2014-12-16, 00:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nu cirkelargumenterar du.

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Du och dina cirklar, det finns inget cirkulärt mönster i att begripa vad man pratar eller skriver om när man pratar eller skriver om det. Allt handlar om att man följer med i tanken och inte har någon vilja att "rusa före" eller utbilda sig till något.

Så nu har du HELT avskaffat logiken också. Liksom du har avskaffat/förvrängd objektivitet, solida vägger, sund semantik och museer.

What's next?
Citera
2014-12-16, 00:44
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Nej, några sådan museum har jag aldrig gått runt i.

mvh
Mattias
åhåå så du har rundat och missat anvisningen igenom väggen? då har du inte sett mycket.
Citera
2014-12-16, 00:45
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Så nu har du HELT avskaffat logiken också. Liksom du har avskaffat/förvrängd objektivitet, solida vägger, sund semantik och museer. What's next?
Avskaffat? Det är du som lever i en fantasivärld och inte är realist och försakar insikten framför utsikter.

mvh
Mattias
Citera
2014-12-16, 00:48
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
åhåå så du har rundat och missat anvisningen igenom väggen? då har du inte sett mycket.
Man måste lära dig att inte följa anvisningar överallt, i dagens samhälle och med din hjärntrust så är det ju precis vad mänskligheten skapas till att göra. Inte sant?

mvh
Mattias
Citera
2014-12-16, 00:52
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Man måste lära dig att inte följa anvisningar överallt, i dagens samhälle och med din hjärntrust så är det ju precis vad mänskligheten skapas till att göra. Inte sant?

mvh
Mattias
Måste ge dig fel här igen - sorry to disapoint you
Citera
2014-12-16, 00:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Avskaffat? Det är du som lever i en fantasivärld och inte är realist och försakar insikten framför utsikter.

Det har du har du egentligen ingen information om (~min navelskådande erfarenhet).

Men det är helt korrekt att jag har missat "insikten" från din navel. Prisad vara DFSM för det.
Citera
2014-12-16, 00:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Du förväxlar din megalomani med libertarianism.
Citera
2014-12-16, 03:22
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Det har du har du egentligen ingen information om (~min navelskådande erfarenhet). Men det är helt korrekt att jag har missat "insikten" från din navel. Prisad vara DFSM för det.
Nu handlar det att komma till insikt om både det ena och det andra om mer än biologiskt ursprung - det handlar om vad man själv valt att göra under sitt liv också. Du liksom jag har en fri vilja, ger du dig fan på att börja tänka själv så gör du också det.

Citat:
Du förväxlar din megalomani med libertarianism.
Nej, jag använder min makt till att förgöra hierarkiska övermakter och fantasin i byggandet av sådana i mellanmänskliga relationer. Fantasin kan man använda till mer realistiska och rättvisande skapelser.

Den stora fantiseringen - realistens kamp mot den hierarkiska övermakten.

(Det handlar om att utgå från det vita och undvika det guldfärgade i den stora lockelsen)

mvh
Mattias
Citera
2014-12-16, 08:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nu handlar det att komma till insikt om både det ena och det andra om mer än biologiskt ursprung -

Varför sägar du det till mig? Ät det din scientism-strawman du vill återuppliva?

Citat:
det handlar om vad man själv valt att göra under sitt liv också.

Jag är inte särskild intresserad av din biografi, som med underlag i dina tidigare pop-psykologiska betraktninger förmodentligen kommar att handla mycket om din potträning.

Citat:
Du liksom jag har en fri vilja, ger du dig fan på att börja tänka själv så gör du också det.

Det klarar jag fint själv utan dina banale "goda råd".

Citat:
Nej, jag använder min makt till att förgöra hierarkiska övermakter och fantasin i byggandet av sådana i mellanmänskliga relationer. Fantasin kan man använda till mer realistiska och rättvisande skapelser.

Vilken "makt"? En sån som manifesterar sig i megalomani?
Citera
2014-12-16, 08:52
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Vilken "makt"?
Precis.

mvh
Mattias
Citera
2014-12-16, 09:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vilken "makt"?

Citat:
Precis.

Du ... jag befann mig som ung man i centrum av 60-70 talets danska hippie-period ... och det gick tretton på dussinet "mystiska" wannabe-guruer med "esoterisk" kunskap som man kunne ta del av ... med inträdeskraven att man stängde av sitt intellekt och blev hängiven discipel.

Försök inte med sånt på mig.
Citera
2014-12-16, 13:31
Bannlyst
Citat:
Det var ironi.

Ja, att det är skillnad mellan att gå förbi en vägg och att gå igenom den.

Jodå, objektivitet är att konstatera att ingen går igenom vägger (men däremot förbi dom).

Ni är amatörer. Bara roligt att läsa era snurriga inlägg.

Det är lätt att gå förbi ett träd. Det är ungefär som att gå runt det.
Om jag borrar ett hål i trädet kan jag gå igenom det.

Jag faller uppåt i förhållande till jorden om en gravitation som är starkare än jordens gravitation finns ovanför mig.

Dessutom gott/ont är 100% subjektivt. Kan inte empiriskt påvisas. Alltså är det en tro.
Tack för mig. Amatörer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in