2014-12-09, 22:58
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Chapeau, Malmö. En imponerande vända ute i Europa.

Ja, tyvärr är det svårt att ta in när man åker ut direkt i gruppspelet, den malmöitiska vinnarkulturen gör att man har svårt att hantera förluster även om det var givet från början att man inte hade några möjligheter att konkurrera med de andra lagen.
Citera
2014-12-09, 23:02
Medlem
Häftigt att vinna sin grupp i Champions League efter att ha snittat skräckinjagande 0,67 mål framåt per match. Monaco alltså
Citera
2014-12-09, 23:33
Medlem
Cruachans avatar
Trist att åka ut på ett offsidemål. För visst är 3-2-målet offside, eller är jag ute och cyklar nu?

Nej, det är klart att det är många fler faktorer som leder fram till att vi slutar sist i gruppen. Det är också rätt okej med mig. Vi har genomfört det här gruppspelet på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Vi har all anledning att känna oss stolta. En stolpe in, en straff där och det kanske blivit en EL-plats. Eller inte. Vem vet.

Tack för ett helt otroligt år, Malmö. Den här säsongen, där vi är serieledare hela säsongen och kvalificerar oss till CL är utan tvekan det största jag varit med om. Matcherna mot Prag, Salzburg hemmamatcherna i CL samt Juve och Madrid borta är sjuka minnen för livet. Vilket jävla äventyr.

Hemskt när man tänker på att det antagligen kan dröja väldigt länge innan man får vara med om något liknande igen.
Citera
2014-12-10, 02:03
Medlem
Signaturums avatar
Besvikelsen har lagt sig någorlunda nu och det är bara att applådera MFF som har gett allt ute i Europa där man säkerligen har överraskat många.
Vi blev ingen slagpåse och när vi förlorade fick motståndarna kämpa om man nu bortser ifrån kollapsen i Madrid.

Hemma mot Atletico hade vi förtjänat en poäng och även nu mot Olympiakos var det nära att man knep en pinne, det är dom små detaljerna som avgör i såna här sammanhang.
Spelare som verkligen imponerat på mig är Tinnerholm och Olsen.
Olsens reflexräddningar har räddat oss många gånger och Tinnerholms svenska krigarhjärta är helt enormt.

Hade velat se hur detta hade gått med Gische i truppen. Han lirar lätt på Rosenbergs nivå och har dessutom Europarutin, duktig på fötterna och har attityden till att våga hålla i bollen oavsett vem han möter. Nu håller vi tummarna för att vi får se ett Europaäventyr nästa år med!
Citera
2014-12-10, 03:59
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Förstår inte Malmö's besvikelse, man skall vara totalt stolt över detta MFF. Man har tagit sig till CL bara det var 95% av glädjen. Sen hade man kanske kunnat förvänta sig 1 eller 2 kryss på förhand, aldrig att MFF skall ha någon chans och slå varken Juve, Atletico eller Olympiakos i någon match om man tittar på pappret. Vad gör man då? Jo, man går och spelar ut Olympiakos och vinner, bara det är hur stort som helst. det ENDA tråkiga är att Olympiakos tyvärr gick och skrällvann mot både Juventus och Atletico, i vanliga fall tar dom max 1 pinne från sådana lag och att man tyvärr inte lyckades göra mål på både Juve och Atletico.

Vi hoppas på att MFF inte blir sönderköpta och att dom kan fortsätta utmana om CL platsen även nästa säsong. Man slog faktiskt Olympiakos i ett dubbelmöte, ett lag som är bra mycket bättre än de lag MFF vanligtvis får ställas emot i CL playoff.
Citera
2014-12-10, 06:42
Bannlyst
Det här visar ju bara hur usel svensk fotboll är. När det "bästa" svenska laget blir utspelade av alla lag i gruppen - ja då har man inget att göra ute i europa.

Nä fy fan skåningar ! lägg ner verksamheten och ägna er på heltid åt det ni kan - laga spättekaka!
Citera
2014-12-10, 07:43
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Det här visar ju bara hur usel svensk fotboll är. När det "bästa" svenska laget blir utspelade av alla lag i gruppen - ja då har man inget att göra ute i europa.

Nä fy fan skåningar ! lägg ner verksamheten och ägna er på heltid åt det ni kan - laga spättekaka!

Att svenska lag har det svårt i Europa är knappast en överraskning med tanke på att det gick 14år mellan att två svenska lag spelade CL. Men Malmö hamnade i en av de svåraste grupperna och gjorde det bra (tyvärr, är AIKare och varenda miljon som MFF får irriterar mig).

Malmö vann hemma mot Olympiakos. Sedan förlorade man borta, samma som även Juventus och Atl Madrid gjorde, inget konstigt med det.

Sedan så är det inte vilka skitgäng som helst.
AM - förra årets spanska mästare OCH CL-finalist.
Juventus - vunnit Serie A tre år i rad.
Citera
2014-12-10, 08:41
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Trist att åka ut på ett offsidemål. För visst är 3-2-målet offside, eller är jag ute och cyklar nu?

Nej, det är klart att det är många fler faktorer som leder fram till att vi slutar sist i gruppen. Det är också rätt okej med mig. Vi har genomfört det här gruppspelet på ett sätt jag inte trodde var möjligt. Vi har all anledning att känna oss stolta. En stolpe in, en straff där och det kanske blivit en EL-plats. Eller inte. Vem vet.

Tack för ett helt otroligt år, Malmö. Den här säsongen, där vi är serieledare hela säsongen och kvalificerar oss till CL är utan tvekan det största jag varit med om. Matcherna mot Prag, Salzburg hemmamatcherna i CL samt Juve och Madrid borta är sjuka minnen för livet. Vilket jävla äventyr.

Hemskt när man tänker på att det antagligen kan dröja väldigt länge innan man får vara med om något liknande igen.

Då var det inte bara jag som reagerade. Fattar inte hur kommentatorn kunde missa den, jag tyckte det var en solklar offside. Men ibland vet jag inte var kommentatorerna tittar. Vid Olympiakos 1-0 träffar ju Konate med en spark i huvudet på målgöraren. Kommentatorn tror att han springer in i stolpen eventuellt.
Citera
2014-12-10, 10:50
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chobii
Häftigt att vinna sin grupp i Champions League efter att ha snittat skräckinjagande 0,67 mål framåt per match. Monaco alltså

Hyfsad lottning till grupp ändå.

Men de är ett bra lag. De sålde tyvärr av anfallet så det blir inga mål, men mittfält och backlinje är stabil.
De kan nog spela CL även nästa år även om något utmanande om 1plats såklart är borta.
Citera
2014-12-10, 11:15
Medlem
Ni är för roliga. Mycket fokus ligger på Olympiakos matcherna. Jag såg båda och tänkte kommentera lite.

1) För er som inte riktigt har förstått detta. Malmö vann alltså INTE inbördes över Olympiakos.

2) Malmö spelade INTE ut Olympiakos hemma.

3) Måste säga att Olympiakos var riktigt blekt i Malmö och spelade ganska jämt under matchen. Olympiakos fick dessutom 1 klart mål bortdömt och end klar staff bortdömd.

4) 4-2 borta gör ha varit 6-2... Dock kasst försvarspel av Olympiakos.

Nja inte direkt imponerande men visst. Vi är i Sverige och vi är ju som vanligt riktigt jävla bra för att vi ställer skorna på banan
Citera
2014-12-10, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Betel
1) För er som inte riktigt har förstått detta. Malmö vann alltså INTE inbördes över Olympiakos.
Orkar inte kommentera det övriga men det är nog du som inte riktigt förstått det här.

2-0 hemma och 2-4 borta ger 4-4 totalt med fler bortamål gjorda = MFF vann mot Olympiakos i inbördes möten.
Citera
2014-12-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betel
Ni är för roliga. Mycket fokus ligger på Olympiakos matcherna. Jag såg båda och tänkte kommentera lite.

ojdå, räknas hemmamål dubbelt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in