2014-12-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Varför i helvete mörkar fria tider helt var gärningsmännen hörde hemma ?
Alla TR-protokoll anger namn-födelsedata-hemadress, brott m.m, men det enda som fria tider anger är:

De elva misstänkta är unga män mellan 16 och 19 år gamla och samtliga har utomeuropeisk invandrarbakgrund, enligt uppgifter från tingsrätten som Fria Tider tagit del av.

Fria tider hade slagit 2 flugor i en smäll om man rapporterat tingsrätts-dokumenten på rätt sätt utan att för den skull outa GM, eller har även fria tider gått och blivit pk.....
Har du någonsin sett ett protokoll från en häktningsförhandling där det står ursprungsland såvida personen är svensk medborgare?

Mitt tips är att de dragit slutsatser av personernas namn, vilket inte behöver säga något om varifrån deras ursprung stammar.
Som vanligt är det alltså slutsatser baserad på osäkra källor som presenteras som sanningar.
Citera
2014-12-08, 23:42
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Har du någonsin sett ett protokoll från en häktningsförhandling där det står ursprungsland såvida personen är svensk medborgare?

Mitt tips är att de dragit slutsatser av personernas namn, vilket inte behöver säga något om varifrån deras ursprung stammar.
Som vanligt är det alltså slutsatser baserad på osäkra källor som presenteras som sanningar.

Hörde hemma betyder var dom bodde här i stan, det viktigaste som fria tider helt sumpade var den stora frågan om det var en gänguppgörelse mellan olika grupperingar, läs olika förortsgäng.
Citera
2014-12-08, 23:47
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerKiller
Alla elva misstänkta för kravaller i Rågsved är invandrare.
Ja? Kom inte och påstå att du någonsin tgrodde något annat. Det har funnits utanförskapsområden i Sverige i alla tider, precis som i alla andra länder. Områden med utslagna människor, helt utan hopp och inkomst som lever i fullständig misär. Men inte fan brände de bilar och ordnade bakhåll för ambulanser för det. Människor gör inte sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av NiggerKiller
Kan vi anta att alla upprorsmakare i kravaller till Stockholmsförorter är invandrare? Kommer detta bli allt mer vanligare?
"Alla" är att ta i. Det förekommer nog att svenska blattifieras till den grad då de inte längre agerar som människor. Du blir som du umgås. Om det kommer bli vanligare beror ju enbart på hur många fler kaoselement vi importerar.
Citera
2014-12-08, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Hörde hemma betyder var dom bodde här i stan, det viktigaste som fria tider helt sumpade var den stora frågan om det var en gänguppgörelse mellan olika grupperingar, läs olika förortsgäng.
Ah, då förstår jag.
Fria Tider bryr sig inte om om det var olika grupperingar; de bryr sig bara om att det var invandrare, med det är de nöjda.
Troligen har se inte haft tillgång till några dokument öht, det har gått lite för kort tid för det.
Citera
2014-12-08, 23:54
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ah, då förstår jag.
Fria Tider bryr sig inte om om det var olika grupperingar; de bryr sig bara om att det var invandrare, med det är de nöjda.
Troligen har se inte haft tillgång till några dokument öht, det har gått lite för kort tid för det.

Din smutskastning falerar på en punkt. Förundersökningsprotokoll.
Det lär inte vara sekretess i detta ärende.
Jag förutsätter att du är bekant med offentlighetsprincipen.

Varför är det fel att rapportera om vilken sorts folk som gör sig skyldiga till brott ?
Nazister och högerextrema nämns ju mer än gärna i övriga medier.
För att folk ska veta vilken sorts människor man ska vara försiktig med helt enkelt.
För att vara rättvis kan jag tillägga att det fungerar åt båda hållen då.
Med reservation för att massmedia gärna sätter det sistnämnda epitetet på allt möjligt.
Citera
2014-12-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drwadde
Din smutskastning falerar på en punkt. Förundersökningsprotokoll.
Det lär inte vara sekretess i detta ärende.
Jag förutsätter att du är bekant med offentlighetsprincipen.

Varför är det fel att rapportera om vilken sorts folk som gör sig skyldiga till brott ?
Nazister och högerextrema nämns ju mer än gärna i övriga medier.
För att folk ska veta vilken sorts människor man ska vara försiktig med helt enkelt.
För att vara rättvis kan jag tillägga att det fungerar åt båda hållen då.
Med reservation för att massmedia gärna sätter det sistnämnda epitetet på allt möjligt.
Om du är så insatt bör du känna till att FUP inte släpps förrän vid åtal. Visserligen vet jag inte om det lett till åtal ännu men om det gjort det så är det den snabbast behandlade förundersökningen i svensk rättshistoria.

Det är inget fel i sig att rapportera vad det är för folk men då borde de ha lite mer på fötterna än vad de kan visa nu. Om en nazist kallas nazist brukar artikeln förklara varför denne kan kallas nazist. Jag ser inget motsvarande i FTs artikel.
Citera
2014-12-09, 00:08
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Varför har någon inte lagt upp FUP här än?

Jag tänkte på samma sak. Tänkte om man skulle göra nått åt saken själv.
Ska prova turen å maila Fria tider och se ifall de vill dela med sig. Trotts källskyddet
Citera
2014-12-09, 00:10
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Om du är så insatt bör du känna till att FUP inte släpps förrän vid åtal. Visserligen vet jag inte om det lett till åtal ännu men om det gjort det så är det den snabbast behandlade förundersökningen i svensk rättshistoria.

Det är inget fel i sig att rapportera vad det är för folk men då borde de ha lite mer på fötterna än vad de kan visa nu. Om en nazist kallas nazist brukar artikeln förklara varför denne kan kallas nazist. Jag ser inget motsvarande i FTs artikel.

Jag ska försöka att inte trissa upp detta för mycket nu och hålla god ton.
Men vad gör man i en tingsrätt om inte åtal ?
Citera
2014-12-09, 00:12
Medlem
Citat:
Jag tänkte på samma sak. Tänkte om man skulle göra nått åt saken själv.
Ska prova turen å maila Fria tider och se ifall de vill dela med sig. Trotts källskyddet
Anledningen till detta är att det inte finns någon FUP än.
Åtal tar tid att väcka.
Det skulle förvåna mig om en häktningsprotokoll finns klart, om ens häktningsförhandling skett ännu.
Citera
2014-12-09, 00:14
Medlem
Citat:
Tja, häktingsförhandling...

Edit:
Notera att FT refererar till en källa på TR, inte något protokoll.
Alltså skvaller; underbyggt eller ej.
Senast redigerad av Hippie 2014-12-09 kl. 00:17.
Citera
2014-12-09, 00:15
Medlem
gubbjavlars avatar
Citat:
Häktning
Citera
2014-12-09, 00:15
Medlem
PremiumBananass avatar
vilken ickenyhet....vilken jävla sten bor man under om man på allvar tror att det är svenska ungdomar som bränner bilar i förorten? då är man ju helt jävla hjärntvättad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in