2014-12-06, 14:35
Medlem
jamesdeans avatar
Oj, läste visst fel på datumet. Nelly verkar vara påläst och bra på att uttrycka sig, förhoppningsvis får hon en syl i vädret. Jag har inte lyssnat på Debatt i SR, är det samma clusterfuck som SVT Debatt med typ 40 personer i studion som pratar över varandra?
Citera
2014-12-06, 14:54
Medlem
murtennios avatar
http://www.washingtonpost.com/local/dc-bans-pot-testing-of-job-applicants/2014/12/03/4db871d2-7b2c-11e4-8241-8cc0a3670239_story.html

DC bans pot testing of job applicants
Citera
2014-12-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Oj, läste visst fel på datumet. Nelly verkar vara påläst och bra på att uttrycka sig, förhoppningsvis får hon en syl i vädret. Jag har inte lyssnat på Debatt i SR, är det samma clusterfuck som SVT Debatt med typ 40 personer i studion som pratar över varandra?
Jag tror att det bara är några få "experter".
Citera
2014-12-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
http://www.washingtonpost.com/local/dc-bans-pot-testing-of-job-applicants/2014/12/03/4db871d2-7b2c-11e4-8241-8cc0a3670239_story.html

DC bans pot testing of job applicants
Mycket bra!
Citera
2014-12-07, 09:54
Medlem
Rena vilda västern på hippt bed & breakfast
Citera
2014-12-07, 12:24
Medlem
Citat:
Det var visst inte bara "några få "experter"" som jag trodde...

Lagom rättvis uppsättning gäster där...

En pingstforskare som tjänar pengar på förbudet och drömmer om ett narkotikafritt samhälle.

En polis som tjänar pengar på förbudet och har med 99% säkerhet en extremt skev syn på droger.

En från ett behandlingshem för missbrukande ungdomar som tvångsomhändertagits av socialen, har med 99% säkerhet en extremt skev syn på droger eftersom alla han/hon träffar är missbrukare.

En morsa till en missbrukande son (personliga erfarenheter betyder ingenting), har med 99% säkerhet en extremt skev syn på droger.

En "fritidsledare" (projektledare inom Ung i X-cons) med personliga erfarenhet (betyder ingenting) av missbruk och drogförsäljning, har med 98% säkerhet en extremt skev syn på droger.

En "anhörig" med personliga erfarenheter (betyder ingenting), har med 99% säkerhet en extremt skev syn på droger.

En kristdemokrat, kommentarer överflödiga.

En moderat narkotikadomare och före detta polis.

Och en före detta missbrukare...

Magnus Linton kan köra över samtliga om han bara vill men tyvärr är för snäll, och eftersom det är så många på motståndarsidan kommer han (och Nelly (och Mattias)) få mycket mindre tid.

Nelly vet jag inte mycket om. Mattias Svensson har jag sett i någon debatt förut tror jag, men minns inte var. Jag har för mig att han var ganska smart när det gäller narkotikapolitik.

Dagens match:
Moral, myter, personliga erfarenheter, personliga åsikter, propaganda, signalpolitik vs. vetenskap, statistik och fakta.
Senast redigerad av cleft 2014-12-07 kl. 12:37.
Citera
2014-12-07, 14:08
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Det var visst inte bara "några få "experter"" som jag trodde...

Tyvärr verkar det som att det kommer bli just en sån clusterfuck som jag misstänkte. Förstår inte varför de ska bjuda in så många människor överhuvudtaget, oavsett vem de bjuder in. När det är så sjukt många människor som alla vill prata så blir det bara kaos. Slutar med att alla pratar över alla, ingen tillåts tala till punkt, alla avbryter varandra osv. Även om man skulle dela upp tiden jämnt mellan alla deltagare skulle ändå alla bara få några sekunder vardera... Förstår fan inte hur de kan tycka upplägget med 500sjutioelva debattörer i studion samtidigt är bra... Och sen som du säger, att man bjuder in random föräldrar och sånt, vad har de där att göra? Och det verkar som att det är typ 15 förbudsförespråkare mot 2 eller 3 legaliseringsföreträdare. Ser ju inte särskilt jämnt ut...

Mattias Svensson är iallafall en liberal som förespråkar legalisering. Hur påläst han är vet jag dock inte. Han har rätt åsikter men är primärt ideologiskt driven, hur pass bra kunskap han har med statistik osv är jag osäker på.
Citera
2014-12-07, 15:41
Medlem
"Hur mycket knark tål Sverige?" På P1 1600, chatten startar 15:30 på sr.se.
Citera
2014-12-07, 16:34
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Tyvärr verkar det som att det kommer bli just en sån clusterfuck som jag misstänkte. Förstår inte varför de ska bjuda in så många människor överhuvudtaget, oavsett vem de bjuder in. När det är så sjukt många människor som alla vill prata så blir det bara kaos. Slutar med att alla pratar över alla, ingen tillåts tala till punkt, alla avbryter varandra osv. Även om man skulle dela upp tiden jämnt mellan alla deltagare skulle ändå alla bara få några sekunder vardera... Förstår fan inte hur de kan tycka upplägget med 500sjutioelva debattörer i studion samtidigt är bra... Och sen som du säger, att man bjuder in random föräldrar och sånt, vad har de där att göra? Och det verkar som att det är typ 15 förbudsförespråkare mot 2 eller 3 legaliseringsföreträdare. Ser ju inte särskilt jämnt ut...

Mattias Svensson är iallafall en liberal som förespråkar legalisering. Hur påläst han är vet jag dock inte. Han har rätt åsikter men är primärt ideologiskt driven, hur pass bra kunskap han har med statistik osv är jag osäker på.

Tune in! Följ cannalisörerna på Twitter och kommentera i sociala medier!!
Citera
2014-12-07, 17:28
Medlem
Kaospojkens avatar
Hahahaha motståndarsidan är ju helt sinnessjuk i denna diskussion.

"Om man tar bort hastighetsgränsen så komme rju ingen pka för snabbt, så ska vi göra det också då???"

Haha alltså, va?

Men go on, fortsätt med eran ansvarslösa narkotikapolitik som skördar liv samtidigt som den ger enorma mängder pengar till organiserad brottslighet. Blodet är på era händer och NI lägger pengar i de kriminellas händer. Vidrigt.
Senast redigerad av Kaospojken 2014-12-07 kl. 17:31.
Citera
2014-12-07, 17:43
Medlem
Kaospojkens avatar
Blir så trött på gamla avdankade pundare som hamnade i beroende i ung ålder (i regel väldigt ointelligenta) när dessa ska prata som att legalisering skulle skada samhället som helhet med totalt ologiska resonemang. "Öööh det skulle finnas butiker med gräs så folk skulle ju köpa va".

Vet inte vilken värld du lever i men när jag var 11 år gick det runt jämnåriga och sålde droger åt den organiserade brottsligheten på skoltid i korridorerna, så att låtsas som att dagens politik på något sätt håller tillbaks tillgången är ju bara extremt komiskt.
Senast redigerad av Kaospojken 2014-12-07 kl. 17:46.
Citera
2014-12-07, 17:47
Medlem
LegaliseItNows avatar
100k!

Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Blir så trött på gamla avdankade pundare som hamnade i beroende i ung ålder (i regel väldigt ointelligenta)
Samma här, så jävla själviska som tror att det kommer gå lika dåligt för alla som det gick med dem själva.

De kan inte tänka att det finns andra personer som kan hantera drogen med högre ansvar, nej då skall man tvinga ALLA till att sluta.
Senast redigerad av LegaliseItNow 2014-12-07 kl. 17:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in