2014-01-31, 18:35
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Är inte rosa kebabsås när de blandar 50/50 av röd och vit sås? Att blanda på det sättet är vanligt på vissa kebabhak.

Tänkte lite på samma sak, de har förmodligen bara blandat de 2.
Citera
2014-01-31, 18:39
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag har stött på rosa kebabsås på en pizzeria utanför borås en gång och den smakade inte som den "blandad" man kan få när man väljer mellan vit, röd eller blandad i mälardalen.

Men var längesen så kommer inte riktigt ihåg vad det kan ha varit för typ av sås, men den var god.
Citera
2014-01-31, 18:42
Medlem
En pizzeria vet jag har det, det är den som ligger i Älvsjö.

https://www.google.se/maps/preview/@59.284694,17.992743,3a,75y,59.01h,77.65t/data=!3m4!1e1!3m2!1suMhwqpBXoiXXoyd95x0qOg!2e0
Senast redigerad av jnh-87 2014-01-31 kl. 18:48.
Citera
2014-01-31, 20:02
Medlem
Davalrofs avatar
Oh, den godaste jävla såsen ever. Åker 3 mil till pizzerian med den, enligt mig, bästa såsen

Det är pizzasnubbarnas variant på någon form av rhode island fick jag höra när jag frågade. Har dom inte rosa svag sås så har dom ibland vad dom kallar rhode island som är okej.
Citera
2014-01-31, 20:41
Medlem
Vet att på vissa håll blandar dom röd och vit men det är inte jätte vanligt tror jag.
Citera
2014-01-31, 20:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davalrof
Oh, den godaste jävla såsen ever. Åker 3 mil till pizzerian med den, enligt mig, bästa såsen

Det är pizzasnubbarnas variant på någon form av rhode island fick jag höra när jag frågade. Har dom inte rosa svag sås så har dom ibland vad dom kallar rhode island som är okej.

Det stämmer nog med vad jag stötte på i sydvästra delen av landet.

Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Vet att på vissa håll blandar dom röd och vit men det är inte jätte vanligt tror jag.

I mälardalen är det i i alla fall jättevanligt att man får som alternativ mild sås(vit), stark sås(röd) eller blandad.
Och frågar de inte så kan man alltid be om det, för att blanda två befintliga såser är inte direkt svårt.

Här i staden finns det en pizzeria som har orientalisk dressing till kebabpizza, lite mysko men förvånandsvärt gott. Blev rätt paff först, hade aldrig tänkt att det skulle funka och kändes som ett jävla udda val av dressing till kebabpizza.
Citera
2014-01-31, 21:02
Medlem
Ulvsundagrillen har haft det vet jag. Var länge sedan jag var där nu. Grillen ligger precis vid Ulvsundarondellen.
Citera
2014-01-31, 21:05
Medlem
Lilla Valentina har väl rosaaktig sås, den starka. stockholms utan tvekan godaste kebab. spöar tattar-palmyra med råge och definitivt alla tattarkebaber med "rödsåsvitsås".
Citera
2014-01-31, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det stämmer nog med vad jag stötte på i sydvästra delen av landet.

I mälardalen är det i i alla fall jättevanligt att man får som alternativ mild sås(vit), stark sås(röd) eller blandad.
Och frågar de inte så kan man alltid be om det, för att blanda två befintliga såser är inte direkt svårt.

Här i staden finns det en pizzeria som har orientalisk dressing till kebabpizza, lite mysko men förvånandsvärt gott. Blev rätt paff först, hade aldrig tänkt att det skulle funka och kändes som ett jävla udda val av dressing till kebabpizza.
Jo det är i Mälardalen jag också har stött på det!
Men det är mycket varianter på pizza/kebab där!
Ett till exempel pommes på pizza! Vet inte om det finns i resten av landet.
Citera
2014-01-31, 21:17
Medlem
lba80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkakan
Var i Stockholm säljes det kebab med rosa kebabsås (ej vit och röd utan rosa) ?

Jag tror jag vet vilken du menar... Jag har själv letat med ljus och lykta utan vidare resultat i denna "huvudstad"...

Men den du menar är standard i Västra Götaland...

Hittar du så skicka pm DIREKT!!! å lycka till i jakten
Citera
2014-01-31, 21:25
Medlem
Dongles avatar
Kollat här?
(FB) Efterlyses: Pizza med "riktig" kebabsås i Stockholm
(FB) Den stora tråden om Kebabsås (/mod)
(FB) Pizza med "äkta" småländsk kebabsås?
Citera
2014-12-05, 16:28
Medlem
Kebab/Gyros med "riktig" kebabsås i Sthlm City

Inne på mitt tredje år i Sthlm och jag letar fortfarande efter en Pizzeria med kebabsås (och NEJ vit och röd sås är inte kebabsås). Kebabsås är just kebabsås, precis som bearnaise är bearnaise. Röd sås är tomatsås och vit sås är vitlöksås.

Kebabsås kan i de flesta fall fås i de olika styrkorna mild, mellan och stark och har ett svagt rosa-aktigt utseende.

Kebab Stockholm: http://goo.gl/2d234b
Kebab i övriga delar av Sverige: http://goo.gl/mzHNjI

Finns det någon Pizzeria inom tull som har kebabsås?

Pizzeria Valentino (Upplands Väsby ) är den enda Pizzerian i 08-området jag hittat hittills med riktig sås.

Fotnot 1. Ja det finns många trådar om kebab men ingen aktuell tråd och ingen som lyfter fram ordentliga Pizzerior med ordentlig kebabsås.

Fotnot 2. Svar som handlar om andra Pizzerior utan kebabsås eller diskussion om kebabsåsens äkthet undanbedes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in