Citat:
Ursprungligen postat av
MattiasBeming
Jag ljuger inte, jag går igenom väggar varje dag. Men det krävs helt enkelt att de har en tillräckligt stor hålighet eller stort tomrum i sig för att det ska vara en möjlighet. Och jag kallar inte på något vis hålet för väggen.
Greppa helheten och kom till sans nu!
Till Bogomil & Honey.B.Blue:
Vad tror ni själva att ni gör när du går igenom ett hålrum/tomrum i en vägg, passerar ni då väggen utan att på något vis gå igenom densamma, enligt ert sätt att tänka?
Jag kan vända på resonemanget och fråga er: Hur menar ni att ni PASSERAR en vägg vid gåendet genom ett hålrum i en vägg - utan att gå igenom själva väggen?
mvh
Mattias
Du övertolkar och hoppar över grundläggande definitioner och detaljer som helt förändrar varje momentum.
T.ex att passera en vägg, är att gå förbi den.. man löper då parallellt utmed väggen, man går i vart fall inte igenom den. Liksom man passerar en massa hus när man kör igenom enbebyggelse, betyder inte att du "kör igenom husens väggar" , get it?
Underförstått, passerar du ej heller väggar.
Du säger det, men att säga att man varit på månen och sedan tbx, betyder inte att man varit på månen - eftersom underförstått vet varenda individ att man inte isf går-igenom-väggen, man forcerar den. Beträffande månfärden vet underförstått normalt ffuntade individer att man enbart gått igenom en pärs, typ.
Men för dig kanske det är en religiös upplevelse att öppna en dörr och tycka dig ha haft kraft att minsann ha-gått-igenom-en-vägg : det låter ju käckt och extrardinärt i semantiska förpackningen.