Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-12-09, 17:46
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
Sitter på mobil och kan inte länka tyvärr. Dagens media.se rapporter att en läkare anlitat en advokat för att få Google plocka bort sökresultat som leder till en tråd på Flashback där läkaren kritiseras av en patient som är missnöjd efter en hårtransplantation. Vad bör Flashback göra?
Citera
2014-12-09, 17:50
  #2
Medlem
Flufffens avatar
Här är länken till artikeln som TS pratar om http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle3870152.ece
Vad Flashback bör göra? Ingenting anser jag.
Citera
2014-12-09, 17:54
  #3
Medlem
Pompadourens avatar
(FB) VARNING för Genuine Hair Clinic i Malmö (Obs måste läsas) här är tråden
Citera
2014-12-09, 17:55
  #4
Moderator
najass avatar
Flashback --> Flashback i Media
/Moderator
Citera
2014-12-09, 17:55
  #5
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Här är länken till artikeln som TS pratar om http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle3870152.ece
Vad Flashback bör göra? Ingenting anser jag.
Tack för länken. Jag är väl medveten om att Flashback inte på något vis kan påverka Googles beslut men nog borde man väl ändå på något sätt markera mot denna önskan att begränsa goggles sökresultat.
Citera
2014-12-09, 18:32
  #6
Medlem
Det rör sig om Dr Geza Madar
Jag tyckte att vi kunde ställa till med lite mer på google när det kommer till att söka på hans namn, efter att jag läst tråden som det talas om, väldig tråkig upplevelse.

Tror ni att han kommer få rätt i sin prövning?
Citera
2014-12-09, 18:47
  #7
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det rör sig om Dr Geza Madar
Jag tyckte att vi kunde ställa till med lite mer på google när det kommer till att söka på hans namn, efter att jag läst tråden som det talas om, väldig tråkig upplevelse.

Tror ni att han kommer få rätt i sin prövning?

Nejdå

Dr Geza Madar har lurat många stackare
Citera
2014-12-09, 19:02
  #8
Medlem
Bajsfacistens avatar
Streisandeffekten är inte att leka med.
Citera
2014-12-09, 19:24
  #9
Medlem
Agendikars avatar
Intressant fall - som verkligen tål att följas.

I Dagens Media-artikeln, där Flashback förekommer:

Citat:
En läkare hemmahörande i Malmö har gått till Stockholms tingsrätt för att tvinga Google att plocka bort sökresultat som länkar till en lång Flashbacktråd.
Citat:
Beskedet från Google blev att allmänintresset i innehållet i den aktuella Flashbacktråden motiverar att sökresultatet bör finnas kvar, mot bakgrund av att medborgare bör kunna söka information för inför ett beslut om att söka läkarvård hos den aktuella läkaren.
Citat:
Bakgrunden är att en missnöjd kund skrivit ett inlägg på Flashback där hen går till attack mot läkaren, efter att ha varit missnöjd med en hårtransplantation
Citat:
Flashbacktråden hamnar längts upp bland sökresultaten för den som googlar på läkarens namn
Det här är en intressant utsaga av advokat Fredrik Engfeldt, som företräder läkaren, på journalistens fråga "Varför inte gå på den som faktiskt publicerar informationen?:
Citat:
Flashback är en problematisk hemsida. Min erfarenhet är att det inte är någon idé att ge sig på den. Därför kom EU-domen lägligt, då den ger möjlighet att ta bort information även om den finns kvar på Flashback eftersom de flesta använder Google för att söka.

Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Här är länken till artikeln som TS pratar om http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle3870152.ece
Vad Flashback bör göra? Ingenting anser jag.
Citera
2014-12-09, 19:30
  #10
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Streisandeffekten är inte att leka med.

Absolut, jag hade inte hört talas om den där doktorn innan, nu vet jag t om hur han ser ut.
Citera
2014-12-09, 20:50
  #11
Medlem
HAHA Dr Geza Madar har skjutit sig i foten. Nu måste han få bort ännu en tråd Lycka till din pajas.

Tycker sjukt synd om killen han blåste, killen hade lagt 60.000 på en hårtransplantation och blev behandlad som luft. Vore kul att höra nått från TS i den andre tråden.
Citera
2014-12-09, 21:30
  #12
Medlem
Hej, det är min tråd de refererar till. Jag är den drabbade patienten.

Mina kommentar är följande; Jag känner en befrielse och glädje att Dr. Geza Madars "affärer" går så dåligt tack vare min berättelse att han tar till juridisk hjälp att försöka få bort min tråd. Detta måste skadat hans rykte genom att ta upp sanningen om den läkarvård han bedriver.

Om ni går in och läser min berättelse i tråden; (FB) VARNING för Genuine Hair Clinic i Malmö (Obs måste läsas)
Kan ni läsa er till att min tråd skapades för att varna andra personer att inte genomföra sin hårtransplantation på denna klinik. För mig har det varit ett rent helvete. Och jag har fortfarande inte hört ett ena ord från kliniken. Och en kompensation har aldrig kommit på tal.

Det som däremot glädjer mig något oerhört är att jag tydligen räddat många killar och tjejers liv då de valt annan klinik efter de läst min berättelse.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback