2014-12-09, 19:46
Medlem
tordnapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Tydligen ska samtliga gripna vara på fri fot nu

Källa ABC-Nytt
Såklart!
Citera
2014-12-09, 19:47
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Och vad gör du själv mer än skriver på flashback? Jagar du folk med högaffel? Eller ger du ditt tysta medgivande då du inte är ute i en lynchmobb?

Jag vare sig bor i Rågsved eller är blatte, det är alltså inte riktigt mitt problem. Hellst skulle jag se verkanseld som en permanent lösning men det är bara önsketänkande.
Citera
2014-12-09, 20:06
Medlem
kwickans avatar
Självklart är de alla invandrare. Är någon förvånad?

Det viktiga här är naturligvis att de får en samlingslokal i den berörda förorten, och skulle liknande kravaller trots den fina lokalen uppstå i framtiden så måste samhället snabbt skicka dit dialogpolis och även upprätta en nödtelefon.

Öppna era hjärtan! Det finns plats för fler!
Citera
2014-12-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Du och din polare Löfvén kan ju inte ens förklara vad nyfascism är så varför skall vi då tro att ni reder ut begreppet nazism och kan förstå vad det betyder?
När ni illitterata försök till debattörer har slut på argument efter en rad eller två så kommer nazism och fascism som ett brev som på posten och diskussionen blir enbart löjlig och Godwins Lag säger då att sluta argumentera med er/ dem.
Den personen som tror att nazism är mantrat att köra i en diskussion är det ingen idé att arbeta med, det är kört för där är kapacitetstaket nått och allt blir nazism som svar.

Håhåjaja, denna lag har funnits sedan 1990 och försök till debattörer som dig bekräftar den varje dag.

Fan, Godwins Lag har arslet fullt idag.

Med tanke på att vad jag faktiskt skrev så tolkar det som att Godwins lag inte ställer några krav på att man faktiskt ska läsa inläggen man citerar, det verkar räcka med att ordet nazism finns med så triggar det igång

...antar att det även gäller om någon skulle skriva att sd INTE är Nazister, även så svarar du: Aha! Ordet nazist fannas med och då gäller Godwins lag, du har slut på argument!
Citera
2014-12-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Jag vare sig bor i Rågsved eller är blatte, det är alltså inte riktigt mitt problem. Hellst skulle jag se verkanseld som en permanent lösning men det är bara önsketänkande.

Ah, så det gäller bara blattar som bor i rågsved...gäller det då oavsett var man kommer ifrån? Eller har man bara kollektivt ansvar för sin egen folkgrupp? Och gäller det även svenskar om man bor i ett svenskt område rent generellt?
Citera
2014-12-09, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ok, så enligt dig så behöver vi inte en fundera på att kolla etnicitet på gärningsmän, allt ont i samhället utförs av invandrare? Och då inte en ytterst lite minoritet av dessa invandrare, utan det gäller alla invandrare? Så fort något händer så kan tex då FT skriva att det är invandrare bakom, oavsett var/när/hur saker inträffar? Och jag antar att det är specifikt bilbränderna du hänger upp dig på? Annars så finns det en rätt lång lista på wikipedia över upplopp/kravaller som inträffat i sverige:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_kravaller_i_Sverige

...men jag antar att det är invandrare som låg bakom alla dessa? Eller snarare, det är alltid invandrare bakom så varför ens kolla?

Sedan kan man fortfarande undra vad det har med det du citerade från början:

Men om jag förstått dig rätt så tycker du att man utan någon som helst källa kan skriva att
gärningsmännen är invandrare? Himla tur att du inte jobbar med journalistik...

Ja, att ALLA gärningsmän är blattar är intressant och relevant. Att ta upp flera hundra år gamla kravaller är inte lika intressant!

Om du nu går hundratals år tillbaka, kan du inte hitta ETT enda fall där svenskar bränner bilar och attackerar brandmän och ambulanspersonal. Kom igen! Ett enda fall!
Citera
2014-12-09, 20:26
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ah, så det gäller bara blattar som bor i rågsved...gäller det då oavsett var man kommer ifrån? Eller har man bara kollektivt ansvar för sin egen folkgrupp? Och gäller det även svenskar om man bor i ett svenskt område rent generellt?

Vad svamlar du om? Svenne banan verkar inte riva sitt närområde i någon omfattande grad och om de gjorde det skulle jag fortfarande rekommendera verkanseld. Slödder är och förblir slödder, enda skillnaden verkar vara att blattarna accepterar beteeendet. Därav deras passivitet.
Citera
2014-12-09, 20:27
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Med tanke på att vad jag faktiskt skrev så tolkar det som att Godwins lag inte ställer några krav på att man faktiskt ska läsa inläggen man citerar, det verkar räcka med att ordet nazism finns med så triggar det igång

...antar att det även gäller om någon skulle skriva att sd INTE är Nazister, även så svarar du: Aha! Ordet nazist fannas med och då gäller Godwins lag, du har slut på argument!

När "folk" i rad två i deras första inlägg kommer dragandes med nazism så ser man ganska så snart vart den här diskussionen tar vägen och då kan man lugnt luta sig mot Godwins Lag och skita i den.

Argument, varför skall jag ens argumentera om SD och kopplingar mot nazism?
När till och med ultravänsterns favoritorganisation EXPO anmäler att SD inte är fascistiskt så varför skall jag då på något sätt debattera nazism och SD?

Godwins Lag har lite att pilla med idag vill jag lova.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!
Citera
2014-12-09, 20:28
Medlem
Snuttepuffs avatar
Att se skrivkunniga personer, öppet eller illa dolt, försvara kaozbabbar som planerat upploppen med i förväg färdigställda brandbomber...

Ja, det är inte så konstigt att vi har den rövknullade invandringspolitik vi har. Landet Sverige, 2014 = landet som fostrat generationer till att be om ursäkt för andras usla beteende.
Citera
2014-12-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Ja, att ALLA gärningsmän är blattar är intressant och relevant. Att ta upp flera hundra år gamla kravaller är inte lika intressant!

Om du nu går hundratals år tillbaka, kan du inte hitta ETT enda fall där svenskar bränner bilar och attackerar brandmän och ambulanspersonal. Kom igen! Ett enda fall!

Jag kan tänka mig att vissa tycker att det är intressant att alla gärningsmän är invandrare. Men jag hoppas att även du inser att det inte är speciellt lyckat att skriva det endast baserat på att det vanligen är så?

Sedan tror jag inte att det fanns några större mängder brandmän och ambulanspersonal att attackera för flera hundra år sedan, men jag kan ju ha fel. Är det som gör att du inte är intresserad av kravaller som svenskar varit inblandade i? Att räddningstjänsterna inte attackerades? För annars så finns det en del kravaller från modern tid där det verkar vara svenskar inblandade, vi kan ju ta denna som exempel:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tre-anhallna-for-stockholmskravaller_315196.svd
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10813155.ab

Eller är det specifikt bilbränder du är ute efter? Blir kravallerna hemskare/farligare då?

Personligen tycker jag att Göteborgskravallerna verkade värre än denna, men det räknas kanske inte heller?
Citera
2014-12-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn

När "folk" i rad två i deras första inlägg kommer dragandes med nazism så ser man ganska så snart vart den här diskussionen tar vägen och då kan man lugnt luta sig mot Godwins Lag och skita i den.

Argument, varför skall jag ens argumentera om SD och kopplingar mot nazism?
När till och med ultravänsterns favoritorganisation EXPO anmäler att SD inte är fascistiskt så varför skall jag då på något sätt debattera nazism och SD?

Godwins Lag har lite att pilla med idag vill jag lova.

Sverige är fantastiskt! Stackars djävla Sverige!

Du inser att ditt inlägg innehåller det förbjudna ordet? Jag åkallar Godwins lag och konstaterar att du har slut på argument...
Citera
2014-12-09, 21:01
Bannlyst
Citat:
Jag kan tänka mig att vissa tycker att det är intressant att alla gärningsmän är invandrare. Men jag hoppas att även du inser att det inte är speciellt lyckat att skriva det endast baserat på att det vanligen är så?

Sedan tror jag inte att det fanns några större mängder brandmän och ambulanspersonal att attackera för flera hundra år sedan, men jag kan ju ha fel. Är det som gör att du inte är intresserad av kravaller som svenskar varit inblandade i? Att räddningstjänsterna inte attackerades? För annars så finns det en del kravaller från modern tid där det verkar vara svenskar inblandade, vi kan ju ta denna som exempel:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tre-anhallna-for-stockholmskravaller_315196.svd
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10813155.ab

Eller är det specifikt bilbränder du är ute efter? Blir kravallerna hemskare/farligare då?

Personligen tycker jag att Göteborgskravallerna verkade värre än denna, men det räknas kanske inte heller?

Ja, när folk attackerar brandmän och ambulanspersonal så ser jag det som särskilt allvarligt då de bara är där för att hjälpa. Naturligtvis kan du inte ge en källa på svenskar som gjort något sådant medan jag kan ge 100 fall där blattar gjort just detta. Är du efterbliven?

Att huliganer/nassar attackerar just poliser kan jag till viss del förstå men sjukvårdspersonal och brandmän? Bara blattar. Endast!

Göteborgskravallerna bestod av vänsterexremister! De attackerade dock inte brandmän och sjuksköterskor! Du vet, det finns en viss nivå men blattar förstår inte nivån.

Edit,
Saknar fortfarande en källa på att svenskar (fattiga, i utanförskap - you name it!) attackerar brandmän och ambulanspersonal. Eller för den delen bränner bilar!

Det finns inga källor! Retorisk spörsmål. Svenskar sysslar inte med sådant!
Bara blattar! Endast blattar!
Senast redigerad av Valspurten-SD 2014-12-09 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in