2014-12-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Du menar att tingsrätten ljuger? Det är allvarligt.
Nej det menar jag inte.
Jag menar att en källa på TR dragit slutsatser som denne rimligtvis inte har backning för.

Du måste göra skillnad på fallet då en person på TR uttalar sig och när en person på TR uttalar sig i TRs namn.
Citera
2014-12-09, 17:22
Medlem
Smatters avatar
Citat:
De elva misstänkta är unga män mellan 16 och 19 år gamla och samtliga har utomeuropeisk invandrarbakgrund, enligt uppgifter från tingsrätten som Fria Tider tagit del av

Rent av skitsnack.

Tvekar inte på att de åtalade INTE är svenskar men 90% av det som postas på Fria Tider är fan konspirationer och blaj med påhittad statistik och fantasiberättelser. Riktad mot icke-svenskar.

Bojkott.
Citera
2014-12-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurten-SD
Så även du kan ej nämna ETT enda fall där GMs är svenskar i liknande fall.
Ser det ut som en spada, kalla det en spade.

Du vet precis lika väl som jag att GMs är blattar då INGA fall existerar där svenskar (socioekonomiskt utsatta för säkerhets skull) bränner bilar och attackerar räddningstjänsten.

Det är bara och endast BARA araber och negrer som har detta som fritidssysselsättning! Eller hur? Eller nämn ETT fall där GMs i liknande fall är svenskar. Kom igen nu!
Varför skulle jag göra det?
Jag har aldrig hävdat att de inte har invandrarbakgrund och har således inget att bevisa.
Jag har heller aldrig hävdat att de är invandrare.
Tyvärr är det så att det är andra som har bevisbördan i detta fall.
Citera
2014-12-09, 17:24
Bannlyst
Citat:
Du menar att tingsrätten ljuger? Det är allvarligt.

Du, jag har fått uppgifter om att de elva är etniska svenskar. Min källa är tingsrätten.

Säger du emot så utgår jag från att du påstår att tingsrätten ljuger, och det är allvarligt.

Citera
2014-12-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Nej det menar jag inte.
Jag menar att en källa på TR dragit slutsatser som denne rimligtvis inte har backning för.

Du måste göra skillnad på fallet då en person på TR uttalar sig och när en person på TR uttalar sig i TRs namn.
Om personen är verksam inom tingsrätten så är det ju rimligt att personen har kännedom vilka dom häktade är. Man har även möjlighet att närvara på häktningsförhandlingar, tror jag, och då är det möjligt för vem som helst att närvara.
Men är du så skitnödig så kan jag lugna dig med att namnen dyker nog upp ganska snart. Jag gissar på att det inte är några svenne-bananas namn.
Citera
2014-12-09, 17:43
Medlem
Citat:
Om personen är verksam inom tingsrätten så är det ju rimligt att personen har kännedom vilka dom häktade är. Man har även möjlighet att närvara på häktningsförhandlingar, tror jag, och då är det möjligt för vem som helst att närvara.
Men är du så skitnödig så kan jag lugna dig med att namnen dyker nog upp ganska snart. Jag gissar på att det inte är några svenne-bananas namn.
Naturligtvis är det så och det har jag aldrig ifrågasatt.
Däremot finns det inte en chans att någon ens tagit upp deras eller deras föräldrars eller farföräldrars nationalitet i morgon formell sättning förutom i det fall där personen inte är svensk medborgare.
Citera
2014-12-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Du, jag har fått uppgifter om att de elva är etniska svenskar. Min källa är tingsrätten.

Säger du emot så utgår jag från att du påstår att tingsrätten ljuger, och det är allvarligt.

Ser inget problem. Litar man inte på uppgifterna så får man väl dubbel kolla. Och övrig media brukar inte heller bjuda på någon större information mer än att journalisten uppger var uppgifterna kommer i från, om inte personen är anonym så att säga.
Citera
2014-12-09, 17:52
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89

Vi har av media fått veta att "svenskar" åker till Syrien för att kriga.
Är det samma typ av "svenskar" som deltagit i upploppen i Rågsved måntro?
Jag håller det för sannolikt.
Citera
2014-12-09, 17:54
Medlem
Citat:
Naturligtvis är det så och det har jag aldrig ifrågasatt.
Däremot finns det inte en chans att någon ens tagit upp deras eller deras föräldrars eller farföräldrars nationalitet i morgon formell sättning förutom i det fall där personen inte är svensk medborgare.
I Sverige stämmer det nog tyvärr. Men är det tredje generationens invandrare är det ju intressant att mullvada varför dom inte kommit i från ruta ett i förorten efter så lång tid. Intelligenta och drivna invandrare klarar av att lämna skiten bakom sig, trots sin bakgrund.
Citera
2014-12-09, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ser inget problem. Litar man inte på uppgifterna så får man väl dubbel kolla. Och övrig media brukar inte heller bjuda på någon större information mer än att journalisten uppger var uppgifterna kommer i från, om inte personen är anonym så att säga.

Varför ligger bevisbördan hos den som ifrågasätter påståendet? När en PUT gynnar gemene I&Iares agenda så kommer PUT väldigt fort upp i tråden. Men av någon anledning så har ingen lagt upp den här än.

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Vi har av media fått veta att "svenskar" åker till Syrien för att kriga.
Är det samma typ av "svenskar" som deltagit i upploppen i Rågsved måntro?
Jag håller det för sannolikt.

Ja, vissa av de är svenskar. De är inte etniska svenskar, och jag använde etniska svenskar i mitt exempel. Så nej, det är inte samma typ av svenskar, idiot.
Senast redigerad av URBANARTS89 2014-12-09 kl. 18:00.
Citera
2014-12-09, 18:06
Medlem
Vare sig de är nya invandrare eller blivit s.k. svenskar (gränsen är ju lite diffus) så borde de sättas på gamla tiders straffarbete tills kostnaderna för deras nöje är betalt. Det ges ju inga straff för dåligt beteende i det här landet.
Citera
2014-12-09, 18:13
Bannlyst
Citat:
Varför skulle jag göra det?
Jag har aldrig hävdat att de inte har invandrarbakgrund och har således inget att bevisa.
Jag har heller aldrig hävdat att de är invandrare.
Tyvärr är det så att det är andra som har bevisbördan i detta fall.

Du svamlar således i inlägg efter inlägg. Aldrig får du rätt, alltid fel. Hur känns det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in