2009-07-24, 22:59
Medlem
Inanimateds avatar
Vänner! Jag och många andra har nu letat länge nu efter en pizzeria i Stockholm som serverar stora goda pizzor med goda ingredienser med s.k kebabsås på som är populär ute i landet. Med kebabsås tänker jag på en fetare vit sås (inte blaskig vitlöksås), men många blandar ihop begreppet med tomatsås som förvisso passar utmärkt på kebabtallrik men som kanske inte blir så gott på pizza i mitt tycke.

Är det någon som hittat nåt ställe i Stockholms där sådan kebabsås finns? Vem kan guida oss? Plus i kanten för tips runt söderort!

Exempel:
http://sv.tinypic.com/r/28covmd/3
http://i31.tinypic.com/28covmd.jpg

Vi är inte ute efter:
*Pizza som kostar 35kr från nåt sonkställe där bagaren tar fram nån gammal målarburk med blask-sås som stinker vitlök eller tomatsås när man ber om kebabsås.
*Fin-i-kanten-pizza från restaurang med märkvärdiga ingredienser på som man lika gärna kan göra hemma.

Saker vi kan hoppa över i denna tråd:
*"Fan vad äcklig bilden ser ut, är det sperma på?"
*Landet suger, Stockholm suger bla bla o.s.v...
*"Jag gillar tomatsås mera och måste försvara min åsikt på Internet"

M.a.o bara tips på ställen i vår fantastiska stad som uppfyller nämnda kriterier tack
Senast redigerad av Inanimated 2009-07-24 kl. 23:02.
Citera
2009-07-24, 23:09
Medlem
CommonKnowledges avatar
Kom istället till enda staden som kan sina pizzor och som har dom godaste i Sverige, Norrköping! En och en halv timma bort, och det är det värt kan jag lova.
Citera
2009-07-24, 23:12
Medlem
-jOE!s avatar
Har länge letat efter god kebabsås i Stockholm också men inte lyckats. Den godaste kebabsåsen har jag fått i Trollhättan.
Citera
2009-07-24, 23:13
Medlem
MaymuneNs avatar
Du menar mildsås?
Citera
2009-07-24, 23:15
Medlem
Inanimateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaymuneN
Du menar mildsås?

Ja En fin mild och len sås som samtidigt är lite tjockare men inte tjock som dressing.
Citera
2009-07-24, 23:26
Medlem
quaertys avatar
Kebabsås tycks vara det finaste vi har i Sverige.

Det är väldigt festligt när ni, oftast lantbrukare, berättar hur en riktig kebabsås ska smaka. En sås som Nasse-Robban svängde ihop på en kvart 89.

En liten redogörelse för vad "riktig" kebabsås är vore skoj. Majonnäsbaserad gissar jag på. Och äcklig.
Citera
2009-07-25, 00:37
Medlem
Quorthons avatar
Snarare yoghurt-baserad. En kebabsås skall i mitt tycke vara rosa. Tycker de flesta ställen har bra kebabsås här i Falun.
Citera
2009-07-25, 01:30
Medlem
OBFKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Har länge letat efter god kebabsås i Stockholm också men inte lyckats. Den godaste kebabsåsen har jag fått i Trollhättan.
Även jag har letat god kebabsås i Stochholm men inte hittat något värdigt, skulle vara jävligt bra om någon kunde tipsa.
Och jag håller även med om att Trollhättan har godast kebabsås i Sverige, tätt följt av Jönköping!
Citera
2009-07-26, 12:29
Avslutad
Vilken typ av sås är det här? Är det den av typen "Rydbergs kebabdressing"? Det är ganska svårt att tipsa om ställen som har den om man inte vet vad ni pratar om. Jag själv äter inte kebab med annat än het tomatbaserad sås. Att ens hälla sås på pizza verkar främmande för min del. Precis som att lägga pommes frites på den. Men jag hånar inte edra smaklökar, vänner flashback:are. Förklara för mig vad det är för sås, så ska jag gladeligen hjälpa er att finna den.
Citera
2009-08-01, 22:04
Medlem
Inanimateds avatar
nu har jag faktiskt fått lite napp..

Hammarby Pizzabutik & Salladsbar
Finn Malmgrens Plan 5 -7
121 38 JOHANNESHOV

Dom har den fylligaste "kebabsåsen" jag hittat i stan, dock lite mer mot yoghurt hållet än vad jag eftersöker, men helt klart bättre än vanliga blaskiga "Stockholms vitlöksåsen" som serveras på de flesta pizzerior i stan när man ber om kebabsås.

Närmsta T-bana är Hammarbyhöjden, sen är det bara att gå rakt över torget.
Pizzan var helt OK med.
Citera
2009-08-02, 03:13
Medlem
Tjingtjongarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanimated
nu har jag faktiskt fått lite napp..

Hammarby Pizzabutik & Salladsbar
Finn Malmgrens Plan 5 -7
121 38 JOHANNESHOV

Dom har den fylligaste "kebabsåsen" jag hittat i stan, dock lite mer mot yoghurt hållet än vad jag eftersöker, men helt klart bättre än vanliga blaskiga "Stockholms vitlöksåsen" som serveras på de flesta pizzerior i stan när man ber om kebabsås.

Närmsta T-bana är Hammarbyhöjden, sen är det bara att gå rakt över torget.
Pizzan var helt OK med.

Härligt, ska nog dit snart då.
Citera
2009-08-02, 03:14
Medlem
Hirvis avatar
Märsta station > Campino. Känns som första bilden är tagen där alltså, ser exakt ut så..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in