Citat:
Ursprungligen postat av
longbow4y
Jag förutsätter att du talar om Löfven och hur han betecknar SD väljare och dess politiska företrädare?
Eller har du olika skalor på omtanken beroende på vem som gör påhoppen?
Citat:
Ursprungligen postat av
KnullMarodoren
Det enda han vill väl är sin egen plånbok. Om du nu är så dum att du tror "politiker vill väl" då finns det inget hopp för dig.
Hade han velat väl hade han avgått som han lovade, men istället klänger han sig fast vid makten som en rabiat apa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Men nu ingår sådant i helt vanlig och laglig opinionsbildning. Dock inte hot, men något sådant finns inte i denna tråd.
Tycker man att en förtroendevald är en idiot, så är man i sin fulla rätt att utrycka det.
OnT:
I extravalet så kommer vi förmodligen att se ett flöde från de rödgröna till Alliansen. Därutöver blir det ett flöde från Alliansen till SD.
Vi kan hamna i en exakt likadan parlamentarisk situation som idag eller vi kan hamna i en "sittasjon" där Alliansen är största blocket och SD är fortsatt vågmästare. Vad är nu vinsten med detta? Det är möjligen att invandringsfrågan kommer upp ordentligt på dagordningen vilket nog sätter politisk press på sjuklövrarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kapten Kagge
Politiker är inga vanliga människor. De har en oerhörd makt att påverka andra människors liv och därmed är det absolut nödvändigt att noggrannt granska och kritisera vad de tar sig för. De kan genom antingen illvilja eller ren inkompetens göra skillnaden mellan liv eller död.
Citat:
Ursprungligen postat av
beaver_se
Hur var det nu med SD partiledare som fick sjukskriva sig efter all press från hotande VåldVänstern och MP folk och andra galningar... Inte fan sträckte Löven ut en hand och ville hjälpa Jimmie, inte ett bromsande ord till alla hetsare som med alla medel ville hindra demokratiska möten... Så varför skall vi krama lövet när han kastat skit omkring sig och inte än inser sina egna brister.
Så varför hjälpa en smygrasist. Vill ha ha kramar kan han få det på Sveavägen och kanske av Maggan.
En god utgångspunkt då man analyserar politik är att alla vill uppnå ett bra samhälle - sedan har de olika tankar om hur ett bra samhälle ser ut och hur vi ska nå dit. Men ingen engagerar sig politiskt i hopp om att göra illa eller för att skapa ett dåligt samhälle; anser man att en politiker försöker skapa ett dåligt samhälle så är det bättre att tala om för den personen varför man anser det och hoppas på att kunna övertyga hen om ens egna tankar än att hoppa på denne och bete sig allmänt illa.
Naturligtvis är det inte bättre att hoppa på Jimmie Åkesson än på någon annan, den här utgångspunkten försöker jag hålla gentemot alla politiker (och människor i allmänhet; alla försöker göra väl, de har bara olika tankar och förutsättningar för hur de ska nå dit) och jag tycker det gör mig till en lite bättre människa.
Nu ska förstås den bittre Flashbackaren tycka det här är naivt och dumt, men då ska man kanske fråga sig vilken världsbild som i slutändan får sig själv och andra att må bäst.