2014-11-23, 12:17
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Wesslau är skön. Han har humor.
Nej.
Citera
2014-11-23, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Wesslau är skön. Han har humor.
Det roliga är ju att det är i Mora som dom täljer dalahästar och inte i Leksand. Men man förstår ju hans reaktion och dom som försvarar detta är efterblivna.
Citera
2014-11-23, 12:24
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Nej det är det faktiskt inte. Du som alltid vill visa dig på styva linan genom att vara präktig och "smart" borde inse allvaret i det hela.

Det är inte okej att mordhota någon eller någons barn.
Jag inser faktiskt inte allvaret, jag tror inte det finns något reellt hot mot Wesslau eller hans barns liv. Att han tycker tweeten är otrevlig och kanske lite osmaklig kan jag förstå men i livet utsätts man ibland för mindre trevliga saker.
Citera
2014-11-23, 12:24
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Uppsåt eller inte, att mordhota barn är inte ok. Men ”fortsätta tälja dalahästar” är ju riktigt fyndigt. Varken elakt eller idiotiskt…

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article19902812.ab

Jag satte knäckebrödet i halsen när jag läste det. Anklaga oss leksingar för att tälja dalahästar. Borde vara förtal när man anklagar oss för att pyssla med Mora-fasoner.
Citera
2014-11-23, 12:26
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Skulle han ha ihjäl Wesslaus barn med en dalahäst? Eller det kanske inte framgick.

Sen har väl ingen dött av lite dödshot.
Citera
2014-11-23, 12:26
Medlem
Många snygga mål i Växjö - Örebro. Kiiskinens 1-1 är vackert, 2-1 likaså, och Löwdahls klapp-klapp-spel till 2-2 är ju hockeygodis.
Citera
2014-11-23, 12:28
Medlem
Nihennas avatar
Borde man vara orolig över att Frölunda börjar släppa in allt fler mål eller är det bara en temporär formsvacka, tror ni?
Jag var på matchen igår och ddt var så mycket mer dlarv än vad jag har sett tidigare i säsongen.
Citera
2014-11-23, 12:29
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Jag inser faktiskt inte allvaret, jag tror inte det finns något reellt hot mot Wesslau eller hans barns liv. Att han tycker tweeten är otrevlig och kanske lite osmaklig kan jag förstå men i livet utsätts man ibland för mindre trevliga saker.

Vem är du att avgöra om hotet är reellt eller inte? Det är väl enkom vederbörandes samt polis uppgift.

HV71 har iaf gått vidare med ärendet.
Citera
2014-11-23, 12:34
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Borde man vara orolig över att Frölunda börjar släppa in allt fler mål eller är det bara en temporär formsvacka, tror ni?
Jag var på matchen igår och ddt var så mycket mer dlarv än vad jag har sett tidigare i säsongen.

Orolig behöver man nog inte vara. Alla lag har svackor och just nu är vi nere i en.
Senast redigerad av TheSnakeEye 2014-11-23 kl. 12:39.
Citera
2014-11-23, 12:34
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Vem är du att avgöra om hotet är reellt eller inte? Det är väl enkom vederbörandes samt polis uppgift.

Att en hockeyspelare känner sig lite stött är knappast något som ska uppta polisens tid.
Citera
2014-11-23, 12:35
Medlem
Sanny Lindström tycker att Schremps tårtning av Sunken är "tråkig och respektlös" då de ville intervjua honom om hur det var att spela med Malkin och Crosby. Värt att notera att den oerhört relevanta, roliga och respektfulla frågan som kom innan tårtningen handlade om Sunkens mustasch.
Pajas.
Citera
2014-11-23, 12:36
Medlem
wemas avatar
Citat:

Jag tycker att man bör, för
säkerhets skull, koppla in Säpo och ordna livskydd åt Wesslaus familj medans denna galning stryker runt fritt på våra gator. Eftersom det finns både namn/bild
på Twitter så borde man kunna gripa honom snarast. Han har nog många år på rättspsyk att vänta sig. Hoppas verkligen att Wesslau kan återhämta sig från denna skräckinjagande upplevelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in