2014-12-08, 14:48
  #92857
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn3
Några vanligen förekommande teorier:
i lägenheten,
vid väderkvarnshöjden,
i ett, idag nedbränt, ödehus,
vid fyndplats 2,
i ett skyttevärn i närheten av fd gula huset,
på en släpvagn.

Lägenheten, ödehuset, skyttevärnet och släpvagnen har polis och normalt tänkande människor uteslutit som styckplats. Bara mentalt efterblivna och åklagarna håller fast vid dessa halmstrån.
Citera
2014-12-08, 19:44
  #92858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Lägenheten, ödehuset, skyttevärnet och släpvagnen har polis och normalt tänkande människor uteslutit som styckplats. Bara mentalt efterblivna och åklagarna håller fast vid dessa halmstrån.
Vilka förekommande teorier gör en människa till normalt tänkande enligt dig?
Citera
2014-12-08, 23:42
  #92859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Lägenheten, ödehuset, skyttevärnet och släpvagnen har polis och normalt tänkande människor uteslutit som styckplats. Bara mentalt efterblivna och åklagarna håller fast vid dessa halmstrån.


Sushirestaurangen eller jaktstugan då?
Citera
2014-12-09, 00:03
  #92860
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Lördagen 4.e maj 2013
Kristoffer Johansson väntar dambesök en företelse som inte är helt vanlig i KJ:s liv.Vatchareeya Bangsuan en tjekompis har hört av sig och vill komma över och plugga.Från att ha varit en vanlig Lördagseftermiddag utvecklas kvällen till någonting helt annat, faktiskt någonting som saknar motstycke i lilla Boden
Att VB inte har någon tanke på intimt umgänge med KJ accepterar han inte utan den stillsamma kvällen övergår i ett verbalt ordkrig och i vad VB uppfattar som ett våldtäckts försök.I rader med sms till MB(karatetränaren) beskriver hon händelserna och förudmjukar Kj detta pågår tills KJ plötsligt rycker mobilen av VB.Hon tänker inte lämmna lägenheten utan sin mobil Klxxxx stängs VB:s mobil av när Kj förstör den mot golvet.I raseri lämmnar nu VB lägenheten för att som hon säger bege sig mot Sävast till den enda person som kan hjälpa hon nämligen MB.
KJ ser hur hon slänger igen dörren och sätter sig ner i soffan för att dricka öl,han känner sig lite olustig av att kanske få Sävast egen "Bruce Lee"på halsen han har ju egentligen gjort någonting.
KJ tar nu bilen inte för att söka efter VB i stället ska han åka till N.a Svartbyn om han mot förmodan skulle stöta ihop med någon galen karateman tar med sig ett stickliknade föremål bilen.
Döm om hans förvåning nä VB plötsligt dyker upp framför bilen vid Bränslanområdet trött,frysen och hungrig efter irrat omkring och gått vilse.
Efter viss övertalning sätter sig VB i bilen och KJ lovar att skjutsa hem henne.
Får återkomma med del två om någon är intresserad.

Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Del 2
Kj kör över viadukten(väg97) när bråket blossar upp igen nu med orkanstyrka Kj viker vänster upp på Gruvbergsvägen(en helt öde plats denna tid på kvällen) någonstans där stannar Kj bilen och VB gör ett försök att fly sedan Kj hotat henne till livet om hon gör verklighet av sina anklagelser.Det hela är över på några sekunder VB ligger helt öppet på vägen livlös efter ett stick av KJ:s "vapen"
han drar nu kroppen av vägen så den inte är synlig om nu någon skulle råka passera,nu börjar det gå upp för Kj vad han ställt till med.Han skulle nu kunna återvända hem och hoppas att någon inte har sett han lämna lägenheten.Tusen tankar rusar nu genom KJ:s huvud,alla filmer han sett,alla kompisar som han pratat med om det perfekta mordet allt detta kokar nu i hans huvud.
Kj har nu bestämt sig konstigt nog har han tänkt ut någon form av plan vilket han långt efteråt fortfarande funderar hur han lyckades med.Han åker mot N:a Svartbyn och föräldrahemmet dels för att kunna få någon form av alibi men framförallt måste han hämta utrustning för att kunna fullfölja sin plan.Först hade han tänkt gräva ner kroppen långt ute på skjutfältet vid Väderkvarnshöjden men ändrar sig då det är alltför riskabelt.Att få in kroppen i bilen är uteslutet med alla spår det skulle lämna efter sig det återstår egentligen bara ett alternativ att stycka kroppen och paketera delarna i plastsäckar.Med säckar en overall och ett par gamla skor samt verktyg för styckningen återvänder nu Kj till Gruvberget.Det blir tre säckar en med händerna VB:s kläder och böcker en säck med benen och en säck med torson.Kj försöker vara så noggrann som han bara kan genom alla filmer han sett vet han att bara en bloddroppe kan vara förödande om man skulle gå igenom hans bil.
Nu beger han sig mot ett område han känner väl till Gammelängsberget mitt i natten finns det inte en människa i detta område.Han har nu sin plan klar så han" konserverar" nu två av säckarna i en isbelagd bunker den tredje med händerna gör han sig av med dagen efter.Att kroppsdelarna ska eldas upp i ett övergivet militärförråd är helt enkelt en genialiskt plan.Kj har med egna ögon sett ett förråd brinna ner till grunden medans Brandkåren lugnt stod och tittade på Polisen gjorde sedan en rutinundersökning utan något större intresse någon hade helt enkelt tänt på och så var det inget mer med det.Dagarna går och KJ deltager i MP:s arbete mest för att skaffa sig nformation om spaningsläget.När sedan snaran börjar dras åt är KJ fullständigt slut han är trött har svår ångest och en ständig brist på pengar han förstår också att man satt span på honom vilket inte gör saken lättare.
Via en mellanlagring finns nu benen i ödehuset tanken var att göra allting på samma gång men han inser att risken är för stor så han lämnar torson vid fp2.I sitt förvirrande tillstånd ringer han nu polisen och meddelar att huset är tomt i ett försök att vinna tid.Ett problem som nu dyker upp är att Kj inte har några pengar att köpa bensin/diesel till sin tänkta brasa och det måste till erfoderliga mängder plus risken för upptäckt är stor.När sedan MP chefen får någon form av uppenbarelse och beger sig mot Gammelängsberget då är KJ.s öde beseglat
Helt klart säkert den teorin som ligger närmast sanninen .. och att det ligger för nära det också somliga andra kan misstänka berättas av att babblet om MB återigen tagit fart .
Citera
2014-12-09, 09:00
  #92861
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Del 2
Kj kör över viadukten(väg97) när bråket blossar upp igen nu med orkanstyrka Kj viker vänster upp på Gruvbergsvägen(en helt öde plats denna tid på kvällen) någonstans där stannar Kj bilen och VB gör ett försök att fly sedan Kj hotat henne till livet om hon gör verklighet av sina anklagelser.Det hela är över på några sekunder VB ligger helt öppet på vägen livlös efter ett stick av KJ:s "vapen"
han drar nu kroppen av vägen så den inte är synlig om nu någon skulle råka passera,nu börjar det gå upp för Kj vad han ställt till med.Han skulle nu kunna återvända hem och hoppas att någon inte har sett han lämna lägenheten.Tusen tankar rusar nu genom KJ:s huvud,alla filmer han sett,alla kompisar som han pratat med om det perfekta mordet allt detta kokar nu i hans huvud.
Kj har nu bestämt sig konstigt nog har han tänkt ut någon form av plan vilket han långt efteråt fortfarande funderar hur han lyckades med.Han åker mot N:a Svartbyn och föräldrahemmet dels för att kunna få någon form av alibi men framförallt måste han hämta utrustning för att kunna fullfölja sin plan.Först hade han tänkt gräva ner kroppen långt ute på skjutfältet vid Väderkvarnshöjden men ändrar sig då det är alltför riskabelt.Att få in kroppen i bilen är uteslutet med alla spår det skulle lämna efter sig det återstår egentligen bara ett alternativ att stycka kroppen och paketera delarna i plastsäckar.Med säckar en overall och ett par gamla skor samt verktyg för styckningen återvänder nu Kj till Gruvberget.Det blir tre säckar en med händerna VB:s kläder och böcker en säck med benen och en säck med torson.Kj försöker vara så noggrann som han bara kan genom alla filmer han sett vet han att bara en bloddroppe kan vara förödande om man skulle gå igenom hans bil.
Nu beger han sig mot ett område han känner väl till Gammelängsberget mitt i natten finns det inte en människa i detta område.Han har nu sin plan klar så han" konserverar" nu två av säckarna i en isbelagd bunker den tredje med händerna gör han sig av med dagen efter.Att kroppsdelarna ska eldas upp i ett övergivet militärförråd är helt enkelt en genialiskt plan.Kj har med egna ögon sett ett förråd brinna ner till grunden medans Brandkåren lugnt stod och tittade på Polisen gjorde sedan en rutinundersökning utan något större intresse någon hade helt enkelt tänt på och så var det inget mer med det.Dagarna går och KJ deltager i MP:s arbete mest för att skaffa sig nformation om spaningsläget.När sedan snaran börjar dras åt är KJ fullständigt slut han är trött har svår ångest och en ständig brist på pengar han förstår också att man satt span på honom vilket inte gör saken lättare.
Via en mellanlagring finns nu benen i ödehuset tanken var att göra allting på samma gång men han inser att risken är för stor så han lämnar torson vid fp2.I sitt förvirrande tillstånd ringer han nu polisen och meddelar att huset är tomt i ett försök att vinna tid.Ett problem som nu dyker upp är att Kj inte har några pengar att köpa bensin/diesel till sin tänkta brasa och det måste till erfoderliga mängder plus risken för upptäckt är stor.När sedan MP chefen får någon form av uppenbarelse och beger sig mot Gammelängsberget då är KJ.s öde beseglat
KJ var inte blodig när han kom till föräldrahemmet. Det fanns inte en droppe blod i kupén. Gruvberget genomsöktes flera gånger efter VB och brottsplats. KJ ringde inte till polisen och meddelade att huset är tomt. Du har inte svarat på mina invändningar till del 1.
Citera
2014-12-09, 09:41
  #92862
Medlem
Någon här inne som har kontakt med KJ idag?
Nu måste han ju få ta i mot både brev och besök?
Citera
2014-12-09, 10:31
  #92863
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Någon här inne som har kontakt med KJ idag?
Nu måste han ju få ta i mot både brev och besök?

Om någon i tråden har en så nära relation till Kristoffer att han eller hon besökt honom i fängelset så tror jag inte du ska räkna med att den personen kommer att sitta och berätta det i tråden. Ingen har heller i tråden hittills på drygt 1,5 år medgivit att de är släkt eller nära vän till honom.

OT - språklektion. Det heter "emot", inte "i mot"
Citera
2014-12-09, 11:02
  #92864
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Någon här inne som har kontakt med KJ idag?
Nu måste han ju få ta i mot både brev och besök?

Skriv själv ett brev!

Adressen är:

KJ (fulla namnet alltså)
692 81 Kumla

Besök har han ju haft, bl a av kompisen AB, som själv berättat om det i Aftonbladet. Hans föräldrar har säkert varit där också.
Eventuella besök av kreti och pleti låter sig naturligtvis inte göras hur som helst. Han sitter på en säkerhetsavdelning och den som vill komma dit på besök får finna sig i att undergå en noggrann screening långt i förväg.
__________________
Senast redigerad av Spindelfrida 2014-12-09 kl. 11:06.
Citera
2014-12-10, 07:57
  #92865
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn3
Vilka förekommande teorier gör en människa till normalt tänkande enligt dig?

Att analytisk kunna utesluta de teorier som inte är gångbara, men även det motsatta: att inte avfärda teorier som är möjliga.

Ganska basala saker med andra ord.
Citera
2014-12-10, 08:49
  #92866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Att analytisk kunna utesluta de teorier som inte är gångbara, men även det motsatta: att inte avfärda teorier som är möjliga.

Ganska basala saker med andra ord.
Det kanske är dags att du lever som du lär och bidrar till ökad insikt hos dem som enligt dig inte inryms i din definition om vad som kännetecknar en normalt tänkande männniska. I annat fall är du inte trovärdig.
Citera
2014-12-10, 09:56
  #92867
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn3
Det kanske är dags att du lever som du lär och bidrar till ökad insikt hos dem som enligt dig inte inryms i din definition om vad som kännetecknar en normalt tänkande männniska. I annat fall är du inte trovärdig.

Är det trovärdigt att hålla sig kvar vid lägenheten som mordplats? Såväl tekniker som likhund har uteslutit detta alternativ.

Om du är trovärdig kan du ju analysera dina funderingar kring MBs raderade sms och återkomma med din slutsats.
Citera
2014-12-10, 21:59
  #92868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Del 2
Kj kör över viadukten(väg97) när bråket blossar upp igen nu med orkanstyrka Kj viker vänster upp på Gruvbergsvägen(en helt öde plats denna tid på kvällen) någonstans där stannar Kj bilen och VB gör ett försök att fly sedan Kj hotat henne till livet om hon gör verklighet av sina anklagelser.Det hela är över på några sekunder VB ligger helt öppet på vägen livlös efter ett stick av KJ:s "vapen"
han drar nu kroppen av vägen så den inte är synlig om nu någon skulle råka passera,nu börjar det gå upp för Kj vad han ställt till med.Han skulle nu kunna återvända hem och hoppas att någon inte har sett han lämna lägenheten.Tusen tankar rusar nu genom KJ:s huvud,alla filmer han sett,alla kompisar som han pratat med om det perfekta mordet allt detta kokar nu i hans huvud.
Kj har nu bestämt sig konstigt nog har han tänkt ut någon form av plan vilket han långt efteråt fortfarande funderar hur han lyckades med.Han åker mot N:a Svartbyn och föräldrahemmet dels för att kunna få någon form av alibi men framförallt måste han hämta utrustning för att kunna fullfölja sin plan.Först hade han tänkt gräva ner kroppen långt ute på skjutfältet vid Väderkvarnshöjden men ändrar sig då det är alltför riskabelt.Att få in kroppen i bilen är uteslutet med alla spår det skulle lämna efter sig det återstår egentligen bara ett alternativ att stycka kroppen och paketera delarna i plastsäckar.Med säckar en overall och ett par gamla skor samt verktyg för styckningen återvänder nu Kj till Gruvberget.Det blir tre säckar en med händerna VB:s kläder och böcker en säck med benen och en säck med torson.Kj försöker vara så noggrann som han bara kan genom alla filmer han sett vet han att bara en bloddroppe kan vara förödande om man skulle gå igenom hans bil.
Nu beger han sig mot ett område han känner väl till Gammelängsberget mitt i natten finns det inte en människa i detta område.Han har nu sin plan klar så han" konserverar" nu två av säckarna i en isbelagd bunker den tredje med händerna gör han sig av med dagen efter.Att kroppsdelarna ska eldas upp i ett övergivet militärförråd är helt enkelt en genialiskt plan.Kj har med egna ögon sett ett förråd brinna ner till grunden medans Brandkåren lugnt stod och tittade på Polisen gjorde sedan en rutinundersökning utan något större intresse någon hade helt enkelt tänt på och så var det inget mer med det.Dagarna går och KJ deltager i MP:s arbete mest för att skaffa sig nformation om spaningsläget.När sedan snaran börjar dras åt är KJ fullständigt slut han är trött har svår ångest och en ständig brist på pengar han förstår också att man satt span på honom vilket inte gör saken lättare.
Via en mellanlagring finns nu benen i ödehuset tanken var att göra allting på samma gång men han inser att risken är för stor så han lämnar torson vid fp2.I sitt förvirrande tillstånd ringer han nu polisen och meddelar att huset är tomt i ett försök att vinna tid.Ett problem som nu dyker upp är att Kj inte har några pengar att köpa bensin/diesel till sin tänkta brasa och det måste till erfoderliga mängder plus risken för upptäckt är stor.När sedan MP chefen får någon form av uppenbarelse och beger sig mot Gammelängsberget då är KJ.s öde beseglat

Sicket trams. Finns så mycket att invända mot att man blir helt matt.

Resonemanget om styckningsmotivet är helt vansinnigt, inte råd med bensin för sin brasa och hej och hå. Men talande för hur lite vi fortfarande vet om dådet. Trots att vi har en dömd gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in