2014-12-04, 18:42
Medlem
cabbages avatar
Citat:
Sub funkar inte längre, mår bara dåligt och blir stressad med ångest när jag tar det förutom den första "peaken" på nån halvtimma timma, då mår jag bra, sen illamående och ångest. Därför är det så jävla onödigt, mår dåligt både med o utan. Tar jag inte går det 3 dagar sen är jag död och oförmögen att göra något, speciellt tyngden i kroppen och segheten är det som dödar mig. Omöjligt att ens resa sig upp ur sängen. Så då måste jag ta, få ett dåligt rus, sen vara normal två dagar sen over again..

Vad ska jag göra?! kan inte gå igenom at nu precis fått ett nytt jobb.. Hur illa tror ni avtändningen blir om man använt 2-3 ggr i veckan ca 4 mån? Varför blir det såhär? Sub jävla skitdrog.. Är det likadant för någon annan? Jag vill ha bra rus!

Du måste väl kunna få någon sorts "övergångsmedecinering" om du berättar om strulet för
en läkare? Så inte psyket + jobbet kommer i kläm?
Citera
2014-12-04, 20:59
Medlem
Spinnflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Sub funkar inte längre, mår bara dåligt och blir stressad med ångest när jag tar det förutom den första "peaken" på nån halvtimma timma, då mår jag bra, sen illamående och ångest. Därför är det så jävla onödigt, mår dåligt både med o utan. Tar jag inte går det 3 dagar sen är jag död och oförmögen att göra något, speciellt tyngden i kroppen och segheten är det som dödar mig. Omöjligt att ens resa sig upp ur sängen. Så då måste jag ta, få ett dåligt rus, sen vara normal två dagar sen over again..

Vad ska jag göra?! kan inte gå igenom at nu precis fått ett nytt jobb.. Hur illa tror ni avtändningen blir om man använt 2-3 ggr i veckan ca 4 mån? Varför blir det såhär? Sub jävla skitdrog.. Är det likadant för någon annan?
Jag vill ha bra rus!
Vem fan vill inte det, utan att klaga ... Det är inte suben det är fel på utan beroendet. I beroendet bor DU. Vad skall du göra åt saken. Det är frågan ...
Citera
2014-12-05, 10:07
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnflugan
Vem fan vill inte det, utan att klaga ... Det är inte suben det är fel på utan beroendet. I beroendet bor DU. Vad skall du göra åt saken. Det är frågan ...

Du har väl rätt, inte så att min tolerans är speciellt hög, känner att jag blir grymt påverkad men mår fan inte bra trots att jag är helt sänkt. undrar varför det blir såhär? Är det likadant för nån annan? Jävla skit man satt sig i. Enda lösningen är väl att ta tag i det och bli ren på riktigt..
Citera
2014-12-05, 20:44
Medlem
Har fått hem lite sub nu och funderar på att testa imorgon. Jag har tidigare prövat tramadol och brukar dosera runt 5-700 mg, kanske max 2 gånger i månaden. Vilken dos sub tror ni jag ska börja med?

Tänkte på det där med snortning med. Jag har snortat en del amfetamin men lyckas för det mesta få ned en del i halsen, vilket inte gör så mycket med amfetamin men desto mer med sub så som jag har förstått det. Hur undviker jag det bäst?
Citera
2014-12-05, 21:09
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Har fått hem lite sub nu och funderar på att testa imorgon. Jag har tidigare prövat tramadol och brukar dosera runt 5-700 mg, kanske max 2 gånger i månaden. Vilken dos sub tror ni jag ska börja med?

Tänkte på det där med snortning med. Jag har snortat en del amfetamin men lyckas för det mesta få ned en del i halsen, vilket inte gör så mycket med amfetamin men desto mer med sub så som jag har förstått det. Hur undviker jag det bäst?
Börja med typ 0.5mg, det funkade iallafall väldigt bra åt mig utan tolerans.
För att undvika pulver i halsen så dra in långsammare och prova vinkla snortdonet på annat sätt.
Citera
2014-12-05, 21:40
Bannlyst
Citat:
Du har väl rätt, inte så att min tolerans är speciellt hög, känner att jag blir grymt påverkad men mår fan inte bra trots att jag är helt sänkt. undrar varför det blir såhär? Är det likadant för nån annan? Jävla skit man satt sig i. Enda lösningen är väl att ta tag i det och bli ren på riktigt..

När man ska gå av opiater så sa man göra det genom att hålla utsöndringen så jämn som möjligt. Det har jag lärt mig. Alltså inte berg- och dalbana. När man börjar göra detta, så märker man att man direkt mår bättre. Mindre ångest, mer energi, bättre koncentration och muntrare. Men man märker samtidigt hur mycket man saknar highen, rushen, peaken eller vad du vill kalla det. För den är man psykologiskt beroende av.
Även när man får, så är den inte heller så skön alls längre. Det tar bara bort "ett sug" liksom.

För att gå opiater så kan man då långsamt gå äver till depå-verkande tabletter, och sakta parallellt reducera antalet highs man har per dag, och göra dem "mindre".

Hoppas att du förstår vad jag menar. Jag har själv gjort detta på flera opiater: t.ex. sub och oxy. Och det är vägen för mig. Men vi är alla olika.
Citera
2014-12-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Börja med typ 0.5mg, det funkade iallafall väldigt bra åt mig utan tolerans.
För att undvika pulver i halsen så dra in långsammare och prova vinkla snortdonet på annat sätt.
Kom på att jag ska på fest ikväll och dricka alkohol, förhoppningsvis inga stora mängder. Men kommer det påverka subruset om man är lite bakis?
Hur mäter man enklast upp 0,5mg? Jag har en våg med 0.01 säkerhet men jag tycker den fungerar sådär.
Citera
2014-12-06, 13:20
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Kom på att jag ska på fest ikväll och dricka alkohol, förhoppningsvis inga stora mängder. Men kommer det påverka subruset om man är lite bakis?
Hur mäter man enklast upp 0,5mg? Jag har en våg med 0.01 säkerhet men jag tycker den fungerar sådär.
Har du en hel tablett på 8mg så kan du dela den i 16 lika stora bitar och snorta en sån bit.
Citera
2014-12-06, 13:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Går över till loperamid o sedan trappa ut det.
Citera
2014-12-06, 19:35
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iset
Subutex togs bort för att hindra missbrukarna från att skjuta det. Alltså, om du tagit heroin o sen slår i dig suboxone mår du skrutt. Detta händer inte med Subutex tydligen. Dock ska det liksom inte kännas särskilt mycket. För hobbyknarkare är detta inte viktigt, men för programmen är det det.

Subutex fasades ut i det här landstinget för fem-sex år sedan pga ovannämnda. Metadon finns kvar för de som inte får önskvärt resultat på suboxone.

Gillar suboxone. Hur mycket min man än gnäller om att han vill ha heroin så är det ingen mening för honom att skaffa det, då suben hindrar effekten o han måste gå utan sub ett par dagar för att kunna bli hög igen. Gott om tid för mig att slå honom i huvudet på.
Där har du fel, Subutex och Subuxone fanns samtidigt länge. Nu har Buprenorfin 8mg av olika tillverkare (dvs exakt samma som vanliga Subutex, utan naloxon) ersatt Subutex. Precis som att Flunitrazepam 1mg ersatte Rohypnol.
Så det ser exakt likadant ut annars på programmen förutom att Subutex inte heter så längre.
Citera
2014-12-07, 14:04
Medlem
Jhar en fråga: tänkte köpa sub på plattan men fick nåt annat istället eftersom de inte fanns. De är en hårt packad boll o dem kallade den Hoss. Är de nån som vet va det är?
Citera
2014-12-07, 19:36
Medlem
Provat sub idag för första gången och måste säga att jag gillar det skarpt Jag snortade i mig uppskattningsvis 1-1,5 mg i tre doser med cirka 45 minuter mellan gångerna. Måste ändå säga att ruset är väldigt likt det som för tramadol, om inte exakt samma. Det kommer nog bli sub i fortsättningen för min del Lite frågor med:

Hur länge måste man vänta innan jag kommer uppnå samma effekt av samma dos sub, förutsatt att jag inte tar någon annan opioid emellan?

Kan någon utav fäljande faktorer försämra ruset av sub?

* Bakfull
* Tar sertralin dagligen (50 mg)
* Senaste tramadolruset 10 dagar sedan (600 mg)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in