Citat:
Ursprungligen postat av
Plastmugg
Jag lånar tråden lite!
Jag funderar också på att skaffa MedMera Mer, handlar ofta på Coop och reseförsäkringen samt gratis uttag utomlands är väldigt lockande. Jag har dock aldrig ägt ett kreditkort förut, och jag förstår inte exakt hur det fungerar. Det står att man har 54 dagar räntefri kredit, men längst ned på deras
prislista så listas olika effektiva räntor vid olika belopp. Jag vet inte vad effektiv ränta betyder, så jag förstår inte riktigt vad som avses. Gäller dessa räntor Efter att de 54 dagarna har passerat? Som jag förstår det så kan jag använda krediten hur mycket jag vill (upp till 100.000kr) utan att det kostar mig någonting, så länge som jag betalar min räkning inom de 54 dagarna, stämmer det?
Tack!
Tjo! Bara att skaffa, rekommenderar det starkt!

Enda kruxet, gentemot andra kreditkort är att man skickar in beloppet från sitt lönekonto till kortet via en bankgiro-betalning med ditt unika OCR-nummer. Tar 1-2 dagar.
Räntan gäller efter 54 dagar och går enkelt att följa på COOPs hemsida över dina kort, där står det om du har en skuld eller inte.
Som jag förstår det så kan jag använda krediten hur mycket jag vill (upp till 100.000kr) utan att det kostar mig någonting, så länge som jag betalar min räkning inom de 54 dagarna, stämmer det?
Stämmer.