2014-12-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARPSWEDEN
Man har testat regn och snö, som inte förorenat, det finns precis inga tvivel alls när regn och snö visar skyhöga mängder av tunga metaller så igen vad är det du tror är debunkat?
Flygplanen med contrails flyger på 10000 meters höjd. Regn och snö kommer från moln som ligger långt under de höjderna.

Biltrafik, industrier, kolkraftverk mm släpper ut många föroreningar, bland annat tungmetaller. Regnet passerar genom dessa föroreningar och tar med dom till marken.
Citera
2014-12-09, 18:51
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Flygplanen med contrails flyger på 10000 meters höjd. Regn och snö kommer från moln som ligger långt under de höjderna.

Biltrafik, industrier, kolkraftverk mm släpper ut många föroreningar, bland annat tungmetaller. Regnet passerar genom dessa föroreningar och tar med dom till marken.

Najj för helvete.
De e dessa icke-bevisade chemtrails som påvisar barium och aluminium i marken. de fattar väl vem som helst? e du blind eller? SER DU INTE VAD SOM E FRAMFÖR DIG MÄNNISKA?

Citera
2014-12-09, 19:43
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Men om du nu kollat på himlen så pass mycket att du tom sett contrails, vilket du bara gör vid vissa tillfällen och då i några sekunder vilket allt jämt händer för tex alla vanliga kommersiella flyg så kan du inte missa chemtrails som stannar i timmar och bildar moln, vilket contrails aldrig gör. Du måste gå och få din ögon undersökta, något annat botemedel finns inte just nu iaf men contrails är inget fenomen som samtidigt har försvunnit här om det nu är något du gått och fått för dig.

Contrails stannar ofta i flera timmar. Bara för det ser konstigt ut betyder det inte att det är chemtrails som du fortfarande inte har bevisat ens existerar.
Det är contrails.

Citat:
Ok så att tester finns på snö, regn och mark räcker inte som bevis för er. Ni dör hellre korkade och ovetande jag förstår men för alla tänkande människor som förstår samband så räcker 100% icke-förorenade tester bra som bevis. Att ge sig upp och leta UFOn däremot är något du får syssla med själv om du tycker det är något som behövs för att du skall förstå vad som händer i världen.
det är ju klart att det inte räcker som bevis, när den snön du testar kan ha färdats i flera hundra mil. hur skall du då kunna sammankoppla en bunt snö med något du sett på skyn?
hur bevisar du att snön kommer från det från skyn, och inte något flera hundra mil bort?

Citat:
Jo du skall bevisa vilka plan det isåfall är och vad dom gör. Du påstår ju att allt är debunkat så visa vilka plan det är måste bli hemskt simpelt det med för dig men allt jämt har du bevisat intet och nada.

va?
Citera
2014-12-09, 19:44
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Chemtrailsen och dess metaller faller i skyn, det är liksom därför dom hittas i just regn och snön...Tunga metaller flyger sällan uppåt förstår du och påverkade inte dessa saker vår natur på detta absurda sätt för bara 5 år sen så är givetvis inte dessa urgamla industrier förklaringen nu heller. Testa verkligen att försöka ha en röd tråd någon gång, tror det kunde gjort mycket för debunkers livskvalité.

seriöst mannen nu börjar jag tro du bara trollar för att ha roligt eller jävlas.
du har ju inte ens efterforskat det MINSTA i denna konspirationsteori. skäms på dig om du inte trollar..
läs på lite mer om just denna biten...

det GÅR inte att sammankoppla en trail på himmelen med ett markprov.
Citera
2014-12-09, 19:45
Medlem
J.Boozes avatar
jag bad dig innan om att ge mig en länk till ett chemtrail-plan.
ge mig information om bara ETT ENDA plan som sprutar chemtrails.
du säger ju att dom finns?
ge ett exempel på ett enda?
Citera
2014-12-09, 19:57
Medlem
Citat:
Chemtrailsen och dess metaller faller i skyn, det är liksom därför dom hittas i just regn och snön...Tunga metaller flyger sällan uppåt förstår du och påverkade inte dessa saker vår natur på detta absurda sätt för bara 5 år sen så är givetvis inte dessa urgamla industrier förklaringen nu heller.
Kraftiga uppvindar kan orsaka att damm på marken lyfter upp på hög höjd. Sanden som finns på Kanarieöarna har transporterats dit från Afrika med hjälp av vinden.

Era prover tas på marken så föroreningarna behöver inte färdas uppåt. Industrierna har höga skorstenar för att föroreningarna ska hinna färdas långt med vinden innan det faller ner på marken. Det går inte att bevisa att just de föroreningarna kommer från flygplanen. Det är mer troligt att det kommer från biltrafiken några hundra meter från provtagningen.

Här har vi äkta luftföroreningar. Det är inte chemtrails som orsakat det.
kol-forsamrar-kinas-luftkvalitet
Citera
2014-12-09, 20:18
Medlem
madtops avatar
Citat:
contrails och att dom inte kan stängas av och på.

Det är förklarat i tråden. Många gånger. Läs tråden så kanske du lär dig något?
Känns så ohyggligt tjatigt och tröttsamt att förklara allt om och om igen.

Ett exempel från 2011:
Citat:
uppstår i olika omfattning beroende på temperatur, lufttryck osv. Därför skiljer de sig ofta från fall till fall och därför kan de dyka upp plötsligt (och försvinna lika plötsligt) när flygplanet färdas genom olika luftlager. Naturligtvis påverkas de av atmosfäriska förhållanden precis som annan molnbildning

Så jo, ett contrail kan både uppstå och upphöra plötsligt, det räcker med t.ex en temperaturförändring.

Citat:
Om man säger att chemtrailsen inte finns så säger man att planen inte finns.
Va? Hur fick du ihop det där?
Jag säger att plan finns och att de kan lämna contrails efter sig. Både kortvariga, långvariga, breda och smala contrails. Kondenserad dikväveoxid - även kallat moln.

Citat:
bör ju alla förnekare av chemtrails enkelt kunna säga vilka plan det är det handlar om och vad dom gör i luftrummet
Jag kan försöka, har du några exempel?

Men mina resurser är begränsade, jag har bara tillgång till FR24, kikare och lite annat. Rör det sig om plan utan ADS-B så syns de t.ex inte på FR24. Om du är nyfiken så slänger jag med en lista på kommersiella plan som INTE syns på FR24:
Citat:
Common aircraft models that usually do not have an ADS-B transponder and are not visible on Flightradar24 (within ADS-B coverage):

"Air Force One"
Antonov AN-124 and AN-225
ATR 42, 72 (except most new deliveries of ATR 72-600)
Boeing 707, 717, 727, 737-200, 747-100, 747-200, 747SP
BAe Jetstream 31 and 32
All Bombardier CRJ models
All Bombardier Dash models
All CASA models
All Dornier models
All Embraer models (except most new deliveries of Embraer E190)
De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter
Fokker 50
McDonnell Douglas DC-9, MD-8x, MD-90
Saab 340 and 2000
Most helicopters
Most older aircraft
Most business jets
Most military aircraft
Most propeller aircraft
Senast redigerad av madtop 2014-12-09 kl. 20:30.
Citera
2014-12-09, 23:08
Bannlyst
Något att bita i för alla besprutade kackerlackor.
THE WORLD IS NOW DEMANDING ACCOUNTABILITY

A report by CBS Atlanta details how some local citizens are outraged that such “crimes against humanity” are being carried out right before our eyes in secret.

In the report Sen. Johnny Isakson was interviewed on the subject of chemtrails saying quote:

“That is a theory that some people have, but there is no evidence this is happening. This is not happening.”?

https://www.intellihub.com/secret-presidential-chemtrail-budget-uncovered-exceeds-billions-to-spray-populations-like-roaches/
Senast redigerad av Manzanillas 2014-12-09 kl. 23:11.
Citera
2014-12-09, 23:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanillas
Något att bita i för alla besprutade kackerlackor.
THE WORLD IS NOW DEMANDING ACCOUNTABILITY

A report by CBS Atlanta details how some local citizens are outraged that such “crimes against humanity” are being carried out right before our eyes in secret.

In the report Sen. Johnny Isakson was interviewed on the subject of chemtrails saying quote:

“That is a theory that some people have, but there is no evidence this is happening. This is not happening.”?

https://www.intellihub.com/secret-presidential-chemtrail-budget-uncovered-exceeds-billions-to-spray-populations-like-roaches/

Du länkar till en "artikel" som är skriven 30 Mars, 2011.
Vad i den tycker du är så intressant att den måste aktualiseras?
Vad jag kan se så innehåller den ingenting som kan föra diskussionen framåt.

Fast jag garvade åt "being carried out right before our eyes in secret".
I hemlighet och mitt framför våra ögon. Hur går det till?
Citera
2014-12-10, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag säger att plan finns och att de kan lämna contrails efter sig. Både kortvariga, långvariga, breda och smala contrails. Kondenserad dikväveoxid - även kallat moln.
En liten korrigering. Di VÄTE mono oxid, inte kväve. De chemtrailtroende har för dåliga kunskaper om kemi för att upptäcka ditt misstag.
Citera
2014-12-10, 08:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hahaha nej det gör dom inte och ta det från någon som faktiskt kollat på vår himmel och kan den och jag kan förklara det igen för dig för jag vete fan vad fått för dig men contrails, alltså riktiga contrails aka kondensation har inte på något sätt försvunnit utan dom finns kvar men dom stannar isåfall i sekunder. SAS, Norwegian osv är några plan du kan börja följa på plane finder och där kommer du se enbart contrails som försvinner efter några sekunder. Planen som lämnar chemtrails kommer du inte att se på någon sajt dock. Men seriöst ta nu 1 dag och spana på himlen för detta är ju som att tala med en bebis, jag vet inte vem som lurat dig att tro på "suspekta contrails" men det är och förblir obildat trams för contrails finns kvar och agerar som dom alltid har gjort och därmed i enlighet med fysikens lagar, chemtrails gör det inte. Varken vår temperatur eller atmosfärens temperatur har förändrats så drastiskt att "consisent contrails" som är något som tom få piloter någonsin har skådat har gått och blivit ett fenomen på låg altitud. Det är väldigt väldigt enkelt att se skillnad på contrails och chemtrails så varför gör inte du det?

Tunga metaller faller då ännu en gång neråt och inte uppåt. Skall jag behöva förklara gravitation för dig med?
Låt oss säga att man testar på ett naturreservat med inga industrier i närheten och där marken och snön och regnet varit tämligen konsekventa i vad dom visar i sina tester helt plötsligt inte är det när himlen ser ut tex såhär: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01116/chemtrails_1116768i.jpg
Ja då är det bra jävla långsökt att skylla på bilindustrin kan man ju något ironiskt säga...Men ni har ingen röd tråd så ni får aldrig ihop någonting.
Det man kan konstatera är att testerna innehåller åt helvete för höga nivåer av gift så att då börja leta ursäkter duger inte utan ni hittar vi orsaken till varför 410 miljoner fåglar dör i Europa och varför våra bin dör i drivor. Att komma till slutsatsen att det beror på luften har nämligen dom flesta av oss redan kommit till för igen befintliga 100 åriga industrier är inte förklaringen till ett tämligen nytt fenomen.

Ja förnekar ni chemtrails så förnekar ni planen så kom då med en förklaring på planen. Vill du se videos på planen så sök på youtube, du får typ 50 chemtrail träffar om dagen från div ställen i världen.
Du som påstår dig förstå detta kan väl förklara (inte bara påstå) varför contrails skulle försvinna på några sekunder men moln (som ju är samma sak) inte försvinner? Vad är det för fysik bakom detta fenomen?
Citera
2014-12-10, 09:43
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Hahaha nej det gör dom inte och ta det från någon som faktiskt kollat på vår himmel och kan den och jag kan förklara det igen för dig för jag vete fan vad fått för dig men contrails, alltså riktiga contrails aka kondensation har inte på något sätt försvunnit utan dom finns kvar men dom stannar isåfall i sekunder. SAS, Norwegian osv är några plan du kan börja följa på plane finder och där kommer du se enbart contrails som försvinner efter några sekunder. Planen som lämnar chemtrails kommer du inte att se på någon sajt dock. Men seriöst ta nu 1 dag och spana på himlen för detta är ju som att tala med en bebis, jag vet inte vem som lurat dig att tro på "suspekta contrails" men det är och förblir obildat trams för contrails finns kvar och agerar som dom alltid har gjort och därmed i enlighet med fysikens lagar, chemtrails gör det inte. Varken vår temperatur eller atmosfärens temperatur har förändrats så drastiskt att "consisent contrails" som är något som tom få piloter någonsin har skådat har gått och blivit ett fenomen på låg altitud. Det är väldigt väldigt enkelt att se skillnad på contrails och chemtrails så varför gör inte du det?

Tunga metaller faller då ännu en gång neråt och inte uppåt. Skall jag behöva förklara gravitation för dig med?
Låt oss säga att man testar på ett naturreservat med inga industrier i närheten och där marken och snön och regnet varit tämligen konsekventa i vad dom visar i sina tester helt plötsligt inte är det när himlen ser ut tex såhär: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01116/chemtrails_1116768i.jpg
Ja då är det bra jävla långsökt att skylla på bilindustrin kan man ju något ironiskt säga...Men ni har ingen röd tråd så ni får aldrig ihop någonting.
Det man kan konstatera är att testerna innehåller åt helvete för höga nivåer av gift så att då börja leta ursäkter duger inte utan ni hittar vi orsaken till varför 410 miljoner fåglar dör i Europa och varför våra bin dör i drivor. Att komma till slutsatsen att det beror på luften har nämligen dom flesta av oss redan kommit till för igen befintliga 100 åriga industrier är inte förklaringen till ett tämligen nytt fenomen.

Ja förnekar ni chemtrails så förnekar ni planen så kom då med en förklaring på planen. Vill du se videos på planen så sök på youtube, du får typ 50 chemtrail träffar om dagen från div ställen i världen.

Du är ju dum på riktigt.
Om du googlar på persisting contrails får du upp artiklar, vetenskapliga fakta, och bevis.
Googlar du på chemtrails får du upp videos på contrails.

Denna kondens blir till moln som kan stanna i timmar. Det är ju för fan bevisat människa.
Och om den vetenskapen är fel
Var är vetenskapen som bestrider den sittande?

Jag förstår inte varför du inte bara lägger ner?

Det finns inga bevis för chemtrails.
Det finns bevis för contrails.

Nu är jag rätt trött på dig eftersom jag säger om och om samma sak men du lyssnar ju med röven och svarar sen med den igen.

O vilket eller vilka plan är det du vill att jag ska förklara??
Jag har ju bett dig fyra gånger nu att ge mig ett enda plan som sprutar Chemtrail!!
Du säger ju att de sker 50 gånger om dan
Ge mig ett enda plan bara så äger du diskussionen och jag ger mig!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in