2014-12-05, 19:31
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
Vad tycker ni om airwalk?
Först var jag sugen nu känns det inte så bra.
Samma efekter och en kass final
Sen så har jag köpt bara 1 gång från linders (ppx1100)
Och det var inget o hänga i granen.
Mmm håller med dig nu , det hade fan inte skadat med crackling i den. Men den är billig, ljusstark och lär väl lysa upp halva stan
Citera
2014-12-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Men Tiger Whip eller Fire Balls är alltså inget alternativ?
FireBalls känns dyra, och om poängen med dem är att de ger olika färger, men du inte ens reagerade på det.... Tveksamt va? Tror jag hellre biter i det sura äpplet och gör egna. Snålar jag klarar jag mig kanske på en låda...

Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Är det fel av mig att tänka att den med Red Strobes är dubbelt så prisvärd ?
Nitratet i stroben är en väldigt liten del av den totala massan, så dubbelt... tveksamt. Men visst, sett till kemikaliepriserna, kan den vara mer prisvärd.

B!
Citera
2014-12-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Jag gjorde uträkningarna mest att ha till en extra hjälp för att se om en tårta är prisvärd.
Är inte redo för att bygga själv, men det känns jäkligt lockande att göra nån gång i framtiden .

Det intressanta för min del är skillnaden i pris av dem olika kemikalierna sinsemellan. Mindre vilket företag som säljer alla kemikalierna billigast.

Tänker så här ..

En Red strobe innehåller mest Strontium Nitrat
En Willow mest Kalium Nitrat

Och Strontium Nitrat kostar det dubbla mot vad Kalium Nitrat kostar på PG siten.

Tårta med bara Red Strobes, 1 kilo Pyromassa och kostar 1000kr
Tårta med bara Willows, 1 kilo Pyromassa och kostar 1000kr

Är det fel av mig att tänka att den med Red Strobes är dubbelt så prisvärd ?

"Jag" tycker det är fel att tänka så men alla är vi olika

Om den är prisvärd ligger i betraktarens ögon.

Red strobe massa brinner normalt sett långsammare gentemot "willow's" och behöver således mindre massa. Så ditt exempel är inkorrekt oavsett.

Oavsett så är det andra aspekter som väger in som tex kvalitet. Exempel som man kan se tydligt är krevaden och spridningen mm mm

Edit såg att andra skrivit nu med och vill flika in att din tanke är god
Senast redigerad av fckiamdead 2014-12-05 kl. 19:40.
Citera
2014-12-05, 21:29
Medlem
zyzlites avatar
Ser även att Sven har tagit in Norrskens Bomb. Riktigt fin, tror jag köpte den hos min lokala säljare förra året för 149 eller något. Väldigt smal och ostabil. Måste fästas i något helst. Men stora krevader i vilket fall. Rekommenderas om han slår det priset!
Citera
2014-12-05, 21:45
Medlem
Tigerskotts avatar
Nu börjar det verkligen att klia i fingrarna!

Avvaktar och funderar på vissa raketsatser, kanske blir en Mega Assortement från Svea? Öob kan ha väldigt bra priser och förra året köpte jag Allstars för 49 kr(tror jag det var) och dom var mycket prisvärda! Får se vad dom erbjuder för godsaker i år!
*2 paket 50mm kaskadbomber från Royal Party är iaf givet!

Snubblade på en film från nyår 2013/2014 från Möllan i Malmö och även jag som "pyroman" skulle inte våga vara i närheten! En 3" titansalut dras av på gatan vid runt 55 sekunder.
Mycket fyrverkerier iaf men många används på helt fel sätt
https://www.youtube.com/watch?v=-3q_RKbKyps
Citera
2014-12-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Snubblade på en film från nyår 2013/2014 från Möllan i Malmö och även jag som "pyroman" skulle inte våga vara i närheten! En 3" titansalut dras av på gatan vid runt 55 sekunder.
Mycket fyrverkerier iaf men många används på helt fel sätt
https://www.youtube.com/watch?v=-3q_RKbKyps

Inte konstigt att massa folk skadar sig varje år när sånt där räknas in i statistiken.

För övrigt så verkar årets erbjudanden kommit upp här:

http://www.fyrverkerioutlet.se/erbjudande
Citera
2014-12-05, 22:51
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulkvarn
Inte konstigt att massa folk skadar sig varje år när sånt där räknas in i statistiken.

För övrigt så verkar årets erbjudanden kommit upp här:

http://www.fyrverkerioutlet.se/erbjudande

Hmm två tårtor med egen design, Final Detonation ser man att den är från Extremefireworks. Kan det vara Flower Power med egen etikett?
Citera
2014-12-05, 23:01
Medlem
mrbooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Hmm två tårtor med egen design, Final Detonation ser man att den är från Extremefireworks. Kan det vara Flower Power med egen etikett?
Kolla första sidan också
Citera
2014-12-06, 02:48
Medlem
Bazecoons avatar
Är Mega bomb så mäktig som den verkar på filmklippet? Vad tycker ni andra? Är denna tårta värd sina 249 kroner?
Citera
2014-12-06, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Är Mega bomb så mäktig som den verkar på filmklippet? Vad tycker ni andra? Är denna tårta värd sina 249 kroner?

Är ju bara 8 skott men stora effekter och bra knall och fina färger

Tycker den är värd det
Citera
2014-12-06, 08:41
Medlem
Harrybs avatar
Citat:

Har inte sätt den irl. Men det är 8 skott x 38mm, och du kan lugnt hitta 7x50mm skott hos olika leverantörer för 150-200kr. Försök gå på provskjutningar, eller våga köpa grisen i säcken.
Citera
2014-12-06, 09:11
Medlem
Citat:

Bonnen säljer 6st 45mm kaskad bomber för 100:- så för 198:- får du en "tårta" med 12st 45mm om du seriekopplar dom, och det är bra mycket bättre effekter på dom..

I princip inga sådana tårtor är prisvärda..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in