Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Vad sägs om dem här rubriken i Aftonbladet
’Lyssna nu, det är så här politiken funkar’
LENA MELLIN Inte hälften av rösterna? Då har du ingen rätt till inflytande Så*har det alltid varit, oberoende parti
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article19980605.ab
Man skulle kunna tro att de kommit till insikt om att en regering inte kan räkna med att deras politik går igenom när de bara har 38% av rösterna bakom sig.
Istället är det givetvis SD de går till angrepp mot och har en bild på en bebis i sandlådan med Mattias Karlssons ansikte.
Tror de verkligen fortfarande att de tjänar på sånt där? Förstår de inte att folk reagerar tvärt emot vad de vill?
Såg artikeln när jag gjorde min dagliga lov på Aftonbladets hemsida för att se vilka lögner de kommer med idag. Tänkte först "äntligen någon med sjukdomsinsikt!" men blev givetvis genast besviken. Otroligt låg nivå på Aftonbladet och förhoppningsvis kommer de bli straffade i det långa loppet. Alla utom de mest indoktrinerade kötthuvuden vet att extravalet inte (enbart) kan skyllas på Sverigedemokraterna utan det absolut tyngsta lasset från Stefan Löfven och S dra tillsammans med Alliansen och dess företrädare. Trots det ska all skit kletas och alla pajer kastas på just Sverigedemokraterna. Jag hoppas media fortsätter med detta, det får mina släktingar och vänner som är inbitna sossar (även en del moderater, centerpartister och kristdemokrater) att på allvar ifrågasätta både media och deras egna partier. Några överväger även att lägga sin röst på just SD.
Media gräver glatt sin egna grav utan att veta om det eller kanske till och med bry sig om det. Sen gnäller de om att minskat eller uteblivet presstöd är ett hot mot demokratin. Media
är hotet mot demokratin, eller rättare sagt är svensk media ett hot mot vår demokrati.