2014-12-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Snarare en trappa som är panikmonterad samtidigt som de i panik rullade ut gräsmattan inför fotografering.

Ser ut som ett nybygge. Intressant tycker jag, är att det skymtar ett pågående bygge på några bilder. Mellan objektet och vattnet. Vad kommer att hända med utsikten?

Om man kollar på tomtkartan längst ner ser man att tomten är relativt liten, och huset (om jag avläser bilder vs karta rätt) ligger ganska nära tomtgränsen.

Och vad kommer du upp precis framför huset på 12A? Jo självklart ett hus i ungefär samma storlek då det är sådana kåkar som byggs i det området.

Vad händer med utsikten? Jo den försvinner nästintill helt - därav som man inte tagit några direkta bilder rakt från vardagsrummet och ut mot vattnet, vilket annars torde sig vara naturligt för en sån kåk. Utsikten kommer inte finnas kvar när huset framför är färdigbyggt om ett halvår och man har då grannar man nästan kan ta i hand från sin balkong.
Citera
2014-12-09, 20:18
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Om man kollar på tomtkartan längst ner ser man att tomten är relativt liten, och huset (om jag avläser bilder vs karta rätt) ligger ganska nära tomtgränsen.

Och vad kommer du upp precis framför huset på 12A? Jo självklart ett hus i ungefär samma storlek då det är sådana kåkar som byggs i det området.

Vad händer med utsikten? Jo den försvinner nästintill helt - därav som man inte tagit några direkta bilder rakt från vardagsrummet och ut mot vattnet, vilket annars torde sig vara naturligt för en sån kåk. Utsikten kommer inte finnas kvar när huset framför är färdigbyggt om ett halvår och man har då grannar man nästan kan ta i hand från sin balkong.
Cyklar förbi där ganska ofta och som du säger byggs det mycket i området just nu. Det här huset kommer att ha ok utsikt även med ett hus framför men utsikten utgörs mest av ett berg på andra sidan vattnet. Läget är ö.h.t. inte bra, huset ligger i väldigt skuggigt nordostläge med en höjd bakom sig som dödar allt ljus. Värmdöleden går över viken där huset ligger så det är antagligen ett ständigt sus av bilar. Att det kommer ett hus framför är knappast någon överraskning eftersom området lär ha varit nyplanerat när även det här huset byggdes. Jag tippar på soppatorsk.
Citera
2014-12-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Cyklar förbi där ganska ofta och som du säger byggs det mycket i området just nu. Det här huset kommer att ha ok utsikt även med ett hus framför men utsikten utgörs mest av ett berg på andra sidan vattnet. Läget är ö.h.t. inte bra, huset ligger i väldigt skuggigt nordostläge med en höjd bakom sig som dödar allt ljus. Värmdöleden går över viken där huset ligger så det är antagligen ett ständigt sus av bilar. Att det kommer ett hus framför är knappast någon överraskning eftersom området lär ha varit nyplanerat när även det här huset byggdes. Jag tippar på soppatorsk.

Åker förbi det regelbundet även jag
Självklart kommer utsikten vara "OK", men ok för en 11,5milj. villa utan sjötomt? Tveksamt.
Du har både ett hus framför och ett till höger framför som täcker utsikten mot sundet - så allt man har är en liten glugg mellan husen där det, som du säger, är ett berg på andra sidan och dessutom gamla Värmdövägen som inte direkt är öde om dagarna (trafikstört...)

Tveksam till priset för huset, speciellt med tanke på ovannämnda plus att huset ser lite fuskbyggt ut på sina ställen...
Citera
2014-12-09, 23:09
Medlem
Även fint att grannen framför kommer se rätt in genom skyltfönstren. Lär få ha märkeskläderna på ända fram till läggdags.
Citera
2014-12-10, 20:55
Medlem
CarolynHaxs avatar
Hrm - så här såg det inte ut i eftermiddags, då jag hittade det. Det handlar om en husbåt, visserligen, men det var presentationen som var det spännande.

När man klickade på Alla bilder - som man ju är van att göra - kom det upp bara en enda bild på husbåtens interiör. Bilden under var en stor bild på mäklaren, och hon hade en riktigt spännande urringning ( den finns kvar, men bilden är pytteliten). Under bilden fanns formuläret Intresserad? där man kunde anmäla sitt intresse av husbåten.

Mormor Carolyn har ju en gediget snuskig fantasi, så hon antog att blotta tanken på mäklarens sexiga urringning plus frågan Intresserad? skulle sätta fart på alla unga Flashbackare, som alltid är intresserade av skojiga tvetydigheter.

Men vad händer? Från onsdagseftermiddan till -kvällen har spännande bilder förminskats, formuläret flyttats och det hela förvandlats till en helt vanlig tråkig presentation. Ack, om ändå mäklaren med urringningen visste att hon tappat tretusen visningar! (Alla förstås HELT seriösa!)
http://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-2rum-liljeholmskajen-stockholms-kommun-arstaangsvagen-11-6798663
Citera
2014-12-10, 22:04
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Hrm - så här såg det inte ut i eftermiddags, då jag hittade det. Det handlar om en husbåt, visserligen, men det var presentationen som var det spännande.

När man klickade på Alla bilder - som man ju är van att göra - kom det upp bara en enda bild på husbåtens interiör. Bilden under var en stor bild på mäklaren, och hon hade en riktigt spännande urringning ( den finns kvar, men bilden är pytteliten). Under bilden fanns formuläret Intresserad? där man kunde anmäla sitt intresse av husbåten.

Mormor Carolyn har ju en gediget snuskig fantasi, så hon antog att blotta tanken på mäklarens sexiga urringning plus frågan Intresserad? skulle sätta fart på alla unga Flashbackare, som alltid är intresserade av skojiga tvetydigheter.

Men vad händer? Från onsdagseftermiddan till -kvällen har spännande bilder förminskats, formuläret flyttats och det hela förvandlats till en helt vanlig tråkig presentation. Ack, om ändå mäklaren med urringningen visste att hon tappat tretusen visningar! (Alla förstås HELT seriösa!)
http://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-2rum-liljeholmskajen-stockholms-kommun-arstaangsvagen-11-6798663

Bilden är fortfarande stor, den visas bara litet i annonsen:
http://stonesfast.mspecsweb.se/wp-content/uploads/cache/files/d6466e30-3f24-11e4-9141-b33aa26e0d26.jpg

Husbåten ser ut som en bastuflotte... Det känns helgalet att betala 3,5 miljon för det.
Citera
2014-12-10, 22:20
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax

"Fjärrstyrd"?? Innebär det att man kan vakna upp varsomhelst eftersom nån annan styrt?
Citera
2014-12-10, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
"Fjärrstyrd"?? Innebär det att man kan vakna upp varsomhelst eftersom nån annan styrt?

Tror det betyder att det finns minst två ställen ombord på båten som man kan manövrera den ifrån.
Citera
2014-12-10, 22:58
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Tror det betyder att det finns minst två ställen ombord på båten som man kan manövrera den ifrån.

Fast det gör den inte "fjärrstyrd". Fjärrstyrd innebär att den som styr befinner sig någon annan stans än på/i det som styrs. Hoppas verkligen att så inte är fallet med den här bostaden...
Citera
2014-12-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Fast det gör den inte "fjärrstyrd". Fjärrstyrd innebär att den som styr befinner sig någon annan stans än på/i det som styrs. Hoppas verkligen att så inte är fallet med den här bostaden...
En stor båt har alltid en "huvudkommandobrygga" för att tala fartygsspråk.
Mindre relativt stora båtar brukar kunna styras både ifrån styrpulpeten och överst på ett soldäck. Jag antar att det benämns som fjärrstyrning då man manövrerar från soldäcket.
Jag kan inte alla båttermer men jag tror jag har rätt faktiskt.
Citera
2014-12-11, 02:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Husbåten ser ut som en bastuflotte... Det känns helgalet att betala 3,5 miljon för det.
Typ, verkligen inte snyggt med dubbla däck, formen får mig att tänka på en lönnfet amerikan som tillbakalutad glider fram i en cadillac som borde skrotats för 15år sen och en hund med inkontinensproblem.

http://stonesfast.mspecsweb.se/wp-content/uploads/cache/files/web/26605c10-7ee4-11e4-b378-19c59732666c.jpg
Citera
2014-12-11, 19:00
Medlem
CarolynHaxs avatar
Nån planerar att bli rik på Mammas och Pappas kära gamla hus i en Stockholmsförort.

Här är upplägget: Vad som finns är en stor tomt med ett litet hus. Tomten är nära 2 700 kvm. Tomten delas upp i tre delar, två utan hus. De två tomterna utan hus säljs för vardera 2,9 miljoner. Den sista tomten, med det skruttiga gamla huset, säljs för 4,5 mille. Sådärja! Drygt tio mille till dödsboet!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-skalby-haggvik-sollentuna-kommun-skalbyvagen-21-a-6800917
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in