2014-12-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Du spelar ju non-season, och klarar man bara grift 35 med en bra furnace och resten bra FB-gear så är man inte bra, nej. Försök att lära dig spela så välkomnar du nerfs av obalanserade saker som förstör spelet, t.ex. m6, conduit och raekor.

Lär dig att buffa är bättre än nerfa! Det är gnäll från sånna som du som har förstört hela spelet.
Citera
2014-12-06, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Lär dig att buffa är bättre än nerfa! Det är gnäll från sånna som du som har förstört hela spelet.

Du inser inte hur mycket mer det krävs för att balansera upp ALLT annat än 1 sak, i stället för att nerfa den. När du inser det, så kanske du kan komma upp i top1000.
Citera
2014-12-06, 12:05
Medlem
Citat:
Du inser inte hur mycket mer det krävs för att balansera upp ALLT annat än 1 sak, i stället för att nerfa den. När du inser det, så kanske du kan komma upp i top1000.

Du verkar ha ont om hjärnceller på riktigt. De har snart nerfat så mycket så de hade tjänat på buffa från början istället. Och visa din profil så resten av världen kan få skåda din gudabenådade talang i spelet. Du verkar ju veta bättre än alla andra.
Citera
2014-12-06, 16:28
Medlem
Lanoos avatar
Citat:

Borde dom inte gå igenom build för build successivt istället och göra att många builds funkar? Istället för att förstöra alla builds långsamt men säkert?
Som MrJim säger, va ska vi spela till slut? T3 och grift5? Hela målet med spelet måste ju vara att ha en viss progression?
Citera
2014-12-06, 16:47
Medlem
nanashis avatar
Ok småbarn, kan ni inte ta erat påhoppskrig till PM istället för att sitta och poängtera att Diablo handlar om skills femtielva gånger?
Citera
2014-12-06, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Borde dom inte gå igenom build för build successivt istället och göra att många builds funkar? Istället för att förstöra alla builds långsamt men säkert?
Som MrJim säger, va ska vi spela till slut? T3 och grift5? Hela målet med spelet måste ju vara att ha en viss progression?

Det sker buffs hela tiden, men om 3 set buffas och 1 set nerfas, så kommer allt fokus på det set som nerfas. Progression går framåt, jag vet inte vad du pratar om. Sunwoko och M6 fixas nu. Sunwoko blir bättre på alla sätt, och m6 blir mer baserat på hur man spelar och inte på hur mycket tur man har när man är afk. Att odödliga DHs och conduit nerfas är självklara, folk som påstår att det var onödigt kan gå tillbaka till The Sims eller vilket jävla spel såna helst föredrar.
Citera
2014-12-06, 17:35
Medlem
Citat:
Det sker buffs hela tiden, men om 3 set buffas och 1 set nerfas, så kommer allt fokus på det set som nerfas. Progression går framåt, jag vet inte vad du pratar om. Sunwoko och M6 fixas nu. Sunwoko blir bättre på alla sätt, och m6 blir mer baserat på hur man spelar och inte på hur mycket tur man har när man är afk. Att odödliga DHs och conduit nerfas är självklara, folk som påstår att det var onödigt kan gå tillbaka till The Sims eller vilket jävla spel såna helst föredrar.

När fan buffades 3 set? Jag ser 1 buff och en jävla massa nerfs! Öppna ögonen! Du e garanterat en monk som sitter och gnäller på allt och alla.
Citera
2014-12-06, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
När fan buffades 3 set? Jag ser 1 buff och en jävla massa nerfs! Öppna ögonen! Du e garanterat en monk som sitter och gnäller på allt och alla.

Är det jag som gnäller? Jag är glad över att raekor, conduit och odödliga DHs nerfas. Precis som alla andra spelare som bryr sig om spelet är. Nu kan man faktiskt spela s2.
Citera
2014-12-06, 17:54
Medlem
Citat:
Är det jag som gnäller? Jag är glad över att raekor, conduit och odödliga DHs nerfas. Precis som alla andra spelare som bryr sig om spelet är. Nu kan man faktiskt spela s2.

Ja det är du som har gnällt helatiden. Vi andra tyckte att spelet va bra som den var!
Citera
2014-12-07, 00:10
Medlem
Lanoos avatar
jag kan väl öppet erkänna att en stor del av mitt missnöje ang att dom pajjar en del build är för att jag slitit som en hund för att hitta just dessa delar. jag vill tex inte tänka på hur många bloodshards jag bränt på att få tag på ett par trifecta taskers. nu är det ju bara att skicka dem åt skogen och "börja om".
klart fan det är något som svider. tur jag sparat på ett par trifecta marauders just in case.
Citera
2014-12-07, 00:46
Medlem
swebarbs avatar
nu ska conduit bli sämre på single target enemies och något bättre mot multiple och skadan kommer bli på din main damage och inte efter riftens nivå som tidigare.
Citera
2014-12-07, 00:54
Medlem
Fan vad skoj.
Ser att endel av er har använt M6 DH, att den räknades som bäst ett tag.
Nu har inte jag spelat på flera månader så jag vet inte vad som hänt efter det.

Men tittar jag på M6 builden så är det EXAKT den builden jag körde med i början på RoS som många av er garvade åt mig när jag sa att jag körde den. Många av er tyckte den var ineffektiv.
Endel av er tyckte jag var dum i huvudet som använde Sentries med Marauder setet och Bombardier Rucksack , när jag körde Ballistics, Spitfire turret och Wolf Companion.

Så kul att se att ni som sa att jag var en idiot hadde fel.

Källa:
22-10-2014: http://www.diablofans.com/builds/90-ultimate-end-game-m6-detailed-guide-update-22-10-2014
30-06-2014: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/13271407601
Oktober 2014: http://www.reddit.com/r/Diablo3DemonHunters/comments/2hecj7/rank_1_dh_tier_45_is_a_m6_lightning_build_with/
Nr 2 i Softcore listan just nu kör min build jag berättade om i April: http://www.diabloprogress.com/hero/gabynator-1902/Gabynator/52653022

På den tiden jag pratade om M6 (i April 2014), så var det Elemental arrow och Cluster arrow som gällde och ni garvade åt min build, och kallade mig idiot och dylikt.
Min M6 i April 2014 var alla djur (Marauder set), Wolf companion runa plus 5-6 Sentries (Bombardier rucksack) och Cluster Arrow (lades till lite senare).

Hur som helst tänker inte gå in i diskussion med någon av er igen, ville bara att ni ska tänka er för innan ni hackar på folk pga ett spel. I detta fallet hadde jag rätt och alla ni som var emot mig hadde fel.
Uppenbarligen , då M6 är väldigt populärt just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in