2014-12-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ullenhag kanske gav han det rådet? Menar Ullenhag anställde ju Tobias Hübinette som expertforskare för att se om Svensken är rasistisk av sig.

Ja, men Ullenhag skyllde väl på att han inte hade riktigt koll. Det kan inte han göra efter att ha sagt det i direktsändning i SVT.
Citera
2014-12-07, 22:42
Moderator
Eerieyes avatar
Jag såg bara det allra första av programmet, plus lite snuttar, för jag hinner inte spilla tid på sk-t.

Jag förmodar dock att huvudpersonerna i ärendet, alltså SD, inte fick komma till tals trots att tre belackare (Löfvén, Lööf och Krinolin) obehindrat fick lägga ut texten? Är denna min förmodan korrekt?
Citera
2014-12-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag såg bara det allra första av programmet, plus lite snuttar, för jag hinner inte spilla tid på sk-t.

Jag förmodar dock att huvudpersonerna i ärendet, alltså SD, inte fick komma till tals trots att tre belackare (Löfvén, Lööf och Krinolin) obehindrat fick lägga ut texten? Är denna min förmodan korrekt?

Korrekt.
Citera
2014-12-07, 22:48
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Haha, du kanske har rätt, men fyfan vad tragiskt om det blir så

Vi har ju sett hans slingrande vartefter han steg för steg tappat fotfästet. Han skulle ju avgå om hans budget föll men det tog han ju tillbaka väldigt snabbt när det blev verklighet. Nu tror han att han kommer att leda en framgångsrik valrörelse men alla indikationer tyder ju på brakförlust, därav desperationen.
Citera
2014-12-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullMarodoren
Är du verkligen så här låg-intelligent eller har du några ekonomiska intressen i Socialdemokraternas vansinne? 2% av Svenskarna tycker att S-MP regering är något att hänga i granen då de nästan kört landet sönder och samman på bara 2 månader.

Jag lägger inga värderingar i politiken, jag försvarar människan bakom politikern. Är ni så inne i er politiska agenda att ni helt glömmer att det är vanliga människor som innerligen vill väl (enligt sitt eget politiska perspektiv) som gömmer sig bakom de där politikerna ni hånar, hotar och föraktar?
Citera
2014-12-07, 22:58
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Han har definitivt ett av Sveriges knepigaste jobb. Mer eller mindre omöjligt uppdrag.

Enda vägen ut för sossarna rent opinionsmässigt är att bryta med kulturmarxistfalangerna. Då skulle de framstå som regeringsdugliga. Men det kan de inte göra för MP och sossefalangerna är för starka inom partiet. Så situationen är omöjlig. Det är bara för Mårran att invänta isberget och hoppas att saker löser sig av sig själv.
Ja att sträcka ut en hand ...
Skulle nog varit bättre att de behållit Juholt .
Citera
2014-12-07, 22:59
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdlundberg
Jag lägger inga värderingar i politiken, jag försvarar människan bakom politikern. Är ni så inne i er politiska agenda att ni helt glömmer att det är vanliga människor som innerligen vill väl (enligt sitt eget politiska perspektiv) som gömmer sig bakom de där politikerna ni hånar, hotar och föraktar?

Jag förutsätter att du talar om Löfven och hur han betecknar SD väljare och dess politiska företrädare?

Eller har du olika skalor på omtanken beroende på vem som gör påhoppen?
Citera
2014-12-07, 22:59
Medlem
KnullMarodorens avatar
Citat:

Det enda han vill väl är sin egen plånbok. Om du nu är så dum att du tror "politiker vill väl" då finns det inget hopp för dig.

Hade han velat väl hade han avgått som han lovade, men istället klänger han sig fast vid makten som en rabiat apa.
Citera
2014-12-07, 23:04
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Men nu ingår sådant i helt vanlig och laglig opinionsbildning. Dock inte hot, men något sådant finns inte i denna tråd.

Tycker man att en förtroendevald är en idiot, så är man i sin fulla rätt att utrycka det.

OnT:

I extravalet så kommer vi förmodligen att se ett flöde från de rödgröna till Alliansen. Därutöver blir det ett flöde från Alliansen till SD.

Vi kan hamna i en exakt likadan parlamentarisk situation som idag eller vi kan hamna i en "sittasjon" där Alliansen är största blocket och SD är fortsatt vågmästare. Vad är nu vinsten med detta? Det är möjligen att invandringsfrågan kommer upp ordentligt på dagordningen vilket nog sätter politisk press på sjuklövrarna.
Citera
2014-12-07, 23:04
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:

Politiker är inga vanliga människor. De har en oerhörd makt att påverka andra människors liv och därmed är det absolut nödvändigt att noggrannt granska och kritisera vad de tar sig för. De kan genom antingen illvilja eller ren inkompetens göra skillnaden mellan liv eller död.
Citera
2014-12-07, 23:07
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Jag tror bara Löfven just nu känner sig extremt sviken, uppgiven och sönderstressad. Det är nog inte helt lätt att vara honom just nu med tanke på den skit som öses över honom från alla håll och kanter.

Ge mannen en lugn stund, han försöker verkligen vara alla till lags och det är tydligt att han gör det som åtminstone han själv tror är det bästa för Sverige - det är mer än man kan säga om många andra.
Hur var det nu med SD partiledare som fick sjukskriva sig efter all press från hotande VåldVänstern och MP folk och andra galningar... Inte fan sträckte Löven ut en hand och ville hjälpa Jimmie, inte ett bromsande ord till alla hetsare som med alla medel ville hindra demokratiska möten... Så varför skall vi krama lövet när han kastat skit omkring sig och inte än inser sina egna brister.
Så varför hjälpa en smygrasist. Vill ha ha kramar kan han få det på Sveavägen och kanske av Maggan.
Citera
2014-12-07, 23:12
Bannlyst
Lofven har snart visat upp en hel "provkarta" hur man inte skall agera i politiken.

500 miljoner i sjon till ett nyval som bara starker SD

Nu har folk fatt upp ogonen pa vilken egocentrerad maktmanniska han ar!!

Hade han avgatt och Alliansen blivit tillfragad att styra landet sa kunde Lofven och S sen agerat stodparti at dom. Da hade han vunnit respekt

Nu ar han bara annu en makthungrig politruk som klamrar sej fast vid kottgrytorna sa lange som mojligt

En enkel fraga, varfor kallade inte Socialdemokraterna SD for "nyfascister" fore valet i september?

Svaret, de uppfyller inte kravet pa att kallas ett fascistiskt parti. Inte ens vanster-extrema Expo ar beredda att kalla dom detta.

Undrar om Unibet ger odds pa hur lange Lofven sitter kvar

Knappast till 2018! S har inte rad med fler odesdigra misstag nu. Vore skoj om SD gar om S fore valet 2018. Chanserna ar nog 50-50 till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in