Citat:
Ursprungligen postat av
MartinStLouis
Jag kan inte göra utbetalningar från mitt Paypal konto till mitt Swedbank konto. Jag har lagt till korrekta bankkonto och bankkortsuppgifter men det går fortfarande inte. Visst tar Paypal förresten ut en "straffavgift" för misslyckade transaktioner?
Jag har detta problem just nu. Riktigt irriterande!
Verkar vara ett mysterium -kombinationen Swedbank(och avknoppade mindre banker) och PayPal fungerar inget vidare. Finns en massa trådar i ämnet ute på nätet men inga vettiga svar. PayPal hänvisar givetvis till Swedbank och vise versa.
Jag har en summa pengar på mitt PayPal-konto som jag vill överföra till mitt vanliga bankkonto. Det verkar snudd på omöjligt. Har provat alla möjliga kombinationer med clearingnummer och bankkontonummer. Inget fungerar. Detta meddelande dyker upp oavsett vad jag gör:
Citat:
Den tillagda bankinformationen är ogiltig eller saknas. Försök igen.
Dina bankkontonummer poster överensstämde inte. Försök igen.
Du har angett ett ogiltigt bankkontonummer. Ange 7 eller 8 siffror för bankgirokonton. Ange 2 till 8 siffror för plusgirokonton. Ange 11 till 14 siffror för bankkonton.
Det fula är att vissa hävdar att dom aldrig skriver "Swedbank" i rutan där man ska skriva bankens namn utan istället bankens BIC vilket är "swedsess". Notera att det bara gäller vissa, andra hävdar att dom kan skriva in Swedbank utan några problem. Sedan har vi problemet med Swedbanks långa kontonummer tack vare den extra siffran i clearingnumret...
Vissa säger att det går bra med 15 siffror(kolla citatet ovan där det står "11-14 siffror") andra säger att de plockar bort den sista "extra-siffran" på slutet av clearingnumret så att kontonumret blir 14 siffror långt. Dock kan inte min bank säga hur man ska göra... suck.
Någon som kan hjälpa mig med detta. Hur gör du!?