2014-12-07, 02:08
Medlem
Mellbergans avatar
Den gamle räven levererar igen! Två mål idag(eller ja, egentligen igår). Fasen, när jag ser honom spela nuförtiden. Brukar jag påtagligt ofta slås av tanken att det inte är många år kvar nu för denna liraren.

Vi får hoppas på att Zlatan även presterar på topp under hans sista år som fotbollsspelare. Jag är nästan helt övertygad om att han kommer lägga in en sista riktig dödsstöt innan han lägger skorna på hyllan. Om det så blir i CL att han tillslut vinner den där jävla Ch... Alternativt att drar landslaget på en sejour utöver det vanliga i Frankrikes EM-mästerskap återstår att se. Det kommer finnas så mycket vilja i den gubben att han under sina sista viktiga mästerskap kommer vara omänskligt taggad.

Ungefär som Mellberg under EM 2012. När han från ingenstans började rusa upp i en tokoffensiv och började dunka in mål mot England, och sedan avslutade med en oerhörd insats mot Frankrike.

God natt på er!
Senast redigerad av Mellbergan 2014-12-07 kl. 02:13.
Citera
2014-12-08, 21:50
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Du tycker bara det är roligt för att du är Real supporter

Kanske

Nej, men vill att Zlatan ska få ett enkelt motstånd i åttondelen.
Citera
2014-12-08, 22:43
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Kanske

Nej, men vill att Zlatan ska få ett enkelt motstånd i åttondelen.
Jo jag håller med, känns surt om de skulle få Bayern, Real eller Chelsea i åttondelen.
Citera
2014-12-08, 22:50
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Den gamle räven levererar igen! Två mål idag(eller ja, egentligen igår). Fasen, när jag ser honom spela nuförtiden. Brukar jag påtagligt ofta slås av tanken att det inte är många år kvar nu för denna liraren.

Vi får hoppas på att Zlatan även presterar på topp under hans sista år som fotbollsspelare. Jag är nästan helt övertygad om att han kommer lägga in en sista riktig dödsstöt innan han lägger skorna på hyllan. Om det så blir i CL att han tillslut vinner den där jävla Ch... Alternativt att drar landslaget på en sejour utöver det vanliga i Frankrikes EM-mästerskap återstår att se. Det kommer finnas så mycket vilja i den gubben att han under sina sista viktiga mästerskap kommer vara omänskligt taggad.

Ungefär som Mellberg under EM 2012. När han från ingenstans började rusa upp i en tokoffensiv och började dunka in mål mot England, och sedan avslutade med en oerhörd insats mot Frankrike.

God natt på er!

Mellbergan! Det var sannerligen inte igår. Vad kul att se dig här igen!

Och håller med i det du skriver. Fick nästan gåshud av att tänka på Zlatans sista kraftansamling och vart det kan bära.
Citera
2014-12-09, 22:54
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Mellbergan! Det var sannerligen inte igår. Vad kul att se dig här igen!

Och håller med i det du skriver. Fick nästan gåshud av att tänka på Zlatans sista kraftansamling och vart det kan bära.
Dig glömmer man inte heller i första taget skrudis!

Zlatans sista stund/kraftsamlingen i karriären... Jag ser mig själv en varm sommarkväll stå i ett hav av högt sjungandes blågula supportrar i en fullsatt fransk arena. Sverige har gått långt i EM-slutspelet, och jag står där med en stor kall öl i handen och bara njuter av den magiska stämningen. Samtidigt som en tår rinner på min kind. Plötsligt blir det tyst, Zlatan har dribblat sig fri i straffområdet. En sekund senare utbryter ett av de största jublen någonsin inom svensk historia och hela arenan fullkomligt exploderar. Ronaldo lägger sig på gräset och börjar lipa, resten är historia.

Drömma kan man alltid.
Senast redigerad av Mellbergan 2014-12-09 kl. 23:00.
Citera
2014-12-10, 21:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det gäller för Ibra att tugga i sig så mycket framgång som möjligt nu de sista åren i sin karriär. En mycket rolig sak vore om han kunde slå sig in på topp-5 listan över målskyttar i europeiskt cupspel - genom alla tider. Nu är han på plats elva med 42 mål. Upp till Henry på plats fem är det åtta mål. Det ska Ibra i den bästa av världar kunna slå. Benzema skuggar dock bakom Ibra, så femteplatsen kommer inte bli bestående (om han ens når före Benzema dit).

Ett fint facit för en spelare som sades inte kunna prestera i CL.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_Cup_and_UEFA_Champions_League_top _scorers

43 mål nu. Bara sju till Henry. Och som ofta slår han hål på myten om att inte leverera i viktiga matcher. Fuck off liksom.
Citera
2014-12-10, 22:37
Medlem
Citat:
Det gäller för Ibra att tugga i sig så mycket framgång som möjligt nu de sista åren i sin karriär. En mycket rolig sak vore om han kunde slå sig in på topp-5 listan över målskyttar i europeiskt cupspel - genom alla tider. Nu är han på plats elva med 42 mål. Upp till Henry på plats fem är det åtta mål. Det ska Ibra i den bästa av världar kunna slå. Benzema skuggar dock bakom Ibra, så femteplatsen kommer inte bli bestående (om han ens når före Benzema dit).

Ett fint facit för en spelare som sades inte kunna prestera i CL.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_Cup_and_UEFA_Champions_League_top _scorers
Visst är det onekligen fint av Zlatan att göra så många mål. Men samtidigt får man ha klart för sig att svensken samtidigt har gjort runt 5 ynka CL-mål när det kommer till slutspelet under hela sin karriär. Något som är underkänt om man är en av världens allra främsta spelare.
Citera
2014-12-10, 22:37
Bannlyst
Citat:
43 mål nu. Bara sju till Henry. Och som ofta slår han hål på myten om att inte leverera i viktiga matcher. Fuck off liksom.

Han gjorde ett mål ikväll men i ärlighetens namn gjorde han inte så mycket mer. Det är svårt, naturligtvis, när man spelar med målsumpare som Cavani och Lucas. Man vill ju se honom dominera lika mycket som Ronaldo och Messi mot toppmotstånd.
Citera
2014-12-10, 22:42
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Visst är det onekligen fint av Zlatan att göra så många mål. Men samtidigt får man ha klart för sig att svensken samtidigt har gjort runt 5 ynka CL-mål när det kommer till slutspelet under hela sin karriär. Något som är underkänt om man är en av världens allra främsta spelare.

I början hade han problem i den typen av matcher. Tittar du de senaste fem åren så har han gjort väldigt mycket poäng i dessa matcher också. Men då mest assist.
Citera
2014-12-11, 02:09
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
I början hade han problem i den typen av matcher. Tittar du de senaste fem åren så har han gjort väldigt mycket poäng i dessa matcher också. Men då mest assist.
Fast det handlar väl mest om sett till hur bra folk rankar honom det inte räcker? Z leverarer inte tillräckligt för att han ska vara topp 5 för mig däremot så är det klart han levererar men inte sett till hur folk målar upp honom som en gud.
Citera
2014-12-11, 02:44
Medlem
G-spottornados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Fast det handlar väl mest om sett till hur bra folk rankar honom det inte räcker? Z leverarer inte tillräckligt för att han ska vara topp 5 för mig däremot så är det klart han levererar men inte sett till hur folk målar upp honom som en gud.

Blir lite svårbedömt det där, med tanke på att Zlatan brukar ha både formdipp, småskador samt avstängningar på våren.

Men du har så klart delvis rätt. Skulle vilja se Z prestera på topp i slutspelsfasen av CL. Får hoppas på en hyfsat bra lottning nu för PSG. Typ Porto... resterande gruppettor känns jämbördiga eller bättre.
Citera
2014-12-11, 04:09
Medlem
Pastor Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Plantarfasciit?

Det har jag också funderat över. Om han har plantar fasciitis eller något besläktat kan han besväras av det resten av sin karriär. Men jag har inte sett någon exakt diagnos, bara det vaga "ont i hälen". Det kan ju ta upp till ett år för kroppen att reparera en sån skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in