2014-12-09, 19:55
Medlem
Förövrigt så gäller det även kortköp då polaren hade problem och tanka, stackars dom som står i kö på affärer/mackar
Citera
2014-12-09, 20:54
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderss0n93
Förövrigt så gäller det även kortköp då polaren hade problem och tanka, stackars dom som står i kö på affärer/mackar
Ja det är inte kul när dom antyder att man inte har pengar, dock är man stamkund så det gick ändå
Citera
2014-12-10, 01:53
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag kan inte göra utbetalningar från mitt Paypal konto till mitt Swedbank konto. Jag har lagt till korrekta bankkonto och bankkortsuppgifter men det går fortfarande inte. Visst tar Paypal förresten ut en "straffavgift" för misslyckade transaktioner?
Jag har detta problem just nu. Riktigt irriterande!

Verkar vara ett mysterium -kombinationen Swedbank(och avknoppade mindre banker) och PayPal fungerar inget vidare. Finns en massa trådar i ämnet ute på nätet men inga vettiga svar. PayPal hänvisar givetvis till Swedbank och vise versa.

Jag har en summa pengar på mitt PayPal-konto som jag vill överföra till mitt vanliga bankkonto. Det verkar snudd på omöjligt. Har provat alla möjliga kombinationer med clearingnummer och bankkontonummer. Inget fungerar. Detta meddelande dyker upp oavsett vad jag gör:

Citat:
Den tillagda bankinformationen är ogiltig eller saknas. Försök igen.

Dina bankkontonummer poster överensstämde inte. Försök igen.
Du har angett ett ogiltigt bankkontonummer. Ange 7 eller 8 siffror för bankgirokonton. Ange 2 till 8 siffror för plusgirokonton. Ange 11 till 14 siffror för bankkonton.

Det fula är att vissa hävdar att dom aldrig skriver "Swedbank" i rutan där man ska skriva bankens namn utan istället bankens BIC vilket är "swedsess". Notera att det bara gäller vissa, andra hävdar att dom kan skriva in Swedbank utan några problem. Sedan har vi problemet med Swedbanks långa kontonummer tack vare den extra siffran i clearingnumret...

Vissa säger att det går bra med 15 siffror(kolla citatet ovan där det står "11-14 siffror") andra säger att de plockar bort den sista "extra-siffran" på slutet av clearingnumret så att kontonumret blir 14 siffror långt. Dock kan inte min bank säga hur man ska göra... suck.

Någon som kan hjälpa mig med detta. Hur gör du!?
Citera
2014-12-10, 13:34
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man

Verkar vara ett mysterium -kombinationen Swedbank(och avknoppade mindre banker) och PayPal fungerar inget vidare. Finns en massa trådar i ämnet ute på nätet men inga vettiga svar. PayPal hänvisar givetvis till Swedbank och vise versa.

Jag lyckades lösa biffen till slut, men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde. Jag har för mig att det hade med clearingnumret att göra i alla fall. Jag har för mig att man ska ta bort den sista siffran i clearingnumret.
Citera
2014-12-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man

Jag har en summa pengar på mitt PayPal-konto som jag vill överföra till mitt vanliga bankkonto. Det verkar snudd på omöjligt. Har provat alla möjliga kombinationer med clearingnummer och bankkontonummer. Inget fungerar. Detta meddelande dyker upp oavsett vad jag gör:

Det fula är att vissa hävdar att dom aldrig skriver "Swedbank" i rutan där man ska skriva bankens namn utan istället bankens BIC vilket är "swedsess". Notera att det bara gäller vissa, andra hävdar att dom kan skriva in Swedbank utan några problem. Sedan har vi problemet med Swedbanks långa kontonummer tack vare den extra siffran i clearingnumret...

Vissa säger att det går bra med 15 siffror(kolla citatet ovan där det står "11-14 siffror") andra säger att de plockar bort den sista "extra-siffran" på slutet av clearingnumret så att kontonumret blir 14 siffror långt. Dock kan inte min bank säga hur man ska göra... suck.

Någon som kan hjälpa mig med detta. Hur gör du!?

Anledningen till att banken inte säger hur du ska göra är för att det är inte deras system och de vet inte hur paypals rutiner ser ut.
Om en handläggare säger hur du ska göra och det blir fel så slår det tillbaka mot banken.
Clearing 8174-1 ger vilket bankkontor/område som man tillhör, bör räcka med att plocka bort 1:an då den är ett kontrolltal.
Citera
2016-05-21, 11:58
Medlem
Oldberrys avatar
Försöker koppla mitt paypal-konto till mitt konto i sparbanken skåne men det går inte för det är för långt.

Ska vara mellan 11-14 siffror men mitt är 15.

Såhär ser det ut.

xxxx-x,xxx xxx xxx-x

Vad är felet!?
Citera
2016-05-21, 13:13
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Försöker koppla mitt paypal-konto till mitt konto i sparbanken skåne men det går inte för det är för långt.

Ska vara mellan 11-14 siffror men mitt är 15.

Såhär ser det ut.

xxxx-x,xxx xxx xxx-x

Vad är felet!?

Om du lagt till kommatecken och/eller bindesträck så skippa dem och se om det funkar bättre. Samma med mellanslag.
Citera
2016-05-21, 18:49
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Om du lagt till kommatecken och/eller bindesträck så skippa dem och se om det funkar bättre. Samma med mellanslag.

har skippat dem, läste lite och det verkar som man ska ta bort "den 5:e siffran i clearingnummret.

"xxxx-x,xxx xxx xxx-x" Den fetmarkerade ska bort
Citera
2016-05-22, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
har skippat dem, läste lite och det verkar som man ska ta bort "den 5:e siffran i clearingnummret.

"xxxx-x,xxx xxx xxx-x" Den fetmarkerade ska bort

Ja - Den är en kontrollsiffra("checksumma") likt sista siffran i kontonr/ref.nr/personnr, som införts i relativ nytid, så att äldre/ouppdaterade system har svårt att tåla den.
Citera
2016-06-23, 15:06
Medlem
mau5s avatar
Bara jag som inte fått in lönen på kontot? Tydligen så har swedbank problem med detta.
Citera
2016-06-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Bara jag som inte fått in lönen på kontot? Tydligen så har swedbank problem med detta.
får du lön via paypal?
Citera
2016-06-23, 15:37
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtSnor
får du lön via paypal?
Nej, jag får lönen överförd från ekonomiavdelningen som använder sig utav en vanlig svensk bank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in