2014-12-05, 17:09
Medlem
Säg att du vill ha såsen på sidan?
Citera
2014-12-05, 17:54
Bannlyst
har då aldrig sett något kebabhak som har annat än röd/vit sås i Stockholm..

fast nu äter jag ju inte kebab sedan länge då jag inte vill ha mina såser med ''extra kärlek'' i...
Citera
2014-12-05, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
har då aldrig sett något kebabhak som har annat än röd/vit sås i Stockholm..

fast nu äter jag ju inte kebab sedan länge då jag inte vill ha mina såser med ''extra kärlek'' i...
Uppsala ar röd och vit
Citera
2014-12-05, 21:25
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taste
Inne på mitt tredje år i Sthlm och jag letar fortfarande efter en Pizzeria med kebabsås (och NEJ vit och röd sås är inte kebabsås). Kebabsås är just kebabsås, precis som bearnaise är bearnaise. Röd sås är tomatsås och vit sås är vitlöksås.

Kebabsås kan i de flesta fall fås i de olika styrkorna mild, mellan och stark och har ett svagt rosa-aktigt utseende.

Kebab Stockholm: http://goo.gl/2d234b
Kebab i övriga delar av Sverige: http://goo.gl/mzHNjI

Finns det någon Pizzeria inom tull som har kebabsås?

Pizzeria Valentino (Upplands Väsby ) är den enda Pizzerian i 08-området jag hittat hittills med riktig sås.

Fotnot 1. Ja det finns många trådar om kebab men ingen aktuell tråd och ingen som lyfter fram ordentliga Pizzerior med ordentlig kebabsås.

Fotnot 2. Svar som handlar om andra Pizzerior utan kebabsås eller diskussion om kebabsåsens äkthet undanbedes.

Piccolo Angelo, Hornstull. Smaklig spis!
Citera
2014-12-06, 12:05
Medlem
Kan på riktigt tipsa om en pizzeria som jag tror heter sjövikspizzeria. Ligger i Årstadal. inte riktigt söderort, men ligger nästgårds ändå.
Citera
2014-12-06, 12:49
Medlem
Lötsjö pizzeria ja Sundbyberg har riktig kebabsås och god sådan också =)
Citera
2014-12-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton

Ska testas! Tack för tipset!
Citera
2014-12-06, 21:44
Medlem
Zests avatar
Saknar verkligen den goda kebabsåsen något enormt och även "riktigt" goda pizzor här i sthlm.

När jag flyttade hit för snart 11 år sedan, från Borås, så fick jag helt sonika med mig receptet från min lokala pizzeria.

Har fortfarande inte hittat ett favoritställe här - och då bor vi dörr i dörr med en pizzeria - då de flesta ställena häromkring verkar köra efter samma recept. Knäckebrödsbotten och så lite fyllning som möjligt. Och antingen vit sås eller röd.

Fått gå över till inbakade pizzor istället så det blir lite kladdigt och gott och om jag inte orkar vispa ihop den riktiga kebabsåsen så tar jag med mig deras vita sås och kör i lite chilisås, kryddor etc för att komma lite närmre den goa åtminstone..

Läste om pizzerian nu i Hornstull i tråden och ska testa den åtminstone då den inte ligger långt från oss - tackar för tipset!
Citera
2014-12-07, 06:23
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
Saknar verkligen den goda kebabsåsen något enormt och även "riktigt" goda pizzor här i sthlm.

När jag flyttade hit för snart 11 år sedan, från Borås, så fick jag helt sonika med mig receptet från min lokala pizzeria.

Har fortfarande inte hittat ett favoritställe här - och då bor vi dörr i dörr med en pizzeria - då de flesta ställena häromkring verkar köra efter samma recept. Knäckebrödsbotten och så lite fyllning som möjligt. Och antingen vit sås eller röd.

Fått gå över till inbakade pizzor istället så det blir lite kladdigt och gott och om jag inte orkar vispa ihop den riktiga kebabsåsen så tar jag med mig deras vita sås och kör i lite chilisås, kryddor etc för att komma lite närmre den goa åtminstone..

Läste om pizzerian nu i Hornstull i tråden och ska testa den åtminstone då den inte ligger långt från oss - tackar för tipset!

Kan du inte dela med dig av receptet? Kanske i PM om du inte vill sprida det till alla.
Citera
2014-12-09, 22:52
Medlem
Känner en kille som haft en pizzeria. Han sa att man har a-fil, gräddfil och majonäs som grund. Det ska även vara bostongurka och kryddor som aromat, kebabkrydda, paprikapulver och salt & peppar. Minns inte vad det ska vara mer men kan kolla upp det imorgon.

Det är lite skumma ingredienser som de kör med, de använder apelsinjuicekoncentrat i pizzasalladen bland annat så det kan säkert finnas i kebabsåsen också plus lite andra skumma ingredienser
Senast redigerad av BenWW 2014-12-09 kl. 22:54.
Citera
2015-01-26, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton

Igår gjorde jag äntligen slag i saken och tog mig till Piccolo Angelo. Bakis som en björn ramlade jag in på pizzerian och frågade om de hade kebabsås. Till svar fick jag: "Vilken styrka vill du ha?" Jag föll ner på knä och prisade JerryCotton!

Kebabtallrik med mellan & stark kebabsås: http://imgur.com/3pIr7FN
Citera
2015-01-26, 10:12
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taste
Igår gjorde jag äntligen slag i saken och tog mig till Piccolo Angelo. Bakis som en björn ramlade jag in på pizzerian och frågade om de hade kebabsås. Till svar fick jag: "Vilken styrka vill du ha?" Jag föll ner på knä och prisade JerryCotton!

Kebabtallrik med mellan & stark kebabsås: http://imgur.com/3pIr7FN

Haha... Tackar! Vet ju hur eländigt det är på såsfronten i Sthlm, då är Piccolo Angelo en liten oas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in