2014-12-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Vadå!? Menar du att du PRENUMERERAR på PAPPERSTIDNING?

Du är alltså en av dem som håller gammelmedia under armarna. FYyyy fyyy, på dig.

Säg upp skiten helt! Du kommer att erbjudas gratisabbonemang i säkert ett års tid som kan mildra din abstinens. ( min hustru är en fena på det, vi har inte betalt för en tidning på två år. ) Jag är sämre i förhandlingarna, senast försökte jag få telefonförsäljaren att betala för att jag skulle ta emot pulpen, men nej. . Hustrun är skickligare i föhadlingar än vad jag är. (fan också)

Vet inte vad du gjort, men vi andra får den i brevlådan utan att ha beställt eller betalat för den, varje vecka dessutom. Har aldrig läst den, men hönsen gillar att lämna sin avföring på den.
Citera
2014-12-05, 01:31
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
"Bra och balanserad bevakning" http://journalisten.se/nyheter/en-exceptionell-situation vilket skämt.

Kan bara instämma.

GP har svart bälte i att mörklägga och tokvinkla
Citera
2014-12-05, 06:15
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Kan bara instämma.

GP har svart bälte i att mörklägga och tokvinkla

Dom är även konst-experter numera, tavelförsäljning mitt i Femman pågår hela veckan

http://imgur.com/MmepGX2
Citera
2014-12-05, 07:04
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleshspeck1
Vet inte vad du gjort, men vi andra får den i brevlådan utan att ha beställt eller betalat för den, varje vecka dessutom. Har aldrig läst den, men hönsen gillar att lämna sin avföring på den.
DN och Svenskan? Gratis, veckovis?

Nu tror jag att vi talar om olika saker?
Citera
2014-12-05, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Dom är även konst-experter numera, tavelförsäljning mitt i Femman pågår hela veckan

http://imgur.com/MmepGX2
Några av Hjörnes favoriter månntro?
Citera
2014-12-05, 10:05
Medlem
lampross avatar
Citat:

Veckovis: det finns ju "DN3", prenumeration fre-lör-sön. Hur man får det konsekvent gratis vet jag dock ej.
Citera
2014-12-05, 10:16
Medlem
Citat:

Pratar om DN bostad som jag också svarade på.
Citera
2014-12-05, 22:49
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
De enda annonser som står ut i mängd numer verkar vara bilannonser och dödsannonser.

Bilannonsering går ju att lösa lätt på nätet med banners eller att ta över hela framsidan osv. (Ex. Nya Passat), men man klämmer ju inte gärna på med en dödsruna på snurrande banner när man dör, även om det hade vart skoj.

Hur stor del av papperstidningen finansieras av annonsering?

Är dödsannonserna nödvändigt ont? Vad tar över?
Citera
2014-12-06, 09:59
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
På förstasidan i GP idag:
"Mediekrisen ett hot mot demokratin
I tre artiklar kommer GP att ta ett grepp om mediebranschens utmaningar. Först ut är Jesper Strömbäck, professor i journalistik och politisk kommunikation, som skriver om vikten av att se mediefrågor som demokratifrågor."
Citera
2014-12-06, 11:21
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
På förstasidan i GP idag:
"Mediekrisen ett hot mot demokratin
Sant i denna aspekt: när gammelmedia går under går gammeldemokratin under. Sedan kommer ny demokrati.
Citera
2014-12-06, 12:15
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
De enda annonser som står ut i mängd numer verkar vara bilannonser och dödsannonser.

Bilannonsering går ju att lösa lätt på nätet med banners eller att ta över hela framsidan osv. (Ex. Nya Passat), men man klämmer ju inte gärna på med en dödsruna på snurrande banner när man dör, även om det hade vart skoj.

Hur stor del av papperstidningen finansieras av annonsering?

Är dödsannonserna nödvändigt ont? Vad tar över?

Dödsannonser är ett sinnessjukt ocker. Ett av de mer motbjudande grepp som gammelmedia använder sig av, att sko sig på människor i sorg. Vad är det egentligen som motiverar att en dödsannons kostar flera tusen kronor då motsvarande storlek på en födelsedagshälsning eller en annons för att sälja bilen går på nån hundring?
Citera
2014-12-06, 12:45
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Dödsannonser är ett sinnessjukt ocker. Ett av de mer motbjudande grepp som gammelmedia använder sig av, att sko sig på människor i sorg. Vad är det egentligen som motiverar att en dödsannons kostar flera tusen kronor då motsvarande storlek på en födelsedagshälsning eller en annons för att sälja bilen går på nån hundring?

Det är inte utan skäl som denna yrkesgrupp ofta benämns som Vultures i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in