2014-12-01, 16:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARPSWEDEN
Ja det där är inget nytt för någon, i all fall inte för mig och jag vet också var jag bor och du är välkommen när du vill på kaffe och halshuggning så ville du säga något här eller bara ot-spamma lite sådär generellt? Kallar du LFV och luftvärnet för lögnare? Eller mig? Är det mig så ville jag ju gärna vänta lite men kan hänga ut ett par av dom iblandande med en printscreen om du känner att det är något du behöver men vad jag sa i min första post är alltså "fakta" jag fått av dom officiella inom aviation och ingenting som på något sätt behöver debatteras men visst kan vi sätta bollen i rullning direkt.

Om du inte kan läsa är det knappast mitt fel, jag har inte kallat vare sig dig eller LFV eller luftvärnet för lögnare - det jag skrev var att många flygplan inte syns på Plane Tracker. Var det svårt att förstå?
Dock vore det extremt intressant med lite printscreens och uppgifter om vilka inom LFV och på LV6 du kontaktat och diskuterat detta med.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-12-01 kl. 16:31.
Citera
2014-12-02, 13:59
Medlem
Citat:
Eftersom man påstod att luftvärnet bara hade 1 plan uppe och jag satt och kolla på enda kommersiella planet i luftrummet vilket var ett plan från Norwegian som enbart lämnade contrails
Hur kollade du? Har du tillgång till primär- eller sekundärradar eller använder du kikare?
Citera
2014-12-09, 12:08
Medlem
J.Boozes avatar
en tråd på ATS som ställer upp för er troende ett gäng frågeställningar
enkla direktiv helt enkelt
som skulle kunna debunka debunkarna en gång för alla

rätt intressant att se tråden spela ut sig.

konstigt nog har ingen kommit nånvart ännu att kunna bevisa ett jävla stoft,
men det är ju klart
en så stor konspiration måste ju vara väldigt svår att bevisa

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread1045147/pg1
Citera
2014-12-09, 15:06
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Contrails kan inte slås av och på, börja där liksom för det här tramset om "consistent contrails" köper inte ens det största debunkernöt för det förklarar inte sånt här: https://www.youtube.com/watch?v=0k7PtRlMuz0
Sen kan du efter det ta dig an chemorbs och sen chembombs, anser du efter det fortfarande att ingenting konstigt förekommer i vår himmel så får du väl dö i fred då.
haha, troll

dedär gjordes av en artist din nöt, till nåt PR jippo
http://www.nydailynews.com/new-york/chance-skywritten-messages-nyc-not-warning-art-project-article-1.961365

o vadå inte lita på mina egna ögon?
precis som du har jag sett massor av "suspekta" contrails.
men sålänge ingen jävel åker upp i skyn och testar skiten och visar svart på vitt vad dessa "chemtrails" består av (och hur svårt kan det vara att köpa en väderballong eller något som samlar upp prov) så är det en tramsteori
Citera
2014-12-09, 15:48
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
haha, troll

dedär gjordes av en artist din nöt, till nåt PR jippo
http://www.nydailynews.com/new-york/chance-skywritten-messages-nyc-not-warning-art-project-article-1.961365

Tyvärr är HAARP inte ett troll utan han är en "beliver".

Citat:
för det förklarar inte sånt här: https://www.youtube.com/watch?v=0k7PtRlMuz0

Vad säger du om den här:
http://writesky.com/skybrary-2/#taylorswift

Den här är ganska rolig:
http://writesky.com/wp-content/uploads/2013/08/howdoiland.jpg

Förklaring på din lilla film:
Konstverk med titeln "The Sky is the Limit" gjord av artisten Kim Beck, NY oktober 2011.
Citat:
The Sky Is the Limit/NYC consisted of fleeting messages from advertising billboards and storefront signage written by a skywriting plane, over the High Line in October 2011. Phrases like “Last Chance,” “Space Available,” or “Now Open” gradually unfolded, and then faded back into the air, inviting viewers to interpret the language in their own unique way.

http://www.idealcities.com/bio.html
Citera
2014-12-09, 16:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ok så du tror inte på chemtrails, inte på er nya favorit "suspekta contrails" utan du tror att artisten Kim Beck ligger bakom allt vi ser över hela världen. Bra då vet jag att jag aldrig skall slösa mer tid på dig igen.

Varför så arg? Det var du som länkade ett YT-klipp med en konstinstallation. Det var du som såg det som oförklarligt och ett "bevis" för chemtrails. Det enda jag gjorde var att ge dig en förklaring på filmklippet.

Och jag tror definitivt inte att Kim Beck ligger bakom de contrails vi ser i hela världen.
Citera
2014-12-09, 16:21
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Säger vem? Om du kollar hela videon så finns inga ytterligare texter skriva så den där artikeln ljuger ju bara rakt ut. Chemorbs och sen chembombs, bara att fortsätta som sagt om du nu skall fortsätta den svagbegåvade "tihihi inget konstigt pågår här och vår lila/rosa nya himmel är jättesöt" linjen.

Nej antingen ser du contrails eller så ser du chemtrails, det finns inga "suspekta contrails" utan hur kondensation fungerar är väldigt enkelt att förstå sig på så försök du förstå det med.
Så plan som inte är märkta, inte syns på radar och som man inte vet var dom kommer ifrån skall man testa? Är inte det statens jobb att hålla koll på vårt luftrum och om dess befolkning besprutas?
Vad vi kan testa från marken är bla värmen på molnen, aka riktiga moln vs chemtrail "moln". Här presenterar Bruce https://www.youtube.com/watch?v=dMSRPem4n7s alla sina hundratals bevis i fallet.
Ni förnekare skall ju liksom förklara planen med så börja där, vad dom sprutar kan säkert variera men förnekar men chemtrails så förnekar man planen som alla människor med ögon kan se är där så börja med att förklara allt detta icke-kommersiella flyg då och vad dom gör där och varför deras kondensation inte försvinner i samma luftrum vars andra plans contrail de facto försvinner?

det är ju inte lönt att diskutera med dig?
jag trodde du var påläst. allt du säger är bortom debunked.
det går inte att testa chemtrails i marken. det går inte.

om du känner till något om hur förorening fungerar vet du att förorening kan färdas tusentals mil.
Det är alltså verkligen inga bevis att söka efter dessa ämnen i skog och mark och dra en parallell till contrailsen du såg i skyn idag.

klart att det finns suspekta contrails? Det finns såna som ser verkligen sjuka ut.. har sett massor.
men de är fortfarande contrails. du får hemskt gärna bevisa motsatsen.

men som sagt det är inte lönt att snacka med dig märker jag, du är så sluten i sinnet så det är inte sant.
du vägrar se skogen för träden.

du påstår att alla vi andra e blinda och lever i en fantasi när i själva verket det är tvärtom. ganska tragiskt.
men om en 5-6 år lovar jag dig att du kommer komma till samma insikt jag gjorde för nåt år sedan.

chemtrails är bara en konspirationsteori utan substans.

däremot är jag öppen för alla bevis som läggs fram som säger att chemtrails visst existerar.
men under de tre år jag studerat detta fenomen hittar jag inte ETT ENDA bevis på att en chemtrail nånsin har sprutats ut ur ett plan.

massvis med aerosol - javisst - men det är ju som du vet någonting helt annat.
Citera
2014-12-09, 16:42
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
fram med alla bevis som visar att chemtrailsen är contrails då?

men herrejisses
och hur tänkte du att man skulle kunna bevisa att något som är, inte är, med något som inte existerar?

du måste ju först påvisa existensen av chemtrails.
SEN går det att möljigen bevisa att dessa chemtrails är contrails.

just nu är ju samtliga trails på himlen contrails. eftersom ingen har kunnat bevisa att de är något annat än just contrails.

Citat:
Inget av det jag sa har ens i närheten av "debunkats"
Jo, alltihop.
hela WITWATS hysterin kring den dokumentären är fullkomligt debunkad.
och det du pratar om, att testa markprover som någon slags bevis för "chemtrails"? Fullkomligt debunkat.
Citera
2014-12-09, 16:46
Medlem
J.Boozes avatar
allt detta har dessutom diskuterats fram och tillbaka år efter år i denna tråd.
det är bara användarnamnen som är olika.
tro mig, du har inget att säga som jag inte redan hört/läst/sett förut. jag lovar dig!

och jag är inte här för att bråka med dig heller..
Citera
2014-12-09, 17:33
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ja för att få ihop det du tror på så får ni först och främst skriva om hur kondensation fungerar så ni är uppenbarligen duktiga på att förklara "inten" så kom loss nu bara.

Chemtrails har alla med ögon skådat. Hur jag skall förklara detta för dig, någon som är blind vet jag inte. Har du några förslag?

Nej inte någonting så kom loss nu. Du lät ju så säker precis så något av det du påstår måste du ju kunna förklara?
Du kan inte debunka molnens värme eftersom det är fakta så vad är debunkat tror du?
Man har testat regn och snö, som inte förorenat, det finns precis inga tvivel alls när regn och snö visar skyhöga mängder av tunga metaller så igen vad är det du tror är debunkat? Att ni förnekar fakta och det precis alla kan se med sina egna ögon gör nämligen ingen skillnad alls för oss med kunskap i ämnet. Inte bara har ni cyklat bort er fullständigt och ser inte ens skillnad på contrails som försvinner och chemtrails som stannar... utan ni kan fortfarande inte ens förklara planen vilka uppenbarligen inte är kommersiella flyg. Så precis ingenting är debunkat man har bara lyckats hjärntvätta folk att inte tro på sina egna ögon längre och få dom att tro att principen bakom kondensation vore något svårt och krångligt. Mest sorgligt att skåda er, ni har väl en dödslängtan antar jag.

vad är det du hela tiden pratar om att vi kan se med våra egna ögon?
det enda jag ser i himlen är contrails.

tills dess att det är bevisat att det är något annat.
tycker inte det är något konstigt.

och eftersom det INTE går att testa markprover för att fastställa något som syns på himlen, får ni komma med bättre bevis än så. (snön du testar kan ha färdats flera hundra mil innan det landar och det är fullkomligt galet att påstå att snön dragit med sig chemtrails ner. det går inte att fastställa. Ni KAN inte gå på markprover. De kan komma VARIFRÅN SOM HELST.
Det ni måste göra är, upp i skyn och testa självaste chemtrailen. Do it.)

bevisbördan ligger inte på mig. jag måste inte bevisa någonting. det är där problemet ligger lite tror jag, med dig.
du vill att jag skall bevisa att chemtrails inte finns... men det går inte.. det är vetenskapligt, logiskt, teoretiskt och fundamentalt omöjligt.

däremot, har du alla chanser i världen att bevisa för mig, att chemtrails existerar.

och jag lovar dig - så fort du visar mig dessa bevis, kommer jag granska dessa med ett 100%-igt öppet sinne. Jag är väldigt intresserad av konspirationer och har en väldigt cynisk världsbild.

det finns dock gränser - och dessa gränser har jag själv valt att sätta där det helt enkelt inte finns bevis.

de bevis som pro-chemtrail lägret lagt upp (och tro mig, du sitter inte på mer bevis än någon annan) är helt enkelt ofta ganska enkla att "debunka" -
och i de flesta fall väldigt ambivalenta och argumentativa utan någon substans.

"jag tror på gud för du kan inte bevisa att han inte finns"
"varför finns det så många biblar och religioner runt om i världen om inte gud funnits"

visst - möljigen ett extremt exempel men principen är densamme.
Senast redigerad av J.Booze 2014-12-09 kl. 17:41.
Citera
2014-12-09, 17:36
Medlem
J.Boozes avatar
angående contrails som försvinner och de som stannar kvar, finns det massvis med substantiell forskning kring.
Var är den forskningen som påstår att denna forskning är fel?
Visa mig gärna så skall vi analysera. (tro mig, du behöver inte göra besväret - detta har redan besvarats och diskuterats många gånger tidigare genom åren

angående planen du pratar om, visa mig ett chemtrail plan
ETT

det är dessutom lite pinsamt att du påstår du har kunskap i ämnet, då du tar upp saker som debunkats för flera år sedan, min herre.

du är lite sent ute.

du påminner dock lite om mig själv för en 5-6 år sedan, innan jag hade kött på benen
lite kul att faktiskt vara den "på andra sidan" för en gång skull
Senast redigerad av J.Booze 2014-12-09 kl. 17:43.
Citera
2014-12-09, 18:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
utan du tror att artisten Kim Beck ligger bakom allt

Citat:
Varför är du pedofil? Vad ni påstår är en konstinstallation. Fröken Beck är givetvis inte svaret på resten av det jag sa med chembombs och chemorbs osv och det förstår nog lilla du med om du kanske försöker tänka och förstå lite av något alls här.

Det var du som antydde att det var jag som "tror att artisten Kim Beck ligger bakom allt".
Jag ville förtydliga att jag inte tror det, jag är tvärtom väldigt övertygad om att så inte är fallet.

Citat:
Inget av det jag sa har ens i närheten av "debunkats" men för all del fram med alla bevis som visar att chemtrailsen är contrails då?
Hmm, låt mig tänka...

Vad händer om jag hävdar att dina chemtrails i själva verket är jordgubbstårtor, betyder det då att du först måste bevisa att det inte är jordgubbstårtor? Och vad händer om någon annan hävdar att mina tårtor i själva verket är tvättlappar? Då ska jag först bevisa att det inte är tvättlappar, därefter ska du bevisa att det inte är tårtor för att någon annan slutligen ska bevisa att dina cems är cons? Låter lite jobbigt. Kanske fel väg att gå för att bevisa något? Eller vad tror du?
Senast redigerad av madtop 2014-12-09 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in