2014-12-02, 17:17
  #11569
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Dom gjorde ju xone för att man inte ska kunna injicera (vilket går utan problem) men dom tänkte på alla de som går i programmen och får sub då det har/är ett stort problem med läckage och att folk injicerar sin medicin istället för att låta den smälta under tungan som den ska göra. Så jag tror helt enkelt att dom smaksatte den så det ska bli lättare att låta de smälta, men jag klarar inte av smaken

Ok! Har alltid snortat det! Eller ja, subutex, detta ska bli första gången på suboxone.
Vad är bäst mellan att snorta och smälta under tungan?
Citera
2014-12-02, 17:31
  #11570
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Ok! Har alltid snortat det! Eller ja, subutex, detta ska bli första gången på suboxone.
Vad är bäst mellan att snorta och smälta under tungan?


Högre biotillgänglighet i snoken.
Citera
2014-12-02, 19:51
  #11571
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Ok! Har alltid snortat det! Eller ja, subutex, detta ska bli första gången på suboxone.
Vad är bäst mellan att snorta och smälta under tungan?
Jag tycker man får sämre och sämre effekt nasalt desto längre man går på det. Därför brukar jag bara köra 4-8mg i näsan sen börjar jag ta liiite större doser och smälta under tungan. Det tar lite längre tid att slå och man behöver lite mer men det sitte i längre och man får samma effekt av samma dos tills toleransen börjar komma.
Detta är ett problem jag aldrig upplevde på Subutex, det här är något nytt sen dom bytte till dom nya.
Citera
2014-12-03, 18:30
  #11572
Medlem
cabbages avatar
Då är det första gången jag provar Sub då
Gått 35-40 minuter sedan jag snortade det och börjar känna mig smått
euforisk samt ganska snurrig.

Förra veckan provade jag 20mg Oxycontin och detta märkte jag knappt av,
vilket jag tror kan bero på SSRI? Några fler här som äter Sertalin?

Tänkte att jag kör på lite extra än den rekommenderade dosen på 1 mg så
snortade runt 2,5 mg.
Citera
2014-12-03, 20:03
  #11573
Medlem
cabbages avatar
Nu har det gått såpass lång tid sedan intag och funderar på att snorta 1 mg till.
Det skall vara lugnt med totalt ca 3,5-4 mg för en first timer?

Skön i kroppen men nog hade jag kunnat öka lite
Eller kanske uppnått maximal effekt på runt 2,5 mg som nybörjare?


Och det är enbart i kombination med andra preparat som det kan vara farligt
att somna under ruset?
__________________
Senast redigerad av cabbage 2014-12-03 kl. 20:08.
Citera
2014-12-03, 20:58
  #11574
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cabbage
Nu har det gått såpass lång tid sedan intag och funderar på att snorta 1 mg till.
Det skall vara lugnt med totalt ca 3,5-4 mg för en first timer?

Skön i kroppen men nog hade jag kunnat öka lite
Eller kanske uppnått maximal effekt på runt 2,5 mg som nybörjare?


Och det är enbart i kombination med andra preparat som det kan vara farligt
att somna under ruset?

Är det första gången så borde 1-1.5mg räckt och nu är du uppe i 4mg så att du tar mer kommer nog inte göra dig mer påverkad.
Citera
2014-12-03, 21:49
  #11575
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Är det första gången så borde 1-1.5mg räckt och nu är du uppe i 4mg så att du tar mer kommer nog inte göra dig mer påverkad.

Nej enbart tröttare faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Slingshot 2014-12-03 kl. 22:35.
Citera
2014-12-04, 05:16
  #11576
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Nej enbart tröttare faktiskt.

Behövde aldrig en extra påfyllning för inte långt efter blev det näst intill omöjligt
att hålla ögonen öppna. Verkligen ansträngde mig och synfältet blev helt kladdigt: )

Och när man väl lyckades hålla dem öppna så gick det inte se något speciellt ändå,
- som trippelt dubbelseende

Så ja, det blev sängen inte långt efter.

Fungerar en sådan enkel sak som kaffe i framtida situationer månntro?
Citera
2014-12-04, 07:49
  #11577
Medlem
cabbages avatar
Haha.. Svarade visst i fel rock: )
En sak jag gillade skarpt var när man ligger i sängen och tänker på något,
som ofta var vardagliga saker, och helt plötsligt "är man där," man drömmer,
för att någon minut efter komma på sig själv: "jag tänker ju bara fortfarande".
Citera
2014-12-04, 13:41
  #11578
Medlem
Isets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Har dom tagit bort subutex från programmen?
När i så fall? Varför? Vad istället,metadon?

Subutex togs bort för att hindra missbrukarna från att skjuta det. Alltså, om du tagit heroin o sen slår i dig suboxone mår du skrutt. Detta händer inte med Subutex tydligen. Dock ska det liksom inte kännas särskilt mycket. För hobbyknarkare är detta inte viktigt, men för programmen är det det.

Subutex fasades ut i det här landstinget för fem-sex år sedan pga ovannämnda. Metadon finns kvar för de som inte får önskvärt resultat på suboxone.

Gillar suboxone. Hur mycket min man än gnäller om att han vill ha heroin så är det ingen mening för honom att skaffa det, då suben hindrar effekten o han måste gå utan sub ett par dagar för att kunna bli hög igen. Gott om tid för mig att slå honom i huvudet på.
Citera
2014-12-04, 16:55
  #11579
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Fungerar en sådan enkel sak som kaffe i framtida situationer månntro?
Ja, kaffe eller energidrycker fungerar väldigt bra.
Citera
2014-12-04, 17:48
  #11580
Medlem
oryxocrakes avatar
Sub funkar inte längre, mår bara dåligt och blir stressad med ångest när jag tar det förutom den första "peaken" på nån halvtimma timma, då mår jag bra, sen illamående och ångest. Därför är det så jävla onödigt, mår dåligt både med o utan. Tar jag inte går det 3 dagar sen är jag död och oförmögen att göra något, speciellt tyngden i kroppen och segheten är det som dödar mig. Omöjligt att ens resa sig upp ur sängen. Så då måste jag ta, få ett dåligt rus, sen vara normal två dagar sen over again..

Vad ska jag göra?! kan inte gå igenom at nu precis fått ett nytt jobb.. Hur illa tror ni avtändningen blir om man använt 2-3 ggr i veckan ca 4 mån? Varför blir det såhär? Sub jävla skitdrog.. Är det likadant för någon annan? Jag vill ha bra rus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in