2014-12-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
I Sverige stämmer det nog tyvärr. Men är det tredje generationens invandrare är det ju intressant att mullvada varför dom inte kommit i från ruta ett i förorten efter så lång tid. Intelligenta och drivna invandrare klarar av att lämna skiten bakom sig, trots sin bakgrund.
Varför är det tyvärr?
Det finns ingen anledning att i ett rättsfall ta upp saker irrelevanta för fallet.

Att mullvada varför man inte tagit sig ur gettot är intressant oavsett urprungsnationalitet, men jag ser inte riktigt vad det har med frågan att göra.
Citera
2014-12-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Du svamlar således i inlägg efter inlägg. Aldrig får du rätt, alltid fel. Hur känns det?
Jag trycker inte jag svamlar, kan du påvisa var jag gör det?
Citera
2014-12-09, 18:21
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Nej, alla invandrare förstör inte. Jag är per definition inte en invandrare då jag är född i Sverige, men jag har en annan bakgrund. Och jag skulle aldrig få för mig att göra något sådant där och då talar jag också för majoriteten av invandrare i Sverige. Snälla, sluta svartmåla oss sådär.

Fan vad skarpt resonerat.

"Nej, alla invandrare gör inte sånt där. Jag är inte invandrare, och jag gör inte sånt."

Eller vad sägs om detta:

"Nej, alla blondiner är inte korkade. Jag är brunett, och jag är minsann inte korkad."

Goddag yxskaft, väl resonerat.

Citera
2014-12-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Varför ligger bevisbördan hos den som ifrågasätter påståendet? När en PUT gynnar gemene I&Iares agenda så kommer PUT väldigt fort upp i tråden. Men av någon anledning så har ingen lagt upp den här än.

Ja, vissa av de är svenskar. De är inte etniska svenskar, och jag använde etniska svenskar i mitt exempel. Så nej, det är inte samma typ av svenskar, idiot.
Tycker flashback har blivit sämre när det gäller sånt. Det är mer sällan nu man kan hitta tex fup i brottsforumet. Litar du inte på att källan existerar och känner att det är viktigt så borde du finna intresse i att överbevisa att dom ljuger. Jag tror du är en av få som inte är övertygad om att det faktiskt är sant. Och jag är säker på att vi även får namnet på dessa apor inom en nära framtid.
Citera
2014-12-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smatter
Rent av skitsnack.

Tvekar inte på att de åtalade INTE är svenskar men 90% av det som postas på Fria Tider är fan konspirationer och blaj med påhittad statistik och fantasiberättelser. Riktad mot icke-svenskar.

Bojkott.
Med ett sånt påstående antar jag att du kan visa några exempel i annat fall är det du som levererar blaj och fantasiberättelser. Det förstår du väl??
Citera
2014-12-09, 19:21
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerKiller
Jag svartmålar ingen och anklagar inte ALLA invandrare för att starta kravaller, men faktum i Rågsved är att 100% av misstänkta bråkstakar är invandrare. Det betyder förvisso inte att 100% av alla invandrare är bråkstakar, men det står nog snart inte på förens det blir så.

Jag anklagar ALLA invandrare i Rågsved, etc., för det som sker. De är totalt oförmögna att ta tag i problemen en del av dem skapar, ergo de ger sitt tysta medgivande. Den dag jag ser lynchmobbar från Rågsved som jagar blatteyngel med högafflar och facklor kan jag tänka mig att ändra uppfattning.
Citera
2014-12-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Ok. Du kan alltså inte nämna ETT endaste fall!

Om 100 vargar äter lamm så antar jag att den 101:a andra vargen även den ätit ett lamm. Inte att lamm#1 ätit en varg!

Ok, så enligt dig så behöver vi inte en fundera på att kolla etnicitet på gärningsmän, allt ont i samhället utförs av invandrare? Och då inte en ytterst lite minoritet av dessa invandrare, utan det gäller alla invandrare? Så fort något händer så kan tex då FT skriva att det är invandrare bakom, oavsett var/när/hur saker inträffar? Och jag antar att det är specifikt bilbränderna du hänger upp dig på? Annars så finns det en rätt lång lista på wikipedia över upplopp/kravaller som inträffat i sverige:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_kravaller_i_Sverige

...men jag antar att det är invandrare som låg bakom alla dessa? Eller snarare, det är alltid invandrare bakom så varför ens kolla?

Sedan kan man fortfarande undra vad det har med det du citerade från början:

Citat:
Tja, häktingsförhandling...

Edit:
Notera att FT refererar till en källa på TR, inte något protokoll.
Alltså skvaller; underbyggt eller ej.

Men om jag förstått dig rätt så tycker du att man utan någon som helst källa kan skriva att gärningsmännen är invandrare? Himla tur att du inte jobbar med journalistik...
Senast redigerad av Frispel2 2014-12-09 kl. 19:27.
Citera
2014-12-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Jag anklagar ALLA invandrare i Rågsved, etc., för det som sker. De är totalt oförmögna att ta tag i problemen en del av dem skapar, ergo de ger sitt tysta medgivande. Den dag jag ser lynchmobbar från Rågsved som jagar blatteyngel med högafflar och facklor kan jag tänka mig att ändra uppfattning.

Och vad gör du själv mer än skriver på flashback? Jagar du folk med högaffel? Eller ger du ditt tysta medgivande då du inte är ute i en lynchmobb?
Citera
2014-12-09, 19:36
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Ah, så man kan alltså inte referera på något sätt till beteenden och skeenden som påminner om nazisternas framtåg utan att du hävdar Godwins lag och lägger ner?

Du och din polare Löfvén kan ju inte ens förklara vad nyfascism är så varför skall vi då tro att ni reder ut begreppet nazism och kan förstå vad det betyder?
När ni illitterata försök till debattörer har slut på argument efter en rad eller två så kommer nazism och fascism som ett brev som på posten och diskussionen blir enbart löjlig och Godwins Lag säger då att sluta argumentera med er/ dem.
Den personen som tror att nazism är mantrat att köra i en diskussion är det ingen idé att arbeta med, det är kört för där är kapacitetstaket nått och allt blir nazism som svar.

Håhåjaja, denna lag har funnits sedan 1990 och försök till debattörer som dig bekräftar den varje dag.

Fan, Godwins Lag har arslet fullt idag.
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-12-09 kl. 19:56.
Citera
2014-12-09, 19:38
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baghdadbob
Jo men i en diskussion om rasism och nazism som SD handlar om så tror jag inte att goodwins lag gäller så det är lite du som inte kan argumentera. SD's partiprogram är otroligt likt hitlers och nazi partiet.

Okej, när till och med den ultraröda vänsterorganisationen EXPO säger att SD inte är fascistiskt så hävdar du att SD är nazister.

Fan, idag firar Godwins Lag triumfer precis hela tiden.

Jag förstår varför du har ditt nicknamn nu.
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-12-09 kl. 19:45.
Citera
2014-12-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Varför är det tyvärr?
Det finns ingen anledning att i ett rättsfall ta upp saker irrelevanta för fallet.

Att mullvada varför man inte tagit sig ur gettot är intressant oavsett urprungsnationalitet, men jag ser inte riktigt vad det har med frågan att göra.
Skulle större medier inte försöka mörka brister i integrationen och brott begångna av personer med rötter utanför Europa, skulle inte alternativa median ha samma utrymme för sin propaganda. För domstolen är bakgrunden inte irrelevant om det handlar om personer utan medborgarskap, även om det går att diskutera om det är förenligt med lika inför lagen.
Denna tråd handlar ju om att det åter igen handlar om något som ska föreställa människor visar ett beteende som ligger på stenåldersnivå, därför tycker jag och andra att det är intressant vilken bakgrund dessa har, för det är ju nåt annat än någon random gangster stil.
Citera
2014-12-09, 19:45
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Tydligen ska samtliga gripna vara på fri fot nu

Källa ABC-Nytt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem