slags avancemangsplats varit ett måste.

Jag gillar MFF men herregud vad desillusionerad du är. Du pratar om Malmö som om det är en storklubb ute i Europa, skärp dig förfan. Även om MFF skulle värva några rutinerade spelare så är det fan inget jävla krav på att man ska avancera från gruppen, är du sjuk eller bara efterbliven? Lag som Liverpool, Galatasaray etc. som har hundra och tusen gånger större omsättning i Malmö lyckas inte ta sig vidare från gruppen och du gormar om att MFF skall ha som krav på att inte bara ta sig till CL utan ÄVEN gå vidare från gruppen för att man värvar några rutinerade spelare. Det är inte Cristiano Ronaldo eller Messi man värvar, herregud.

MFF skall tacka gudarna bara man lyckas nå CL, bara det är värt mer än 3 allsvenska titlar. Att gå vidare från gruppen kommer inte MFF göra dom närmsta 30 åren i alla fall.
Citera
2014-12-10, 18:52
Medlem
Citat:
Möjligt att ni är är bättre än vissa lag på vägen, men de sträcker sig inte länge än så. Det går inte ihop med:
Det går visst ihop med det scenariot som den snubben målade upp. Och vilka lag är så fruktansvärt mycket bättre än oss i Champions Route menar du? För mig är det bara Salzburg och Celtic som "på pappret" är definitivt bättre än oss, resten är jämbördiga eller sämre. Eller menar du att BATE Borisov, som var seedade i playoff och blev rövknullade två gånger om av ett lag som är knappt bättre än Olympiakos, hade kört över oss om det inte vore för våra "marginaler" (vilken jävla AIK-förklaringsmodell förresten: antingen är det flyt eller underskattning som ligger till grund till för att vi övht. inte förlorar med 5-0 i varje match)?
Citat:
Ganska självklar målsättning att gå till CL nästa år?
De finns ingenting självklart i att Malmö ska spela i CL nästa år, ni var underdogs på vägen dit (utom mot Ventspils) och hade marginalerna med er, bara att ta er till EL vore bra, bättre än så vore nästintill en överprestation likt det i år. Ni är erkänt starka på hemmaplan men på bortaplan har de varit betydligt sämre.
Att vi var underdogs på vägen dit i år är fullständigt intetsägande. Det kommer vi knappast att vara nästa år. Och sedan var underdogstämpeln i fallet Sparta tämligen överdriven. Det var den svåraste lottningen som jag minns det och de är jämna med oss.
Senast redigerad av Kommunistfittan 2014-12-10 kl. 18:57.
Citera
2014-12-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jag gillar MFF men herregud vad desillusionerad du är. Du pratar om Malmö som om det är en storklubb ute i Europa, skärp dig förfan. Även om MFF skulle värva några rutinerade spelare så är det fan inget jävla krav på att man ska avancera från gruppen, är du sjuk eller bara efterbliven? Lag som Liverpool, Galatasaray etc. som har hundra och tusen gånger större omsättning i Malmö lyckas inte ta sig vidare från gruppen och du gormar om att MFF skall ha som krav på att inte bara ta sig till CL utan ÄVEN gå vidare från gruppen för att man värvar några rutinerade spelare. Det är inte Cristiano Ronaldo eller Messi man värvar, herregud.

MFF skall tacka gudarna bara man lyckas nå CL, bara det är värt mer än 3 allsvenska titlar. Att gå vidare från gruppen kommer inte MFF göra dom närmsta 30 åren i alla fall.
Jag ser nu att det jag skrev om med en lättare lottning i gruppspelet råkade redigeras bort. Men skit samma, det var en medveten överdrift på ett annat påstående om våra kvalchanser som i sig var direkt löjlig. Och att detta är helt oberoende från MFF, men hur kan du veta någonting om fotbollen 30 år framöver?
Senast redigerad av Kommunistfittan 2014-12-10 kl. 18:59.
Citera
2014-12-10, 19:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Det går visst ihop med det scenariot som den snubben målade upp. Och vilka lag är så fruktansvärt mycket bättre än oss i Champions Route menar du? För mig är det bara Salzburg och Celtic som "på pappret" är definitivt bättre än oss, resten är jämbördiga eller sämre. Eller menar du att BATE Borisov, som var seedade i playoff blev rövknullade två gånger om av ett lag som är knappt bättre än Olympiakos, hade kört över oss om det inte vore för våra "marginaler" (vilken jävla AIK-förklaringsmodell förresten: antingen är det flyt eller underskattning som ligger till grund till för att vi övht. inte förlorar med 5-0 i varje match)?

Att vi var underdogs på vägen dit i år är fullständigt intetsägande. Det kommer vi knappast att vara nästa år. Och sedan var underdogstämpeln i fallet Sparta tämligen överdriven. Det var den svåraste lottningen som jag minns det och de är jämna med oss.
Ja de går fan inte ihop med vad du skriver i alla fall

Har jag fel när jag skriver att marginalerna var på er sida..? Din "AIK-förklaringsmodell" får stå för dig. Jag söker inga undanflykter om ett lag varit bättre än de jag sympatiserar med (men passande nog har marginalerna varit på er sida 3/4 senaste gångerna vi mött).

Hur mycket mer resurser har inte många andra lag än MFF? Hur pass relativt oerfarna är inte MFF på den nivån?

Och nej, det är inte intetsägande att vara underdogs.
Citera
2014-12-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ja de går fan inte ihop med vad du skriver i alla fall
Och jag har fortfarande inte riktigt fattat vilka klubbar i Champions Route som är så fruktansvärt mycket bättre än oss. För diskussionen handlar om våra kvalmotståndare.
Citat:
Har jag fel när jag skriver att marginalerna var på er sida..?
Ja, för det är ett sådant loserargument. Hade vi marginalerna på vår sida när vi får ett offsidemål mot oss mot Prag borta? Hade vi marginalerna med oss igår när vi inte fick en ganska rimlig straff med oss?
Citat:
Och nej, det är inte intetsägande att vara underdogs.
På vilket sätt har det betydelse?
Citera
2014-12-10, 20:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Och jag har fortfarande inte riktigt fattat vilka klubbar i Champions Route som är så fruktansvärt mycket bättre än oss. För diskussionen handlar om våra kvalmotståndare.
Både och får jag det till, på vägen dit är de inte alls omöjligt att ni möter jämnstarka lag men ärligt talat tror jag många jublar när dom får MFF, hur många i ert läge jublar när ni får Sparta Prag eller Salzburg? Med ditt uttalande att ni ska gå vidare från gruppen som krav är det hybris, något som du inte verkar vilja fördjupa dig i va du menar. Vart har jag skrivit att lagen är så fruktansvärt mycket bättre än er..? Jag har skrivit: Möjligt att ni är är bättre än vissa lag på vägen, men de sträcker sig inte länge än så.
Citat:
Ja, för det är ett sådant loserargument. Hade vi marginalerna på vår sida när vi får ett offsidemål mot oss mot Prag borta? Hade vi marginalerna med oss igår när vi inte fick en ganska rimlig straff med oss?
I helhet skulle jag säga att ni hade marginalerna på er sida ja, sen om de är "loosermentalitet" eller inte låter jag va osagt.
Citat:
På vilket sätt har det betydelse?
På samma sätt som BP är underdogs när dom möter Elfsborg, på samma sätt som Köpenhamn är underdogs när dom möter Juventus. Förstår du vad jag menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in