2014-03-20, 03:17
Medlem
Conny89s avatar
Åker hem till sverige om 3 veckor, någon som har någon koll på hur det är om man skulle ta med sig en mindre mängd tramadol? 1-2 kartor (10-20piller 50mg)

Hur är det bäst isåfall? Bara stoppa dem med blistret i necessären i det incheckade bagaget? Spela dum om man blir påkommen?
Vad kan hända?
Citera
2014-03-20, 12:56
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conny89
Åker hem till sverige om 3 veckor, någon som har någon koll på hur det är om man skulle ta med sig en mindre mängd tramadol? 1-2 kartor (10-20piller 50mg)

Hur är det bäst isåfall? Bara stoppa dem med blistret i necessären i det incheckade bagaget? Spela dum om man blir påkommen?
Vad kan hända?
Om de tar dig spela dum turist som bara tror att det är en vanlig medicin som du fick mot en skada därnere. Om du spelar din kort väl går det bra, om de har en dålig tag åker du dit oavsett. I praktiken finns risken alltid där. Varför smuggla en sån liten mängd när du istället kan lära dig om PGP och beställa hem tryggt från nätet inrikes?
Citera
2014-03-20, 15:17
Medlem
M-O-J-Os avatar
Jag har vurpat på cykel och funderar på om man ska kurera sig med tramadol eller inte i ett par dagar. Problemet är att jag för tillfället tar 20mg cipralex (en SSRI) dagligen. Har både frågat och surfat runt lite och fått väldigt dubbla budskap om vare sig det är farligt eller inte. Nu menar jag ju heller inte att ta några riktigt stora doser för att bli bäng utan mer för att lindra smärtan.

Kan jag ta upp till 200mg tramadol i en eller ett par dagar utan att råka ut för några allvarliga problem med interaktioner mellan min SSRI och opiaten?
Citera
2014-03-21, 18:36
Medlem
Hej har ätit ca 500mg tram om dan i en vecka nu, ungefär hur länge kommer AT:n vara och uppskattningsvis hur jobbig? kommer jag t.ex kunna plugga nånting eller vara helt slutkörd?
Citera
2014-03-21, 18:42
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraked
Hej har ätit ca 500mg tram om dan i en vecka nu, ungefär hur länge kommer AT:n vara och uppskattningsvis hur jobbig? kommer jag t.ex kunna plugga nånting eller vara helt slutkörd?
De lär inte vara så farligt,om du ens kommer att känna av nån AT överhuvudtaget,i värsta fall så kommer du nog bara att ha lite ont i kroppen i någon dag
Citera
2014-03-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
De lär inte vara så farligt,om du ens kommer att känna av nån AT överhuvudtaget,i värsta fall så kommer du nog bara att ha lite ont i kroppen i någon dag

Okej vad bra, tackar
Citera
2014-03-21, 20:26
Medlem
Minor7s avatar
Har slängt i mig 100mg tramadol för 1,5 timmar sen, känner mig lagom skön men är inte riktigt "där" än.

Jag är väldigt lätt påverkad av opiater, är det värt att slänga is sig 50mg till eller ska jag vänta?
Citera
2014-03-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minor7
Har slängt i mig 100mg tramadol för 1,5 timmar sen, känner mig lagom skön men är inte riktigt "där" än.

Jag är väldigt lätt påverkad av opiater, är det värt att slänga is sig 50mg till eller ska jag vänta?

100mg är inte mycket, men om du har låg tolerans så kan du gott vänta 1 timme till. Dont rush the flow!
Citera
2014-03-21, 21:00
Medlem
Minor7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
100mg är inte mycket, men om du har låg tolerans så kan du gott vänta 1 timme till. Dont rush the flow!

Tack för svaret! Väntar ett tag till då.

Är det lugnt att dra i sig en öl (33cl - 5,6%) eller är det en dum idé?
Citera
2014-03-21, 21:56
Medlem
Citat:
Tack för svaret! Väntar ett tag till då.

Är det lugnt att dra i sig en öl (33cl - 5,6%) eller är det en dum idé?

Två glas vin brukar jag köra till 50-100 mg tram. Aldrig provat något mysigare. Att sedan ha sex på detta rekommenderas men det är helt omöjligt att komma...
Citera
2014-03-21, 22:42
Medlem
Minor7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainwhipper
Två glas vin brukar jag köra till 50-100 mg tram. Aldrig provat något mysigare. Att sedan ha sex på detta rekommenderas men det är helt omöjligt att komma...

Är det lugnt även om man är sjukt lättpåverkad av opiater? Tog 200mg tram förut och fick ett mindre krampanfall... Jävla läskigt och konstigt med tanke på hur mycket folk verkar kunna trycka i sig. Då hade jag inte heller druckit någon alkohol, har hört att alkohol höjer risken för krampanfall, stämmer det?

Jag övernojjar alltid, men är så jävla sugen på en öl
Citera
2014-03-21, 23:27
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Är det lugnt även om man är sjukt lättpåverkad av opiater? Tog 200mg tram förut och fick ett mindre krampanfall... Jävla läskigt och konstigt med tanke på hur mycket folk verkar kunna trycka i sig. Då hade jag inte heller druckit någon alkohol, har hört att alkohol höjer risken för krampanfall, stämmer det?

Jag övernojjar alltid, men är så jävla sugen på en öl
Käkat nånting annat idag?Har fått EP 2 ggr på tram,en gång av dom hade jag käkat ritalin
Glöm alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in