Citat:
Ursprungligen postat av
Roccy
Domarna mot KJ är helt otroligt svaga, de är snudd på skandalösa.
Trots detta så har man nog fällt rätt snubbe.
1. Vi har ingen mordplats. Åklagarna har inte ens varit nära att kunna peka ut en mordplats och bevisa den. Där är åklagarna helt klart på månen.
Mordplats behövs inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roccy
2. Det finns ingen någorlunda exakt tidsangivelse för mordet. Med så trubbiga angivelser finns det absolut ingen chans att slå hål på KJ:s alibi BORTOM ALLT RIMLIGT TVIVEL.
En någorlunda exakt tidsangivelse för mordet behövs inte heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roccy
3.. Inget mordvapen. Inte heller här är man speciellt nära. Ingen utom mördaren/mördarna vet exakt hur hon dog. Inte heller här har åklagarna något att komma med. Förutom att man har påvisat att mordvapnet har en form som avviker från traditionella knivar etc.
Ett mordvapen behövs inte för en fällande dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roccy
4. Ingen teknisk bevisning knyter KJ till den mordplats man inte vet var den är. Ingen teknisk bevisning knyter KJ till det mordvapen man inte har. Det ENDA man har är blodspår i bagageutrymmet på KJ:s. Detta blodspår kan inte BORTOM ALLT RIMLIGT TVIVEL knytas till en död/döende VB på mordkvällen. Det kan lika gärna ha kommit från någon av VB:s persedlar vid ett tidigare tillfälle. Tejprullen? Nä, kom igen, den hade VB:s DNA, MEN INTE KJ:s. Hur ska han efter mordet ha kunnat städa undan sitt eget DNA från rullen, men inte VB:s? KJ kan ha använt handskar, naturligtvis, men faktum kvarstår, för att använda rullen som bevisning mot KJ måste väl ändå hans DNA finnas på den???
DNA spåren är redovisade i domslutet. DNA kan inte komma från VB:s persedlar från ett tidigare tillfälle.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roccy
5. Utredningen av alternativa gärningsmän/gärningskvinnor är ett skämt. Den person i hela världen som hade störst anledning att mörda VB utreddes VÄLDIGT bristfälligt, ingen teknisk undersökning av någon bil etc trots att alibit på den fronten är minst sagt skakigt.
Jag anar vem du tänker på, men ser inte varför den personen skulle riskera allt för att mörda.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roccy
Men som sagt, rätt snubbe nog inne nu. Dock har jag väldigt svårt att tro att han gjorde det ensam. Dödandet kanske, men inte resten. Vi får väl se om någon i hans absoluta närhet kanske bryter ihop snart....
Nej, det tror jag inte. Mördaren Kristoffer Johanssons föräldrar har ledigt för första gången på 20 år.
Som jag förstår det så är det en medioker utredning. Boden polisen var inte på tårna.