2014-12-05, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Det behöver dessutom inte handla om slarv. Vad jag minns från skoltiden så florerade siffran 6 miljoner och gaskammare mer eller mindre konstant. Givetvis var det lite bilder från Babij Jar, de klassiska bilderna från Dachau osv. Istället för att det skulle handla om slarv är jag mer inne på att förintelsen, som så ofta påpekas här, är komplex. Det inkluderar mer än bara gaskammare men för att göra en ordentlig genomgång under skoltid så skulle man behöva en ansenlig mängd fler timmar än vad som lär ligga i läroplanen. Alltså kokar man helt enkelt ner det till 6 miljoner judar och gaskammare.

Igen:

Citat:
Istället för att det skulle handla om slarv är jag mer inne på att förintelsen, som så ofta påpekas här, är komplex.
[...]
Alltså kokar man helt enkelt ner det till 6.

MasterBait är mer inne på slarv:

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait

Jo, det finns säkert en hel del slarv och generaliseringar som ligger bakom jargongerna. Men tyvärr har det också funnits en tendens att demonisera tyskarna och nazisterna. Det har varit okej att s.a.s. "snacka skit" om tyskarna oavsett deras skyldighetsgrad, bara för att de drogs in i WW2 och blev en del av det.

Men det är inte okej.[...]

Men slarvet som inte är okej har bara uppmärksammats av förnekarna:

Citat:
Att 6.000.000 judar blivit gasade är en jargong hos just förnekarna, inte hos de återstående 99,9999% av befolkningen.

Men hur har de återstående 99,9999% av befolkningen skaffat sig en sådan insikt i förintelsens komplexitet?

Hur undkom den förkrossande majoriteten nerkoket/slarvet?

Jfr:

Citat:
[...] De allra flesta vet [...] att man dödade judar på andra sätt än genom galning. F.ö. brukar "vanliga" människor inte uttrycka sig kategoriskt eller tvärsäkert om de inte är absolut säkra på det som de talar om.

De allra flesta vet att man dödade judar på andra sätt än genom gasning, men väldigt få håller reda på siffrorna:

Citat:
Det är väldigt få som håller reda på siffrorna. Det är nog rätt få som vet hur många som gick åt i förintelsen och ännu färre hur många judar det var.

De har missat nerkoket/slarvet till 6 (CreepyCrawl ovan)?

Det (nerkoket/slarvet) har bara gått hem hos förnekare?

....................

Kan Babords klassiska formulering av hur ett ifrågasättande av hemskheterna under förintelsen uppkommit, ge vägledning? :

Citat:
Ursprungligen postat av Babord
För min del tror jag dock att ett ifrågasättande av hemskheterna under förintelsen, lättast uppkommer genom det som faktiskt förekom där!
(FB) Förintelsen och skolan

Fast det faktiskt förekommande som får tvivlet att uppkomma är uppenbart för alla som inte är fall för psyket:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
En annan sak som är slående med denna förintelse eller det mekaniserade massmord som det beskrevs är det svala intresse segermakterna hade att ta reda på hur det gick till.

Inte alls.
Hur det gick till är uppenbart for alla som inte är fall för psyket.

/VV
(FB) (WW2) - Auschwitz

Jag vill inte undanhålla läsarna ett annat replikskifte från (FB) Förintelsen och skolan :

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
P.P.S. Vad gäller historiska händelser så tror jag lika lite på att Förintelsen har ägt rum som att slaget vid Lützen har ägt rum. Jag *vet* att dom har ägt rum.

Ja. Det är tur att man inte tar dessa förnekare på särskilt stort allvar i samhället iallafall.

Fast samme StateCollapse skrev om den befarade effekten av lite elev-research i sin TS!!!!:

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
[...]
Tänk om en elev gör lite research om lärarens felaktiga påståenden om påhittade tortyrscener och liknande, då börjar eleven säkerligen också ifrågasätta fler saker i Förintelsen...

Läs sen vad Babord trodde igen (ovan)!!!!

Tänk om !!!!!!!

Granska nerkoket!!!
Senast redigerad av Erleb 2014-12-05 kl. 02:47.
Citera
2014-12-05, 05:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Det behöver dessutom inte handla om slarv. Vad jag minns från skoltiden så florerade siffran 6 miljoner och gaskammare mer eller mindre konstant. Givetvis var det lite bilder från Babij Jar, de klassiska bilderna från Dachau osv. Istället för att det skulle handla om slarv är jag mer inne på att förintelsen, som så ofta påpekas här, är komplex. Det inkluderar mer än bara gaskammare men för att göra en ordentlig genomgång under skoltid så skulle man behöva en ansenlig mängd fler timmar än vad som lär ligga i läroplanen. Alltså kokar man helt enkelt ner det till 6 miljoner judar och gaskammare.

Japp jag håller med dig, fullständigt. På 70 talet när jag växte upp, så var det bara kort notis om själva förintelsen. Det var typ "6 miljoner gasades i Auschwitz", vilket gjorde man ytterst tvekande. Liksom många förnekare i dag. Vilket har fått stora följder i efterhand. Som tur hade jag min morfar, som var tysk fångvaktare i ett läger i Danmark. Men det är inte mycket man fick ur av honom. Men jag frågade inte så mycket om själva " förintelsen" eftersom jag var mer intresserad av själva heroisk insatser vid fronten. Vilket han aldrig var.
Citera
2014-12-05, 05:54
Medlem
Herkulesbigs avatar

Vem ska ta dig på allvar, när du har svårt bemöta sakerna . Blide det för svårt för dig ?

Du kan väl nämna en sak från Nordfront som vi kan ta upp ? Eller det blir för jobbigt för dig?
Citera
2014-12-05, 09:30
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10010
Mitt första inlägg besvarar allt som behöver sägas,

Här är 10010s inlägg: (FB) Påstådd förintelseöverlevare besökte min skola. Helt substanslöst, ger inga svar. 10010 har bevisligen ingenting att backa upp sina påståenden med och verkar inte ha någon som helst koll på ämnet. Inte heller har han någon aning om källorna till det som skrivs i Nordfrontlänkarna. Snacka om patetiskt troll.
Citera
2014-12-05, 19:49
Medlem
10010s avatar
Allt som behöver diskuteras som är väsentligt i den här tråden finns i mina tidigare inlägg, filmer samt artiklar. Sedan kan man bygga vidare utifrån det.
Jag vill inte vara taskig med jag får den känslan att du är arbetslös Masterbait och för att försöka projicera bort din besvikelse över dig själv så ondgör du dig på meningsmotståndare eller kritiker till den bluff du är naivt troende på, som mig då i fallet. Jag har ett litet vänskapligt råd, hade du engagerat all din tid att skaffa ett arbete så hade sluppit producera sörja och dessutom sluppit att tvinga forskare till att smaka på den

Jag hoppas den sista biten inte blev för personlig jag menar bara väl, jag upplever att det finns potential för dig att växa i din tankeverksamhet men att du hämmas pga av en fundamentalistisk tro på siffran 6 000 000.

https://www.nordfront.se/forintelsen.smr

https://www.youtube.com/watch?v=Dda-0Q_XUhk

Lycka till i framtiden, och använd samtalsterapi och annan rehabilitering för komma över dina hinder och personliga problem, och som är ett alternativ att berika sig själv, vilket också stämmer in på dina gelikar.

Så avslutar vi ceremonin med en liten trudelutt för att befästa kampviljan: https://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o

PS naturligtvis går det att byta bort namnet [Masterbait] mot [Herpesbig] eller [D00nkey] i formeln!
Senast redigerad av 10010 2014-12-05 kl. 19:52.
Citera
2014-12-05, 20:03
Medlem
Citat:
Allt som behöver diskuteras som är väsentligt i den här tråden finns i mina tidigare inlägg, filmer samt artiklar. Sedan kan man bygga vidare utifrån det.
Jag vill inte vara taskig med jag får den känslan att du är arbetslös Masterbait och för att försöka projicera bort din besvikelse över dig själv så ondgör du dig på meningsmotståndare eller kritiker till den bluff du är naivt troende på, som mig då i fallet. Jag har ett litet vänskapligt råd, hade du engagerat all din tid att skaffa ett arbete så hade sluppit producera sörja och dessutom sluppit att tvinga forskare till att smaka på den

Jag hoppas den sista biten inte blev för personlig jag menar bara väl, jag upplever att det finns potential för dig att växa i din tankeverksamhet men att du hämmas pga av en fundamentalistisk tro på siffran 6 000 000.

https://www.nordfront.se/forintelsen.smr

https://www.youtube.com/watch?v=Dda-0Q_XUhk

Lycka till i framtiden, och använd samtalsterapi och annan rehabilitering för komma över dina hinder och personliga problem, och som är ett alternativ att berika sig själv, vilket också stämmer in på dina gelikar.

Så avslutar vi ceremonin med en liten trudelutt för att befästa kampviljan: https://www.youtube.com/watch?v=mpCRj-pOR3o

PS naturligtvis går det att byta bort namnet [Masterbait] mot [Herpesbig] eller [D00nkey] i formeln!

Det finns flera fel i Palmblads artikel på Nordfront. Bl.a. gällande Anne Frank, Fred Leuchters resultat, Hilberg och befolkningsstatistiken.

Jag förstår verkligen inte varför ni använder det Youtube-klippet så ofta. Sambanden man har hittat säger ingenting.

Du är inte precis rätt person att föreslå terapi.

Här förklarar du hur du skulle vilja mörda en person.

Citat:
Klätt mig i folkdräkt och mitt på blankaste dan i rusningstid greppat första bästa babbe, halshuggit fanskapet med kniv och skrikit slagord som Bevara Sverige Svenskt! Helst skall det bara forsa med blod, sedan sluter samtliga svenskar upp och börjar applådera och busvissla över min prestation, gamla som unga. Sedan håller jag lite blygt ett tacktal och går därifrån nöjd som satan med ett stort leende på mina läppar och en blodig patriotisk folkdräkt som luktar slagfält. Det om något borde minska asyltrycket till Sverige för en lång överskådlig tid.

Drömma kan man ju.

Du är en dåre som inte verkar ha någonting att tillföra diskussionen. Den enda anledningen till att du är här verkar vara för att tillfredsställa ditt behov av att spy galla över folk.
Citera
2014-12-05, 20:36
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:

Inte en enda seriös källa eller källa med någon form av underbyggnad som källor, bevis eller öht någon form av hållbar argumentation. Ihåligt skitsnack och nej, inget väsentligt.

Citat:
Jag vill inte vara taskig

Den där lögnen var extremt genomskinlig.

Citat:
... jag får den känslan att du är arbetslös Masterbait och för att försöka projicera bort din besvikelse över dig själv så ondgör du dig på meningsmotståndare eller kritiker till den bluff du är naivt troende på, som mig då i fallet. Jag har ett litet vänskapligt råd, hade du engagerat all din tid att skaffa ett arbete så hade sluppit producera sörja...

Tyvärr kan jag inte glädje dig. Jag har egna företag med tre heltidsanställda (inte många, jag vet, men ändå...). Men jag har också 2 barn och har valt att vara föräldraledig på halvtid under den här perioden. Så visst har du rätt i att jag har alldeles för mycket tid att döda.
... Men vi vet alla att det var ju dig själv du skrev om. Kanske vill du innerst inne att vi ska tycka synd om dig? Din mamma har förmodligen givit dig alldeles för lite kärlek....
Citera
2014-12-06, 04:35
Medlem
10010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Det finns flera fel i Palmblads artikel på Nordfront. Bl.a. gällande Anne Frank, Fred Leuchters resultat, Hilberg och befolkningsstatistiken.

Jag förstår verkligen inte varför ni använder det Youtube-klippet så ofta. Sambanden man har hittat säger ingenting.

Du är inte precis rätt person att föreslå terapi.

Här förklarar du hur du skulle vilja mörda en person.

Du är en dåre som inte verkar ha någonting att tillföra diskussionen. Den enda anledningen till att du är här verkar vara för att tillfredsställa ditt behov av att spy galla över folk.

Sambanden säger allting, judarnas fixering vid talet 6 000 000 och att juden skulle vara det eviga offret i alla sammanhang, vilket ligger till grund för fabeln "förintelsen". Du* har redan bölat en gång över min fiktiva berättelse hur ett mord skulle gå till i mordtråden och att du fortfarande har trauma över en fiktiv berättelse är ju ganska oroväckande, verkar som mitt förslag till terapi skulle bota råda bot på din melankoli. Jag är träffsäker i min kritik, och det är ju den smärtan du känner mest av allt med att döma tonläget hos dig och dina medlöpare. Kul att du tycker jag är så intressant att du läser igenom mina inlägg för nöjets skull tyvärr kan jag inte säga detsamma om dig.

Citat:
Inte en enda seriös källa eller källa med någon form av underbyggnad som källor, bevis eller öht någon form av hållbar argumentation. Ihåligt skitsnack och nej, inget väsentligt.

Du har fått all världens alternativa källor och underhållningsprogram, antingen läser du och går vidare med ditt liv eller så låter du bli och fortsätter gråta blod till mig.

Citat:
Den där lögnen var extremt genomskinlig.

Det får stå för dig, jag menar faktiskt väl även om jag skämtar till det emellanåt.

Citat:
Tyvärr kan jag inte glädje dig. Jag har egna företag med tre heltidsanställda (inte många, jag vet, men ändå...). Men jag har också 2 barn och har valt att vara föräldraledig på halvtid under den här perioden. Så visst har du rätt i att jag har alldeles för mycket tid att döda.
... Men vi vet alla att det var ju dig själv du skrev om. Kanske vill du innerst inne att vi ska tycka synd om dig? Din mamma har förmodligen givit dig alldeles för lite kärlek....

Kan du dra rövarhistorier om förintelsebluffen så kan du nog hitta nya angående din arbetslöshet, men schysst story brorsan! Tack för omtanken, jag mår prima och jag noterar att du är inställsam, får jag vetskapen om ett jobb som inte kräver särskilt mycket hjärnverksamhet så skall du bli den lyckliga som jag först hör av mig till

Mina tips till nästa gång om ni vill ha en mer djupare diskussion så kanske det första är att inte klä sig i pajas kostymer och prata jiddisch med mig och börja med sandlådan, det blir så mycket enklare och intressantare om man börjar med en hög nivå på debatten istället. Tyvärr har ni haft dåligt inflytande på mig och fått mig att sjunka nästan till samma låga nivå som er själva. Jag kommer hädanefter att försöka arbeta aktivt för att fortsätta tillhöra divisionen ovanför, som innan jag utsattes för det här kuppförsöket att smutskasta mig.

* Det kan ju vara en annan pajas som försökt med samma metod, men det är ju ingen skillnad på pajaser och pajaser eller hur? Så känn dig träffad.
Senast redigerad av 10010 2014-12-06 kl. 04:37.
Citera
2014-12-06, 10:25
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Du har fått all världens alternativa källor och underhållningsprogram,
...
. Jag kommer hädanefter att försöka arbeta aktivt för att fortsätta tillhöra divisionen ovanför, som innan jag utsattes för det här kuppförsöket att smutskasta mig.

"Källor" med betoning på "alternativa" och "underhållning" Du har inte gett någon "källa", endast några få länkar där det förekommer lösa påståenden, helt utan uppbyggnad.

Flera personer har frågat om varför du tror på förnekarna, vad du har fått din övertygelse från. Men du kan uppenbart inte svara. Andra förnekare av högre kaliber kan nämna namn, källor och argumentera. Det framgick direkt att du är helt okunnig om det du skriver om. Du har inte nämnt en enda källa och känner uppenbarligen inte till IHR, Codoh, Stormfront, Leuchter, Irving, Leuchter eller Faurisson.

Smutskastad? Det är i smutsen du har stått hela tiden. Tönt.
Citera
2014-12-07, 10:13
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Sambanden säger allting,

Ja, när Erleb kommer in och försöker rädda dig begriper nog alla att du bara sitter och svammlar nere i dyn.
Kan du inte ens försöka svara på de frågor som ställs?

/VV
Citera
2014-12-07, 16:27
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Sambanden säger allting, judarnas fixering vid talet 6 000 000 och att juden skulle vara det eviga offret i alla sammanhang, vilket ligger till grund för fabeln "förintelsen".

10010, nu är det väl så ( i alla fall i trådarna ang förintelsen) att det är förnekarna som har sin fixering vid 6 miljoner talet?
Citera
2014-12-07, 16:37
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
Spam.

Erleb, vad villl du ha sagt? Att du kan klippa och klistra är har du gjort klart. Kan du inte också berätta vad du försöker säga. Tror du att dina obegripliga inlägg gör att någon kille eller tjej plötsligt hajar till och får hela världsbilden pulveriserad i ett ögonblicksverk?
Senast redigerad av varmluftsballong 2014-12-07 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in