2014-12-10, 13:41
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Osportsligt uppträdande är en regel

Nej, osportsligt uppträdande är ett regelbrott.
Citera
2014-12-10, 13:48
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Så varför tror ni Örebro-fans att Wallace fått mindre förtroende i år när han ändå presterade ganska bra förra säsongen? Rent spontant låter det lite konstigt tycker jag.

Jag vet inte. Hela året har han fått glida runt i brunkarkedjor var högsta prioritet inte är att göra mål och så får han kicken för att han inte gör tillräckligt med poäng. Jävligt knepigt och jag kan inte begripa hur dom tänker i styrelsen. Nu har vi snart bara sittkissande hockeydamer kvar i laget som inte vågar tackla eller spela tufft. Ser man på prestation kontra förväntningar är det knappast Wallace som ska ryka först.
Det enda logiska sättet jag kan se på varför dom gör så här är att de behöver ta bort en av de tunga löneposterna för att få in en värvning de verkligen vill ha.

Grattis Brynäs, ni kommer få en hårt arbetande spelare som kommer prestera poäng så länge han får förtroende. Förmodligen kommer han krossa Weinstock med en supertackling när vi möts nästa gång.
Citera
2014-12-10, 14:06
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Intressant ämne om tacklingar.

Peter Nordström var hos nyström podd och pratade lite om detta. Han var noga med att poängtera att alla spelare måste vara redo för en tackling i ögonblicket du får pucken. Man måste upp med huvudet och kolla runt sig och inte på pucken. Sedan så går de ju inte stoppa fula tacklingar, men skadorna skulle minska rejält om alla spelare slutade kolla på pucken.

Jag instämmer helt i detta. Tyvärr har fula tacklingar blandats ihop med bra tacklingar när ordet "respekt" kommit in i tanken. Respekten bör man ha för sig själv och sina motståndare att alltid vara redo på en tackling. Vi spelar en kontaktsport.
Peter Nordströms specialitet var ju att tackla motspelare i huvudet alt. slasha av dom armarna så han vet vad han pratar om. Fast inte om man ska lägga in det där med respekt för andra, motspelare också är människor och det är en sport.
Respekt för sig själv?
Citera
2014-12-10, 14:28
Medlem
.-.-.s avatar
Wennerholm är som vanligt igång och gnäller om att straffet är för milt.
Den mannen verkar vilja att vi ska ha damhockeyregler, så fort nån tacklas så gnäller han om att det måste vara livstids avstängning, han verkar göra sitt yttersta för att sätta press på DN att utdöma hårda straff.
Sveriges journalister är verkligen fjolliga och tror sig veta bättre än alla
Citera
2014-12-10, 17:17
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Osportsligt uppträdande är en regel

Eftersom Bert inte fått eller kommer få nåt straff så var det inte osportsligt uppträdande.
Citera
2014-12-10, 17:40
Medlem
Kalle-Kottes avatar
http://www.swehockey.se/ImageVaultFiles/id_83334/cf_78/roster_swe_dec_2014_u.PDF

Dessa landslagsuttagningar är alltid intressanta - de är väl de mest intressanta om man ska se hur föreningarna sköter sig när det gäller pojkspelare. 99: orna kommer ju börja hockeygym till hösten.

Sen är det ju inte säkert att spelarna som spelar i en SHL- eller HA-förening kommer välja just att gå hockeygym där och sen kommer ju SDE-trion och Mariestadskillen såklart att hamna i en SHL-föreningen.

Men det där visar sig hur föreningarna sköter sig just nu. Färjestad som inte direkt förknippats (hos gemene man) som ett lag som utvecklar juniorer har tre landslagsmän. Skellefteå verkar ha en dipp bland 99: orna och Heart of Hockey har en kille som kommer från Stockholm.
Citera
2014-12-10, 17:44
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Wennerholm är som vanligt igång och gnäller om att straffet är för milt.
Den mannen verkar vilja att vi ska ha damhockeyregler, så fort nån tacklas så gnäller han om att det måste vara livstids avstängning, han verkar göra sitt yttersta för att sätta press på DN att utdöma hårda straff.
Sveriges journalister är verkligen fjolliga och tror sig veta bättre än alla

Ungefär som du som har tuggat fradga och mässat om Forsberg i flera månader nu. Foppas armbåge är ful men långt ifrån det värsta som skådats på en ishockeyrink.
Citera
2014-12-10, 17:47
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
http://www.swehockey.se/ImageVaultFiles/id_83334/cf_78/roster_swe_dec_2014_u.PDF

Dessa landslagsuttagningar är alltid intressanta - de är väl de mest intressanta om man ska se hur föreningarna sköter sig när det gäller pojkspelare. 99: orna kommer ju börja hockeygym till hösten.

Sen är det ju inte säkert att spelarna som spelar i en SHL- eller HA-förening kommer välja just att gå hockeygym där och sen kommer ju SDE-trion och Mariestadskillen såklart att hamna i en SHL-föreningen.

Men det där visar sig hur föreningarna sköter sig just nu. Färjestad som inte direkt förknippats (hos gemene man) som ett lag som utvecklar juniorer har tre landslagsmän. Skellefteå verkar ha en dipp bland 99: orna och Heart of Hockey har en kille som kommer från Stockholm.
Haha, Hugo Leufvenius spelandes i Djurgården, 15 år gammal, 187 cm 95 kg, jisses.
Citera
2014-12-10, 19:00
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Eftersom Bert inte fått eller kommer få nåt straff så var det inte osportsligt uppträdande.
Eftersom Tollefsen inte fått eller kommer få nåt straff så hoppade inte han vid tacklingen.

Snälla kom med ett bättre argument eller gå vidare
Citera
2014-12-10, 19:21
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Jag vet inte. Hela året har han fått glida runt i brunkarkedjor var högsta prioritet inte är att göra mål och så får han kicken för att han inte gör tillräckligt med poäng. Jävligt knepigt och jag kan inte begripa hur dom tänker i styrelsen. Nu har vi snart bara sittkissande hockeydamer kvar i laget som inte vågar tackla eller spela tufft. Ser man på prestation kontra förväntningar är det knappast Wallace som ska ryka först.
Det enda logiska sättet jag kan se på varför dom gör så här är att de behöver ta bort en av de tunga löneposterna för att få in en värvning de verkligen vill ha.

Grattis Brynäs, ni kommer få en hårt arbetande spelare som kommer prestera poäng så länge han får förtroende. Förmodligen kommer han krossa Weinstock med en supertackling när vi möts nästa gång.
Låter rätt bra för vår del då. Kul! Jag är rätt förväntansfull.
Citera
2014-12-10, 19:36
Medlem
JoshTees avatar
Tror Brynäs gjort ett fynd här. Inte sett mycket Örebro i år men förra säsongen tyckte jag han var riktigt bra.
Citera
2014-12-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork

Enda anledningen till det är ju pga att ingen anmält honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in