2014-12-06, 19:24
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Tog som jag nämnde tidigare runt 300 mg mdma igår.Nu har jag stoppat i mig runt 700 mg tramadol och känner knappt någonting. Jag vet att de är bra tramadol då det har funkat fint tidigare. Är det på grund av MDMAt som gör att tramadol får mindre effekt?
Citera
2014-12-06, 21:51
Medlem
Någon som vet hur dessa fungerar, ska man krossa dem?
När slår dem?
Hur mycket tycker ni jag ska ta om jag normalt blir skön på 6 st citodon som innehåller 30mg kodein ca 10% blir morfin i levern.
mvh

edit: finns det något ekviliens tabell?
Citera
2014-12-07, 18:19
Medlem
åt 300mg tram i fredags, tyckte effekten blev för mycket, blev för snurrig och varm, svullen. Fick panikångest av det när det började gå ur :/ först åt jag 200mg 2 timmar senare åt jag 100mg det var då jag började må riktigt illa. Blev väldigt påverkad av 200mg.

Om jag tar 100mg borde detta vara lagom för mig? Jag verkar var väldigt lättpåverkad av tramadol. Jag har ingen tollerans. Väger 70kg på 170cm (kvinna).
Går på diet så alla preparat blir väldigt påtagliga på tom mage.

Jag vill slippa illamående, panikångest och svullnad om det går? Tror 300mg gjorde mig snurrig och i sin tur illamående. Jag har en kompis som brukar gå och spy och sen går det över (trycka fingrarna i halsen), problemet är att jag dietar så det finns inget att kräkas upp :/.

P.s; åt 225mg lyrica för ett dygn sen.
Citera
2014-12-07, 18:27
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlyn
åt 300mg tram i fredags, tyckte effekten blev för mycket, blev för snurrig och varm, svullen. Fick panikångest av det när det började gå ur :/ först åt jag 200mg 2 timmar senare åt jag 100mg det var då jag började må riktigt illa. Blev väldigt påverkad av 200mg.

Om jag tar 100mg borde detta vara lagom för mig? Jag verkar var väldigt lättpåverkad av tramadol. Jag har ingen tollerans. Väger 70kg på 170cm (kvinna).

Jag vill slippa illamående, panikångest och svullnad om det går? Tror 300mg gjorde mig snurrig och i sin tur illamående. Jag har en kompis som brukar gå och spy och sen går det över (trycka fingrarna i halsen), problemet är att jag dietar så det finns inget att kräkas upp :/.

Tips, prostafen. Finns receptfritt på apoteket, räcker att ta en ungefär en timme innan du tar tramadolen. Då försvinner allt illamående.
Citera
2014-12-07, 19:39
Medlem
Jag håller med föregående användare. Ta en postafen innan. Det brukar räcka med 30 minuter innan för min del men man kan ta tidigare för säkerhets skull
Citera
2014-12-07, 20:10
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlyn

Postafen funkar rätt bra mot det.
Citera
2014-12-08, 00:32
Medlem
TheSunkens avatar
Har en fråga till någon bättre vetande:

När jag ska sova bort slutet av ett tramrus (200 mg) så har jag väldigt svårt att somna. Ligger och andas tyngre och tyngre och glider långsamt in i drömmarnas värld. Så fort jag somnat (efter ca 60 min) väcks jag tvärt av okänd anledning, helt genomblöt av svett, verkligen så det droppar om mig. Är dock inte anfådd och har inga obehagskänslor.

Det händer ca varje timme hela natten när jag ska sova på tram, det blir i princip ingen sömn alls, bara halvsovande i dyngsura lakan.

Varför blir det så? Vaknar jag för att jag slutar andas? Har ju hört att de flesta sover bra på tram, men jag vågar knappt sova på det längre.

Tacksam för svar!
Citera
2014-12-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSunken
Har en fråga till någon bättre vetande:

När jag ska sova bort slutet av ett tramrus (200 mg) så har jag väldigt svårt att somna. Ligger och andas tyngre och tyngre och glider långsamt in i drömmarnas värld. Så fort jag somnat (efter ca 60 min) väcks jag tvärt av okänd anledning, helt genomblöt av svett, verkligen så det droppar om mig. Är dock inte anfådd och har inga obehagskänslor.

Det händer ca varje timme hela natten när jag ska sova på tram, det blir i princip ingen sömn alls, bara halvsovande i dyngsura lakan.

Varför blir det så? Vaknar jag för att jag slutar andas? Har ju hört att de flesta sover bra på tram, men jag vågar knappt sova på det längre.

Tacksam för svar!
Exakt sådär är det för mig med. På ett sätt tycker jag att det känns skönt att halvsova mig igenom natten. Det bästa på morgonen (när man inte tagit droger) är ju när man vaknar och kan ligga och dra sig så länge man vill. Så blir det på tramadol fast under hela natten. Fast samtidigt så känns det obehagligt med tanken på att det känns som att man slutar att andas, vilket jag inte tror att man gör såvida man inte tagit väldigt höga doser.
Citera
2014-12-08, 01:02
Medlem
TheSunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Exakt sådär är det för mig med. På ett sätt tycker jag att det känns skönt att halvsova mig igenom natten. Det bästa på morgonen (när man inte tagit droger) är ju när man vaknar och kan ligga och dra sig så länge man vill. Så blir det på tramadol fast under hela natten. Fast samtidigt så känns det obehagligt med tanken på att det känns som att man slutar att andas, vilket jag inte tror att man gör såvida man inte tagit väldigt höga doser.

Skönt att det inte bara är jag som får den effekten Och visst är det ganska skönt, man kan ligga och dra sig hela natten liksom. Men jag är rädd att det är farligt, att hjärnan väcker sig själv tvärt av en anledning, typ syrebrist. Och helt plötsligt en natt kanske man inte vaknar igen
Citera
2014-12-08, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSunken
Skönt att det inte bara är jag som får den effekten Och visst är det ganska skönt, man kan ligga och dra sig hela natten liksom. Men jag är rädd att det är farligt, att hjärnan väcker sig själv tvärt av en anledning, typ syrebrist. Och helt plötsligt en natt kanske man inte vaknar igen
Jo jag förstår vad du menar. Jag tog subutex förut idag och upplever det exakt likadant som ett tramadolrus fast aningen starkare. Tog det för cirka 12 timmar sedan och sitter fortfarande och noddar lite, så jag vågar inte lägga mig riktigt ännu fastän jag egentligen skulle behöva det. Det är säkert lugnt men man blir ju lite nojig
Citera
2014-12-08, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Jo jag förstår vad du menar. Jag tog subutex förut idag och upplever det exakt likadant som ett tramadolrus fast aningen starkare. Tog det för cirka 12 timmar sedan och sitter fortfarande och noddar lite, så jag vågar inte lägga mig riktigt ännu fastän jag egentligen skulle behöva det. Det är säkert lugnt men man blir ju lite nojig

Men sub behöver ni inte vara rädda för såvida ni inte tagit xanor. Jag vet folk som har dött av det. Annars drack jag rejält vid fest trots att jag var med i programmet. Kände aldrig någon andningsdepression av det. Och det göt jag fortfarande inte. Brukar tung opiat plus stesolid och imovane, och dricker med det ibland också. Med dricker jag typ en flaska rött så tar jag ingen benso, utan bara halva imovane.
Citera
2014-12-08, 10:04
Medlem
CoopColas avatar
Förut var tram min favorit opi, sen under en period så började jag ta annat, så som oxy/metadon/subutex. Jag började inte missbruka något av dessa utan tog typ en/två gånger i månaden.

Sen köpte jag mig lite tram och slängde i mig 4-500mg och inget hände (hadr inte tagit opi på minst en månad innan det).

Jag har nu börjat missbruka subutex och kört dagligen i ca 1,5 år.. tar runt 2-3mg om dagen, då enbart för att inte bli sjuk.

Många verkar gilla att blanda dessa två preparat, tror ni att jag kan få ett schysst rus oxh faktiskt känna av något om jag lägger till 500mg tram till min subdos? Dricker grape och tänkte ta 300mg lyrica också

(Allt har alltid varit från svenska apotek)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in