2014-12-05, 17:10
Medlem
När jag passerade förbi idag var Falck där och hämtade en bil från gården...färden gick till polishusets garage..

vill minnas att det även fanns en vit 740 som stod där, den bilen som hämtades var en MB reg nr. PA* 435 *=A.

Ren slump att jag åkte samma väg ner mot stan bakom.

Misstänker att fordonet kan ha använts för transport möjligen...
Citera
2014-12-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dothatshitdoit
När jag passerade förbi idag var Falck där och hämtade en bil från gården...färden gick till polishusets garage..

vill minnas att det även fanns en vit 740 som stod där, den bilen som hämtades var en MB reg nr. PA* 435 *=A.

Ren slump att jag åkte samma väg ner mot stan bakom.

Misstänker att fordonet kan ha använts för transport möjligen...
Såg också den!
Citera
2014-12-06, 19:49
Medlem
A-Ks avatar
Jag undrar vad dom gjort med stackars Ing**a 😔
Varför är inte identifieringen klar? Är tänderna utdragna? Är huvudet borta? Har dom försökt bränna upp kroppen?
Jag hade förstått om det varit en kropp som legat ute väldigt länge. Men detta handlade om några timmar.
Citera
2014-12-07, 19:21
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-K
Jag undrar vad dom gjort med stackars Ing**a ??
Varför är inte identifieringen klar? Är tänderna utdragna? Är huvudet borta? Har dom försökt bränna upp kroppen?
Jag hade förstått om det varit en kropp som legat ute väldigt länge. Men detta handlade om några timmar.

Tror inte att det är särskilt konstigt. Rättsmedicin är helt enkelt paralyserade av skratt. Dom har hört att "polisen" i Avesta behöver hjälp. Kling och Klang.
Citera
2014-12-07, 20:13
Medlem
A-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Tror inte att det är särskilt konstigt. Rättsmedicin är helt enkelt paralyserade av skratt. Dom har hört att "polisen" i Avesta behöver hjälp. Kling och Klang.

Jag hoppas att det är så.
Citera
2014-12-08, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett

Inte ens "roligt" när det handlar om en kvinnas död.

De två MGM släpps idag om dom inte kunnat binda dom till morden. Som det lät igår så blir dom släppta idag. Men dom har ju ingenstans att ta vägen då dom inte kan bo i huset. Och Johannes ska tydligen ha lägenheten i Skogsbo kvar men den ska ha varit fylld med vatten och han för hög för att förstå det själv. Endast rykten.
Citera
2014-12-08, 12:44
Medlem
anordmans avatar
Citat:
I dag hävde åklagaren häktningen av en av männen som varit misstänka för mordet på kvinnan som hittades död i Skogsbo i slutet av november. Samtidigt vill åklagaren häkta om den yngre mannen och höja misstankesgraden.

http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2754022-en-misstankt-slappt-den-andre-kan-omhaktas
Citera
2014-12-08, 15:48
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citybird
Inte ens "roligt" när det handlar om en kvinnas död.

De två MGM släpps idag om dom inte kunnat binda dom till morden. Som det lät igår så blir dom släppta idag. Men dom har ju ingenstans att ta vägen då dom inte kan bo i huset. Och Johannes ska tydligen ha lägenheten i Skogsbo kvar men den ska ha varit fylld med vatten och han för hög för att förstå det själv. Endast rykten.
Det stämmer. Han hade glömt kvar kranen till badkaret som hade stått igång en längre tid. Det är så illa att lägenheterna intill är totalt vattenskadade och det lutar eventuellt till att riva hela kåken pga det.
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
http://avestatidning.com/nyheter/nyheter/1.2754022-en-misstankt-slappt-den-andre-kan-omhaktas
Även DT skriver om det. "En av de häktade männen för mordet på den 66-åriga kvinnan som hittades död i Skogsbo utanför Avesta släpptes fri idag. Däremot har åklagaren begärt den yngre mannen omhäktad, på sannolika skäl misstänkt för mordet på kvinnan."

http://www.dt.se/allmant/dalarna/dt-puls-tiggare-far-flytta-in-i-butiksvarmen
Citera
2014-12-10, 21:20
Medlem
A-Ks avatar
Ingen som hört något mer?
Tycker det skrivs så lite om mordet
Citera
2014-12-11, 13:44
Medlem
Tycker jag med...
Hoppas de löser detta mord.har hört att gubben hennes hade ett jäkla humör han med och att det vart stökigt där hemma några veckor nu på sistone med mycket bråk och fylla.
Kan mycket väl vara gubben Xjell guxxavxxon som gjort det och skyller på johxxnes
Mormoder var ju de enda som brydde sig om grabben varför mörda henne?
Vet att hon anmält honom för stöld av pengar i somras men att mörda henne njaa,, kanske vet ju inte hur man är som hög,men varför skulle han varit kvar där om han gjort det tror att han hade stuckit iväg nånstans då och hållt sig undan.
Kan ju vart gubben som passade på så han kan skylla på grabben
Citera
2014-12-12, 12:30
Medlem
De är släppta nu va?

Djuren var ute och det var olika bilar/folk som var kring huset (ej civilbilar) Tyckte mig se någon med overall och keps också = gubben?

Vilken lägenhet/hus är det i skogsbo han höll till på? Kåken med mest påhälsningar av polis i tid och otid?
Citera
2014-12-12, 13:34
Medlem
Har hört av fler personer att BO ska ha synts gåendes tillsammans med en man den natten,då dessa personer åkt förbi dem på väg hem från julbordsfiranden,nu efterlyser polisen vittnen hoppas ni som verkligen sett detta meddelar polisen vad det är ni har sett.
lägenheten jxxannes södxxlund haft ligger på Nornastigen i skogsbo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in