• 1
  • 2
2014-12-05, 11:23
Medlem
Tjo kamrater!

Jag och min flickvän har bestämt oss för att skaffa COOP MedMera Mer (kopplade till samma hushåll och poängpott).
För att samla poäng på alla inköp man gör, samt fakturor och räkningar via betalo.se, kommer kännas bra

Hur som helst så skulle vi gärna vilja ha ett gemensamt konto för matinköp med 2 x kreditkort någonstans, någon som har tips på vad man kan ha för kort för detta? (helst ej på faktura, gärna kostnadsfritt, gärna cash back eller bonus).
Vi handlar vanligtvis mat på Willys, annars hade "COOP MedMera Betala före" varit intressant.

Matinköpen brukar för övrigt landa på mellan 3-4000 kr i månaden.
Citera
2014-12-05, 15:18
Medlem
Okq8
Citera
2014-12-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Okq8

Tack för tipset men OKQ8 går nog bort för mig. Äger ingen bil och som jag förstått det får man en check som måste lösas in? Har hellre tillgång till webbutik eller direkt cash back. Finns ingen OKQ8 i närheten så checkarna hade nog mest blivit liggandes.

Försöker hitta något vettigt på https://kortio.se/ men det är inte jättelätt. Erbjuder alla delat/gemensamt konto med två kreditkort tro?
Citera
2014-12-05, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multed
Tack för tipset men OKQ8 går nog bort för mig. Äger ingen bil och som jag förstått det får man en check som måste lösas in? Har hellre tillgång till webbutik eller direkt cash back. Finns ingen OKQ8 i närheten så checkarna hade nog mest blivit liggandes.

Försöker hitta något vettigt på https://kortio.se/ men det är inte jättelätt. Erbjuder alla delat/gemensamt konto med två kreditkort tro?

Bil spelar ju ingen roll om du har eller inte, du får bonus på alla köp. Checken kan lösas in mot kontanter. Iofs orkar du inte orka till en station och göra det är det ju rätt meningslöst.
Citera
2014-12-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Bil spelar ju ingen roll om du har eller inte, du får bonus på alla köp. Checken kan lösas in mot kontanter. Iofs orkar du inte orka till en station och göra det är det ju rätt meningslöst.

Tack för den trevliga tonen, gillart. Jag menar att om man haft bil hade det ju varit närmare till hands att man har vägarna förbi OKQ8 emellanåt.

Jag bor i Göteborg, närmsta OKQ8 för mig ligger vad jag kan se 30 minuter bort med spårvagn. Skulle alltså ta minst en timme att lösa in en check, om checkarna kommer för ofta känns resan ovärd då beloppet kommer vara lågt.
Hur ofta kommer checkarna och är det i kontanter man får ut dem?

Fann Ikano Bank, tror det kan vara något.
* Ingen årsavgift.
* 1% rabatt på alla tankstationer och livsmedelbutiker.
* Månadsrabatt i en utvald butiksbransch varje månad.
Senast redigerad av Multed 2014-12-05 kl. 15:43.
Citera
2014-12-05, 19:29
Medlem
ingen kortavgift är viktigt för ett bra kort.
coops kort är bra om det mest är mat hos coop ni ska handla.
själv har jag okq8, utan att äga bil. men närmaste mack är närmare för mig.
ikano är väl ok men handlar ni mat på coop är det absolut bättre.
Citera
2014-12-05, 19:38
Medlem
Bank Norwegian är okej om ni reser. Gratis och ni tjänar poäng till en eventuell resa. Får även 20% rabatt på biljetter om man betalar med kortet har jag för mig.
Citera
2014-12-05, 19:55
Medlem
Har inte statoil samma erbjudande som okq8? Kanske TS har närmare dit? Jag kör okq8 och får betalt runt 500 kr per år för att använda det. Svårt att få det bättre än så. =)
Citera
2014-12-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avdpos
ingen kortavgift är viktigt för ett bra kort.
coops kort är bra om det mest är mat hos coop ni ska handla.
själv har jag okq8, utan att äga bil. men närmaste mack är närmare för mig.
ikano är väl ok men handlar ni mat på coop är det absolut bättre.

Vi kommer inte handla alls på COOP. Ser flera fördelar ändå.
* Bonus på allt överallt (dock dubbla poäng hos coop). 1 kr = 1 poäng.
1 poäng är ofta 1% av penningvärdet, ibland mer ibland aningen mindre.
* Dubbel bonus och rabatter hos partners som jag faktiskt besöker emellanåt, ex. Brothers.
* Bonuspoäng kan användas till vettiga saker, t. ex omvandlas till SAS Eurobonus-poäng.
* Just COOP är avgiftsfri när man använder tjänsten betalo.se för att betala räkningar och samla poäng.
* Bra försäkringar.
* Avgiftsfria uttag utan valutapåslag utomlands.

Tror jag gör så att jag har Coop Medmera Mer som mitt eget privata kort, sedan skaffar jag
Coop Medmera betala efter (ingen årsavgift) och har som gemensamt matkonto-kort (lägger över pengar, använder inte kredit).
Blir nog bra [/quote]
Senast redigerad av Multed 2014-12-06 kl. 11:28.
Citera
2014-12-06, 12:52
Medlem
De jag skulle rekommendera är att du skaffar ett SAS Mastercard till dig och ett Pintearner kort till din dam. Hennes kort är kopplat till ditt konto och ni båda tjänar ihop sas poäng till ditt sas konto. Sedan betalar du Mastercards räkningen med Med mera kortet.

OM du inte vill ha kredit så rekommenderar jag ett enkelt Eurocard. Ingen kredit eller konstigheter.
Citera
2014-12-06, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buhll
De jag skulle rekommendera är att du skaffar ett SAS Mastercard till dig och ett Pintearner kort till din dam. Hennes kort är kopplat till ditt konto och ni båda tjänar ihop sas poäng till ditt sas konto. Sedan betalar du Mastercards räkningen med Med mera kortet.

OM du inte vill ha kredit så rekommenderar jag ett enkelt Eurocard. Ingen kredit eller konstigheter.

Vilka fördelar har Eurocardet?
Jag har använt https://kortio.se/ för att gräva lite i vad som funkar bäst. COOP får högt betyg så känner mig ganska trygg i det. Men SAS Mastercard och Pintearner kan vara något. Kan du berätta mer om det?

Tror för övrigt betalo.se tagit bort möjligheten att betala kreditkortsfakturor med just ett kreditkort (det kan ju bli ganska knas).
Citera
2014-12-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multed
Vilka fördelar har Eurocardet?
Jag har använt https://kortio.se/ för att gräva lite i vad som funkar bäst. COOP får högt betyg så känner mig ganska trygg i det. Men SAS Mastercard och Pintearner kan vara något. Kan du berätta mer om det?

Tror för övrigt betalo.se tagit bort möjligheten att betala kreditkortsfakturor med just ett kreditkort (det kan ju bli ganska knas).

Eurocard finns med och utan kredit. Alltså ett No-limit kort och väldigt bra försäkringar.

Sas Mastercard och pointearner kort.

Bra om du vill samla ihop SAS poäng. Använder du enbart ditt sas mastercard och din dam sitt pointearner kort så kommer ni skrapa ihop en väldans massa poäng. Betalar ni Mastercard fakturan med erat Coop med mera så får ni ännu mer poäng. Säg att ni spenderar och har räkningar på 20k då blir det en bra summa efter ett bra tag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in