• 1
  • 2
2014-12-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multed
Tjo kamrater!

Jag och min flickvän har bestämt oss för att skaffa COOP MedMera Mer (kopplade till samma hushåll och poängpott).
För att samla poäng på alla inköp man gör, samt fakturor och räkningar via betalo.se, kommer kännas bra

Hur som helst så skulle vi gärna vilja ha ett gemensamt konto för matinköp med 2 x kreditkort någonstans, någon som har tips på vad man kan ha för kort för detta? (helst ej på faktura, gärna kostnadsfritt, gärna cash back eller bonus).
Vi handlar vanligtvis mat på Willys, annars hade "COOP MedMera Betala före" varit intressant.

Matinköpen brukar för övrigt landa på mellan 3-4000 kr i månaden.

En fråga bara, varför använder ni er av betalo.se istället för er vanliga internetbank? Deras avgifter äter ju upp precis allt du kan tänkas spara in i form av poäng från korten du betalar med, så det blir en ruskigt hög kostnad per år att använda tjänsten. Betalos avgift är 2,5% av betalsumman, alltså 25 kronor per betalad tusenlapp.
Citera
2014-12-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SavageBoy
En fråga bara, varför använder ni er av betalo.se istället för er vanliga internetbank? Deras avgifter äter ju upp precis allt du kan tänkas spara in i form av poäng från korten du betalar med, så det blir en ruskigt hög kostnad per år att använda tjänsten. Betalos avgift är 2,5% av betalsumman, alltså 25 kronor per betalad tusenlapp.

Med coop med mera så kostar de inget extra. Det är samma med Marginalen bank Guld tror jag. 0%
Citera
2015-01-19, 17:02
Medlem
Plastmuggs avatar
Jag lånar tråden lite!

Jag funderar också på att skaffa MedMera Mer, handlar ofta på Coop och reseförsäkringen samt gratis uttag utomlands är väldigt lockande. Jag har dock aldrig ägt ett kreditkort förut, och jag förstår inte exakt hur det fungerar. Det står att man har 54 dagar räntefri kredit, men längst ned på deras prislista så listas olika effektiva räntor vid olika belopp. Jag vet inte vad effektiv ränta betyder, så jag förstår inte riktigt vad som avses. Gäller dessa räntor Efter att de 54 dagarna har passerat? Som jag förstår det så kan jag använda krediten hur mycket jag vill (upp till 100.000kr) utan att det kostar mig någonting, så länge som jag betalar min räkning inom de 54 dagarna, stämmer det?

Tack!
Citera
2015-01-26, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastmugg
Jag lånar tråden lite!

Jag funderar också på att skaffa MedMera Mer, handlar ofta på Coop och reseförsäkringen samt gratis uttag utomlands är väldigt lockande. Jag har dock aldrig ägt ett kreditkort förut, och jag förstår inte exakt hur det fungerar. Det står att man har 54 dagar räntefri kredit, men längst ned på deras prislista så listas olika effektiva räntor vid olika belopp. Jag vet inte vad effektiv ränta betyder, så jag förstår inte riktigt vad som avses. Gäller dessa räntor Efter att de 54 dagarna har passerat? Som jag förstår det så kan jag använda krediten hur mycket jag vill (upp till 100.000kr) utan att det kostar mig någonting, så länge som jag betalar min räkning inom de 54 dagarna, stämmer det?

Tack!

Tjo! Bara att skaffa, rekommenderar det starkt!
Enda kruxet, gentemot andra kreditkort är att man skickar in beloppet från sitt lönekonto till kortet via en bankgiro-betalning med ditt unika OCR-nummer. Tar 1-2 dagar.

Räntan gäller efter 54 dagar och går enkelt att följa på COOPs hemsida över dina kort, där står det om du har en skuld eller inte.

Som jag förstår det så kan jag använda krediten hur mycket jag vill (upp till 100.000kr) utan att det kostar mig någonting, så länge som jag betalar min räkning inom de 54 dagarna, stämmer det?
Stämmer.
Citera
2015-01-26, 19:28
Medlem
beastlyys avatar
Snor också tråden lite. Finns det något vanligt bankkort med återbäring? Har Swedbank och ge money bank, men kortet gick precis sönder. Det jag hade var Mastercard från Swedbank. Gratis, men ingen återbäring.

Är inte intresserad av kreditkort handlar bara av de pengar som jag har, vilket kort är bäst. Såg att okq8 hade både betalkort och kreditkort.
Citera
2015-01-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastlyy
Snor också tråden lite. Finns det något vanligt bankkort med återbäring? Har Swedbank och ge money bank, men kortet gick precis sönder. Det jag hade var Mastercard från Swedbank. Gratis, men ingen återbäring.

Är inte intresserad av kreditkort handlar bara av de pengar som jag har, vilket kort är bäst. Såg att okq8 hade både betalkort och kreditkort.

https://www.santanderconsumer.se/kort/mitt-kort-plus/
Citera
2015-03-23, 11:39
Medlem
Skywallkers avatar
Lånar tråden lite.

har tänkt samma som TS och vill ha ett kort enbart bör att göra det smidigare att dela upp de gemensamma kostnaderna med tjejen o mig. vad är skillnaden på Coop medmera betala efter och Coop medmera mer förutom uttagskostnaderna och eventuell ränta om jag inte betalar krediten?

Sedan om jag betalar varje månad så tillkommer ingenting extra eller? Förutom 25kr avi?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in