2014-12-11, 12:55
  #92869
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Är du slow eller bara trög? Vem som har en älskarinna o inte försöker dölja det. Jesus.
MB är ju avförd av logiska orsaker. Hur faan ids ni fortsätta tjata om det. Finns inte ord. Söndertjatat tråd ffs. Men du vet väl mer än de som jobbar med fallet. Du skulle ju kunna ta GW.s jobb när han går i pension?!

Jag förutsätter du tog åt dig av mitt tidigare inlägg, men jag ignorerar dina tillmälen då jag inte vill sjunka till samma nivå.

Vilka logiska orsaker syftar du till? Hans alibi den förmodade mordnatten och hans och alibits icke samstämmiga berättelse?
Citera
2014-12-11, 20:08
  #92870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Är det trovärdigt att hålla sig kvar vid lägenheten som mordplats? Såväl tekniker som likhund har uteslutit detta alternativ.

Om du är trovärdig kan du ju analysera dina funderingar kring MBs raderade sms och återkomma med din slutsats.

Berätta med egna ord vilka ställen du ser som troliga/möjliga mordplatser? Det vore intressant att veta då du avfärdar andras teorier som idiotiska.
Citera
2014-12-11, 20:16
  #92871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Är det trovärdigt att hålla sig kvar vid lägenheten som mordplats? Såväl tekniker som likhund har uteslutit detta alternativ.

Om du är trovärdig kan du ju analysera dina funderingar kring MBs raderade sms och återkomma med din slutsats.
Polis åklagare har uteslutit MB som möjlig gärningsman. Är det då trovärdigt att du o h andra foliehattar fortsätter tjata om det?
Citera
2014-12-12, 11:43
  #92872
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn3
Berätta med egna ord vilka ställen du ser som troliga/möjliga mordplatser? Det vore intressant att veta då du avfärdar andras teorier som idiotiska.

Inte lägenheten, inte föräldrahemmet, inte släpvagnen, inte bagageluckan, inte värnet, inte ödehuset, inte sommarstugan...

Vad är din teori om MBs raderade sms från VB?
Citera
2014-12-12, 12:03
  #92873
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Polis åklagare har uteslutit MB som möjlig gärningsman. Är det då trovärdigt att du o h andra foliehattar fortsätter tjata om det?

Den legendariske Jan Olsson har sagt om Quick-utredningen att den kunde liknas vid en sekt med troende som tror stenhårt på sin uppfattning om händelseförloppet. Det finns en hel del paralleller mellan vissa andra mordutredningar och den här.

Inga konkreta bevis, inga iakttagelser, ifrågasättande tolereras inte. Alla med avvikande åsikt sopas undan, gärna med epitet som "foliehatt". (den jargongen känns igen här i tråden...)

Alla kanske inte delar din uppfattning att polisen arbetat grundligt och förutssättningslöst när man uteslöt alternativ GM. Men du verkar ju tycka det. Frågan är ju om du kan motivera det svaret?
Citera
2014-12-12, 18:23
  #92874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Inte lägenheten, inte föräldrahemmet, inte släpvagnen, inte bagageluckan, inte värnet, inte ödehuset, inte sommarstugan...

Vad är din teori om MBs raderade sms från VB?

Du vill som inte riktigt vilja svara på min fråga om vilka platser du ser som möjliga. :-) Men det kanske är för känsligt om du råkar sitta inne, med sanningen, eller?

För artighetens skull kan jag svara på din fråga:
MB avtjänar ett livslångt straff i form av att ha blivit uthängd och stämplad som misstänkt styckmördare. MB är avförd som misstänkt, likväl så existerar han i högsta grad i denna tråd. Lite tröttsamt, men så är det. Om det är så att du känner till några detaljer i frågan så bidra till ökad insikt hos dem som läser i tråden. Vad gäller sms så får du fråga mb om svar.
Citera
2014-12-12, 19:42
  #92875
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn3
Du vill som inte riktigt vilja svara på min fråga om vilka platser du ser som möjliga. :-) Men det kanske är för känsligt om du råkar sitta inne, med sanningen, eller?

För artighetens skull kan jag svara på din fråga:
MB avtjänar ett livslångt straff i form av att ha blivit uthängd och stämplad som misstänkt styckmördare. MB är avförd som misstänkt, likväl så existerar han i högsta grad i denna tråd. Lite tröttsamt, men så är det. Om det är så att du känner till några detaljer i frågan så bidra till ökad insikt hos dem som läser i tråden. Vad gäller sms så får du fråga mb om svar.

Tyvärr. Jag önskar jag visste sanningen och det är väl anledningen till varför tråden fortfarande lever. Däremot vet jag att mordplats/styckplats inte är någon av platserna jag nämnde tidigare. Hade någon av platserna varit det kan du räkna med att det hade stått i FUP.

Du frågade ju själv om MBs raderade sms och jag tolkade det som att du själv hade en teori du ville diskutera i tråden om, men jag kanske misstog mig? Det vore ju lämplig att du delger tråden den teorin som diskussionunderlag, om så är fallet.
Citera
2014-12-12, 22:03
  #92876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Tyvärr. Jag önskar jag visste sanningen och det är väl anledningen till varför tråden fortfarande lever. Däremot vet jag att mordplats/styckplats inte är någon av platserna jag nämnde tidigare. Hade någon av platserna varit det kan du räkna med att det hade stått i FUP.

Du frågade ju själv om MBs raderade sms och jag tolkade det som att du själv hade en teori du ville diskutera i tråden om, men jag kanske misstog mig? Det vore ju lämplig att du delger tråden den teorin som diskussionunderlag, om så är fallet.

Innan jag delger min fundering är det på plats att du ber om ursäkt och slutar kalla andra för idioter, motsvarande för att de nämner några i tråden förekommande teorier om möjliga mord-/styckplatser.
Citera
2014-12-12, 22:55
  #92877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupidfoot
Den legendariske Jan Olsson har sagt om Quick-utredningen att den kunde liknas vid en sekt med troende som tror stenhårt på sin uppfattning om händelseförloppet. Det finns en hel del paralleller mellan vissa andra mordutredningar och den här.

Inga konkreta bevis, inga iakttagelser, ifrågasättande tolereras inte. Alla med avvikande åsikt sopas undan, gärna med epitet som "foliehatt". (den jargongen känns igen här i tråden...)

Alla kanske inte delar din uppfattning att polisen arbetat grundligt och förutssättningslöst när man uteslöt alternativ GM. Men du verkar ju tycka det. Frågan är ju om du kan motivera det svaret?
Ja quickhistorier händer ju varje dag. När en oskyldig dessutom erkänner allt. Stark paralell. Omfg stoppa pressarna
Citera
2014-12-12, 23:00
  #92878
Medlem
Domarna mot KJ är helt otroligt svaga, de är snudd på skandalösa.

Trots detta så har man nog fällt rätt snubbe.

1. Vi har ingen mordplats. Åklagarna har inte ens varit nära att kunna peka ut en mordplats och bevisa den. Där är åklagarna helt klart på månen.

2. Det finns ingen någorlunda exakt tidsangivelse för mordet. Med så trubbiga angivelser finns det absolut ingen chans att slå hål på KJ:s alibi BORTOM ALLT RIMLIGT TVIVEL.

3.. Inget mordvapen. Inte heller här är man speciellt nära. Ingen utom mördaren/mördarna vet exakt hur hon dog. Inte heller här har åklagarna något att komma med. Förutom att man har påvisat att mordvapnet har en form som avviker från traditionella knivar etc.

4. Ingen teknisk bevisning knyter KJ till den mordplats man inte vet var den är. Ingen teknisk bevisning knyter KJ till det mordvapen man inte har. Det ENDA man har är blodspår i bagageutrymmet på KJ:s. Detta blodspår kan inte BORTOM ALLT RIMLIGT TVIVEL knytas till en död/döende VB på mordkvällen. Det kan lika gärna ha kommit från någon av VB:s persedlar vid ett tidigare tillfälle. Tejprullen? Nä, kom igen, den hade VB:s DNA, MEN INTE KJ:s. Hur ska han efter mordet ha kunnat städa undan sitt eget DNA från rullen, men inte VB:s? KJ kan ha använt handskar, naturligtvis, men faktum kvarstår, för att använda rullen som bevisning mot KJ måste väl ändå hans DNA finnas på den???

5. Utredningen av alternativa gärningsmän/gärningskvinnor är ett skämt. Den person i hela världen som hade störst anledning att mörda VB utreddes VÄLDIGT bristfälligt, ingen teknisk undersökning av någon bil etc trots att alibit på den fronten är minst sagt skakigt.

Men som sagt, rätt snubbe nog inne nu. Dock har jag väldigt svårt att tro att han gjorde det ensam. Dödandet kanske, men inte resten. Vi får väl se om någon i hans absoluta närhet kanske bryter ihop snart....
Citera
2014-12-13, 00:16
  #92879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Domarna mot KJ är helt otroligt svaga, de är snudd på skandalösa.

Trots detta så har man nog fällt rätt snubbe.

1. Vi har ingen mordplats. Åklagarna har inte ens varit nära att kunna peka ut en mordplats och bevisa den. Där är åklagarna helt klart på månen.

Mordplats behövs inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
2. Det finns ingen någorlunda exakt tidsangivelse för mordet. Med så trubbiga angivelser finns det absolut ingen chans att slå hål på KJ:s alibi BORTOM ALLT RIMLIGT TVIVEL.

En någorlunda exakt tidsangivelse för mordet behövs inte heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
3.. Inget mordvapen. Inte heller här är man speciellt nära. Ingen utom mördaren/mördarna vet exakt hur hon dog. Inte heller här har åklagarna något att komma med. Förutom att man har påvisat att mordvapnet har en form som avviker från traditionella knivar etc.

Ett mordvapen behövs inte för en fällande dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
4. Ingen teknisk bevisning knyter KJ till den mordplats man inte vet var den är. Ingen teknisk bevisning knyter KJ till det mordvapen man inte har. Det ENDA man har är blodspår i bagageutrymmet på KJ:s. Detta blodspår kan inte BORTOM ALLT RIMLIGT TVIVEL knytas till en död/döende VB på mordkvällen. Det kan lika gärna ha kommit från någon av VB:s persedlar vid ett tidigare tillfälle. Tejprullen? Nä, kom igen, den hade VB:s DNA, MEN INTE KJ:s. Hur ska han efter mordet ha kunnat städa undan sitt eget DNA från rullen, men inte VB:s? KJ kan ha använt handskar, naturligtvis, men faktum kvarstår, för att använda rullen som bevisning mot KJ måste väl ändå hans DNA finnas på den???

DNA spåren är redovisade i domslutet. DNA kan inte komma från VB:s persedlar från ett tidigare tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
5. Utredningen av alternativa gärningsmän/gärningskvinnor är ett skämt. Den person i hela världen som hade störst anledning att mörda VB utreddes VÄLDIGT bristfälligt, ingen teknisk undersökning av någon bil etc trots att alibit på den fronten är minst sagt skakigt.
Jag anar vem du tänker på, men ser inte varför den personen skulle riskera allt för att mörda.

Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Men som sagt, rätt snubbe nog inne nu. Dock har jag väldigt svårt att tro att han gjorde det ensam. Dödandet kanske, men inte resten. Vi får väl se om någon i hans absoluta närhet kanske bryter ihop snart....
Nej, det tror jag inte. Mördaren Kristoffer Johanssons föräldrar har ledigt för första gången på 20 år.

Som jag förstår det så är det en medioker utredning. Boden polisen var inte på tårna.
__________________
Senast redigerad av PekkariP1 2014-12-13 kl. 00:19.
Citera
2014-12-13, 03:34
  #92880
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Mordplats behövs inte.



En någorlunda exakt tidsangivelse för mordet behövs inte heller.



Ett mordvapen behövs inte för en fällande dom.



DNA spåren är redovisade i domslutet. DNA kan inte komma från VB:s persedlar från ett tidigare tillfälle.


Jag anar vem du tänker på, men ser inte varför den personen skulle riskera allt för att mörda.


Nej, det tror jag inte. Mördaren Kristoffer Johanssons föräldrar har ledigt för första gången på 20 år.

Som jag förstår det så är det en medioker utredning. Boden polisen var inte på tårna.
Du har rätt i att det gick att få till en fällande dom utan mordplats, någorlunda exakt tidsangivelse för brottet eller ett mordvapen. Man behövde bara hitta på några bevis.
__________________
Senast redigerad av Quarrel 2014-12-13 kl. 03:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in