2014-12-08, 00:02
Medlem
Pågår nu närmast en tävling på twitter om vem som kan ta mest avstånd från Arnstad:

Citat:
Johan Lundberg
‏@JohanLundberg
Socialdemokraternas totala genomklappning: när man baserar sin ideologiska analys på en uppblåst students världsbild.

Citat:
Stefan Olsson
‏@Spesam
@Ivarpi Normaliseringen av Arnstad har gått långt.

Citat:
Ivar Arpi ‏@Ivarpi
@LasseKsson Framförallt är det beklämmande att Sveriges statsminister lutar sig mot Arnstad i sitt fördömande av SD. @markus_uvell

Citat:
A Johansson Heinö @JohanssonHeino
Och sen Arnstad-referenserna. Där fick man för att man upprördes över Mona Sahlins tilltro till Masoud Kamali. Det kan alltid bli värre.

Arnstad själv verkar inte längre lika glad över uppmärksamheten:
Citat:
Henrik Arnstad @arnstad · 1 tim för 1 timme sedan
Okej så nu har jag alltså blivit slagträ här på twitter i partipolitiska debatten? Vill poängtera att jag inte känner mig bekväm med det.
Citera
2014-12-08, 01:10
Medlem
fostroms avatar
Arnstad är en vandrande katastrof. Att frottera sig med den mannen är att leka med elden - Det kommer att straffa sig. När framträdande aktörer inom media och politik söker uppbackning hos denne humbug är alla andra möjligheter uttömda. Att luta sig mot detta paranoida bottenskrap ger ett synnerligen desperat intryck. Verkligheten kommer snart i kapp herr Arnstad och dem som byggt sin argumentation på denne falske profet.
Citera
2014-12-08, 02:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
OBS rubriken. Forskaren ger Stefan Löfven rätt.

Han har alltså gått från filArn till forskare nu. Herregud vilken muppmedia.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/forskaren-ger-stefan-lofven-ratt--sverigedemokraterna-ar-nyfascister/?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget&utm_content =www.sydsvenskan.se
Citera
2014-12-08, 02:53
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag tänkte just detta! Jag tror faktiskt att det står och väger nu för Il Professore. När upphöjda politiker och kulturpersonligheter tar Arnstad till sitt bröst, så kan det bli tufft att stå rak och påminna om kejsaren nakna rumpa.
Det star onekligen och vager just nu om man tittar pa twittergrejorna efter vart inlagg. Lustigt nog sa kan det bli Alliansen(s svans) som faller Charlatarnstad. Det ar lite val oppet mal for att de skall lata bli. Att skjuta pa Arnstad ar detsamma som att skjuta pa Steffe sa lange Steffe backar Arnstad. Och Arnstad ar ju inte precis svar att traffa. Och forutom nu Alliansen sa vill ju alla fran Harrison till Guillou slakta karln.

Kan inte tanka mig att Steffes PR-stab - nar de val kollat upp Arnstad pa allvar - kommer att vaga kora vidare. Men vem vet, om drevet kor vidare med Arnstad som forskare sa kan vad som helst funka i det offentliga Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Hur ser Heléne Lööw på Arnstad, förresten? Hon har ju annars varit allas expert på nazism och fascism och hon är ju faktiskt riktig akademiker... Köper Lööw Arnstads antiintellektuella trams eller håller hon sig för god?
Arnstad ar dessutom konkurrent om talestid och uppmarksamhet. Om hon ar de professionella anti-rasist-forskarnas Ikea sa ar Arnstad Jysk (eller mojligtvis Galne Gunnar).
Citera
2014-12-08, 03:05
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
OBS rubriken. Forskaren ger Stefan Löfven rätt.

Han har alltså gått från filArn till forskare nu. Herregud vilken muppmedia.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/forskaren-ger-stefan-lofven-ratt--sverigedemokraterna-ar-nyfascister/?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget&utm_content =www.sydsvenskan.se
Jag tror jag smäller av. Pansargeneralen har blivit forskare nu. Det duger inte längre med vetenskapsjournalist inom historia eller vad han nu kallat sig för den senaste tiden.
Citera
2014-12-08, 04:35
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Någon som har koll på hans studier? Har han orkat ta någon examen ännu?
Citera
2014-12-08, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Nej han gick väl inte ens på programmet, men ändå lyckats skrapa ihop 80-90/180 p. https://www.youtube.com/watch?v=In-fYeAo0yo
Tråkigt att stollens teser nu citerar av landets statsminister.
Citera
2014-12-08, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Pågår nu närmast en tävling på twitter om vem som kan ta mest avstånd från Arnstad.

Väldigt roligt när Ivar Arpi påpekade att Arnstad tyckte att JRR Tolkiens verk var fascistiska och ändå var det ingen som tog avstånd ifrån samma författare nu när hans verk ska upp på bio.
Citera
2014-12-08, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Här har du en bild hans meriter.
http://www.tricorder.se/wp-content/uploads/Sk%C3%A4rmavbild-2014-07-02-kl.-12.20.17.png
Citera
2014-12-08, 10:02
Medlem
Arnstad intervjuas i SVT:s Gomorron.

Med i studion är även Anna-Lena Lodenius, som framhåller att "fascism" inte är en korrekt beskrivning av SD. Det är heller inte den normala beskrivningen. Arnstads allmänna fascismdefinition är alldeles för bred, menar hon. Så bred att den är meningslös. Om man använder Arnstads kriterier så kommer även många vanliga högerpartier att falla inom ramarna. Lodenius säger också att hon tidigare inte brytt sig så mycket om denna felaktiga begreppsanvändning. Men nu, när hon insett att det faktiskt finns folk som tror på det här, anser hon att det är dags att säga ifrån.

Arnstad ser en smula skamsen ut, men ger inte upp. Vi står inför en Harry Potter-situation, hävdar han. Är Voldemort tillbaka eller är han inte tillbaka? Vi måste våga använda ord igen, säger han med tydlig referens till Forssells panegyriska dikt om Lenin.* Vi har facit, en hemsk europeisk historia, och vet vad dessa partier leder till bla bla bla. (Att vi också har facit för vad som kan hända när man utmålar stora delar av befolkningen som fascister talar han däremot tyst om. Ledtråd: Lenins hemland.)

http://www.svtplay.se/klipp/2528582/kan-man-kalla-sd-for-nyfascister

* http://unvis.it/www.aftonbladet.se/debatt/article17877758.ab
Senast redigerad av Nebeltag 2014-12-08 kl. 10:50.
Citera
2014-12-08, 10:46
Medlem
krautbrains avatar
Arnstad verkar ha hamnat i rejält blåsväder. Poppa popcornen och se vad han tar sig till. Håller med, man tycker nästan lite synd om han.
Citera
2014-12-08, 11:05
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Henrik Arnstad @arnstad · 1 tim för 1 timme sedan
Okej så nu har jag alltså blivit slagträ här på twitter i partipolitiska debatten? Vill poängtera att jag inte känner mig bekväm med det.
Vem tror han att han lurar? Det är ju just detta som Pansarpåven har kämpat för hela tiden. Eftersom han aldrig kommer citeras i vetenskapliga tidsskrifter så är han desperat efter bekräftelse - och nu kommer den i form av undermåliga debatter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in