Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-08, 19:11
  #1
Medlem
Citat:
Inrikes.Elva personer misstänks för delaktighet i helgens kravaller i Stockholmsförorterna Rågsved och Hagsätra – och alla elva är invandrare, kan Fria Tider avslöja idag.
De elva misstänkta är unga män mellan 16 och 19 år gamla och samtliga har utomeuropeisk invandrarbakgrund, enligt uppgifter från tingsrätten som Fria Tider tagit del av.
http://www.friatider.se/alla-elva-mi...a-r-invandrare

Här har vi det, svart på vitt. Invandrare bråkar och förstör sina egna områden i rena impulsilldåd.
Kan vi anta att alla upprorsmakare i kravaller till Stockholmsförorter är invandrare? Kommer detta bli allt mer vanligare?
__________________
Senast redigerad av NiggerKiller 2014-12-08 kl. 19:22.
Citera
2014-12-08, 19:23
  #2
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerKiller
http://www.friatider.se/alla-elva-mi...a-r-invandrare

Här har vi det, svart på vitt. Invandrare bråkar och förstör sina egna områden i rena impulsilldåd.
Kan vi anta att alla upprorsmakare i kravaller till Stockholmsförorter är invandrare? Kommer detta bli allt mer vanligare?

Nej, alla invandrare förstör inte. Jag är per definition inte en invandrare då jag är född i Sverige, men jag har en annan bakgrund. Och jag skulle aldrig få för mig att göra något sådant där och då talar jag också för majoriteten av invandrare i Sverige. Snälla, sluta svartmåla oss sådär.
Citera
2014-12-08, 19:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Nej, alla invandrare förstör inte. Jag är per definition inte en invandrare då jag är född i Sverige, men jag har en annan bakgrund. Och jag skulle aldrig få för mig att göra något sådant där och då talar jag också för majoriteten av invandrare i Sverige. Snälla, sluta svartmåla oss sådär.
Jag svartmålar ingen och anklagar inte ALLA invandrare för att starta kravaller, men faktum i Rågsved är att 100% av misstänkta bråkstakar är invandrare. Det betyder förvisso inte att 100% av alla invandrare är bråkstakar, men det står nog snart inte på förens det blir så.
__________________
Senast redigerad av NiggerKiller 2014-12-08 kl. 19:28.
Citera
2014-12-08, 19:28
  #4
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerKiller
Jag svartmålar ingen och anklagar inte ALLA invandrare för att starta kravaller, men faktum i Rågsved är att 100% av misstänkta bråkstakar var invandrare. Det betyder förvisso inte att 100% av alla invandrare är bråkstakar, men det står nog snart inte på förens det blir så.

Hur vet du att alla dessa 30-tal ungdomar var invandrare? Man har ju bara bekräftat att elva av dessa är invandrare enligt fria tider, vilket jag inte skulle kalla för pålitlig källa, men ändå.
Citera
2014-12-08, 19:41
  #5
Medlem
Utan att ha någon som helst aning om läget i Rågsved, så var det väl ändå uppenbart att det var "nysvenskar" som låg bakom detta.
Noterade dock en kul grej på aftonbladets sida när dom skrev om det.

Överst så stod det om attacken på polisen i Rågsved. Precis under den artikeln så
var det intervjuvn med Reinfeldt , där han sa att vi har hur mycket plats som helst för invandrare
Citera
2014-12-08, 20:06
  #6
Avstängd
URBANARTS89s avatar
Gillar inte när sådana påståenden läggs fram utan källor. De smäller alltså bara upp en stor rubrik med en relativt kort text där de skriver att de "tagit del av uppgifter från tingsrätten" och det räcker för TS att skriva "Här har vi det, svart på vitt."

Men hur hade TS agerat om en tidning skrivit samma artikel, men ersatt ordet "invandrare" med "etniska svenskar"? TS hade knappast skrivit "Här har vi det, svart på vitt." i alla fall utan varit en aning mer källkritisk.

Kan någon lägga upp dessa uppgifter som FT tagit del av?
Citera
2014-12-08, 20:23
  #7
Medlem
Okej, kan man få ta del av dokumenten som Fria Tider har då??
Citera
2014-12-08, 20:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerKiller
http://www.friatider.se/alla-elva-mi...a-r-invandrare

Här har vi det, svart på vitt. Invandrare bråkar och förstör sina egna områden i rena impulsilldåd.
Kan vi anta att alla upprorsmakare i kravaller till Stockholmsförorter är invandrare? Kommer detta bli allt mer vanligare?

Menar du att någon skulle förvånas av detta? Trodde du själv att det var några andra än invandrare? Rymdvarelser kanske?
Citera
2014-12-08, 21:09
  #9
Avstängd
För ~26h sedan:
(FB) Upplopp med brandbomber i Hagsätra/Rågsved Sthlm 2014-12-06

Jobbigt att ha rätt.
Citera
2014-12-08, 22:37
  #10
Medlem
AuJjas avatar
Tänk om MSM hade skött sitt jobb och rapporterat vad som hände , vem som gjorde det och varför de gjorde det. Då hade sådana här trådar inte behövts, och vi hade sluppit en massa tjafs.

Nu är det inte så. Jag spekulerar i att det är invandrare med ursprung i mellanöstern som håller på med sådana här aktiviteter. Sätta eld på andras bilar och kasta sten på brandkåren - vilket jävla trams.

Men den stora frågan är varför?

Vänstern svarar säkert: Ingen fritidsgård...
Högern svarar kanske: Slappt rättsväsen...
Mitten svarar nog: Dialogpolis...
Citera
2014-12-08, 22:46
  #11
Medlem
Att de gripna är invandrare är väl inte så konstigt? När jag flyttade från Rågsved för sisådär tjugo år sedan började man kalla Rågsved för "Lilla Afrika" och det lär inte blivit bättre på senare år.

Tog mig en titt på Ratsit vilka som bodde i samma port som jag en gång bodde i och det var hundra procent Ahmed och Muhammed.

På min tid var det hundra procent svenska namn i porten och övriga Rågsved var ett lugnt och fint område där man kunde vistas utomhus dygnet runt med hundra procents säkerhet.

Det enda problemet jag kunde uppfatta på den tiden i Rågsved var alla dessa röda kommunister som stället var fullständigt nedlusat med. Men dessa är säkert borta nu, tagit stora lån och flyttat vidare in till någon bostadsrätt på Södermalm....
Citera
2014-12-08, 22:58
  #12
Medlem
absolut-justices avatar
Varför i helvete mörkar fria tider helt var gärningsmännen hörde hemma ?
Alla TR-protokoll anger namn-födelsedata-hemadress, brott m.m, men det enda som fria tider anger är:

De elva misstänkta är unga män mellan 16 och 19 år gamla och samtliga har utomeuropeisk invandrarbakgrund, enligt uppgifter från tingsrätten som Fria Tider tagit del av.

Fria tider hade slagit 2 flugor i en smäll om man rapporterat tingsrätts-dokumenten på rätt sätt utan att för den skull outa GM, eller har även fria tider gått och blivit pk.....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback